Stora ryktestråden för "Switch 2"
Kommer gå på Osaka Expo, jag undrar om man kan spela switch 2 där?
Återförsäljare i Sverige går inte med förlust bara för att Nintendo gör det. Om Nintendo betalat 5000 per enhet och säljer den för 4500 går de back. Sen tar en återförsäljare 5000 för enheten, då har återförsäljaren tjänst 500 per enhet.
I bergsala-området är det tyvärr minst två extra led som vill tjäna pengar efter Nintendo istället för ett i andra länder.
Hittade ingenting om att Nintendo skulle vara medverkande, men letade inte jättelänge heller iofs men håll förväntningarna låga på det så du inte blir besviken...
Nej, tänkte mer att anledningen att de höjer priserna så enormt här är just för att inte gå med förlust för det är ju nästan 2500 dyrare här så det kan ju vara där de två stegen du pratar om tar vägen. För det är ju knappast 5000 den går på här liksom. De går ju betydligt mer plus än så men ute i Europa är de ju mer lagom prissatta så där gör åf antagligen mindre vinst även om Nintendo tar en smäll för att inte öka priset ytterligare (för vill Nintendo ha mer kommer ju antagligen priset i butik reflektera det).
Det är verkligen grymt. Det var en total besvikelse när det släpptes. Men CDPR lade ned en massa resurser på att fixa spelet och lägga till content. Så idag är det ett av de bättre immersion sim/first person RPGs som du kan köpa för pengar. Hade det släppts i det här skicket initialt hade det tagit GOTY på officiella galor.
Haha, det var lite som när jag köpte No Mans Sky till PS4 när det släpptes och var så besviken efter all hype för det var inte alls allt som hade utlovats - men så några år senare och några expansioner och patchar senare så var det riktigt grymt och faktiskt i närhet av vad som utlovats från början. Lite synd att det ska vara så i modern gaming men bättre sent än aldrig I guess?
Jag är inte så bra på ekonomi... blir det mer jämfört med att "översätta" priset och sen sätta moms? Känns mer som det är åf som ser att de kan utnyttja en hypad situation... men kanske går de hand i hand? Att de gjort båda alltså. Synd, men de verkar ju komma undan med det så lär inte bli billigare tyvärr.
Kommer köpa mig en switch 2 pro när den släpps med bättre prestanda
Tycker det blev skillnad på laddningstiden på zeldaspelen
Det ska du absolut göra, det är väldigt bra. Precis som med Witcher 3 till Switch är hela spelet plus expansion på cartridge.
Gör Nintendo Pro-maskiner? Med Switch släppte de bara en uppgradering i form av en Oled-skärm efter fyra år...
Yep, tex Nintendo DSi och New Nintendo 3DS! Sen har dom haft N64 Expansion Pak.
Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |
Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |
Ja, blev väldigt glad när jag läste det att de faktiskt har spelet och expansionen på kassetten! Och spännande att höra om hur expansionen inte kunde släppas till PS4 och Xbox One... Witcher 3 skulle jag dock inte vilja spela på Switch såg ut som gröt. Men Switch 2 är stark nog att hantera detta i 30-40fps vilket är imponerande! Ser otroligt ut!
Ordet på gatan är att Switch OLED skulle vara Switch Pro men att covid och kretsbristen gjorde att Nintendo inte kunde producera nya chip tillräckligt mycket för den nya maskinen så de nöjde sig med att släppa samma konsol med ny skärm bara. Men de har som sagt släppt uppgraderingar tidigare så inte omöjligt det händer igen.
470€ inkluderar redan moms. Så rätt utgångspunkt är närmare 400€. Det är ungefär 4400 sek. Det kan vara så att Nintendo tröttnat på bergsala och säljer till dom för samma pris som Nintendo tar mot konsument i t ex Tyskland. Då blir det som nedan;
4400 (bergsala inköp)
+300 (kemikalieskatt och copyswede)
+370 (bergsala marginal)
+370 (marginal hos återförsäljare)
+1360 (moms)
Totalt 6800
(Påhittade marginaler)
Allt kommer tillbaka till att Norden har en extra mellanhand i bergsala som vill tjäna pengar.