Commandos: Origins

Robot
Commandos: Origins

Ett WW2-pussel av allra svåraste modell.

#commandos-origins

Medlem

Att man sparar hela tiden förstör ju lite, men samtidigt är man tvungen för att det är så svårt och man vill inte börja om.
Spelade Desperados 3 när det kom, samma typ av spel bara att det är cowboy-tema istället för Andra Världskriget, det fick ju bättre betyg och är billigt att köpa nu om man är sugen. Blir ändå lite sugen på att spela Desperados 3 igen, men vet samtidigt hur mycket man kan lacka när det går käpp rätt åt skogen.

Medlem

Kul. Älskar genren i största allmänhet och har massa fina minnen från första och andra spelet. Blir nog nästa spel.

Medlem

Nu har jag något att läsa till kaffet imorgon

Medlem

Körde demot och var lite tvivlande. Det kändes lite stelt på något sätt.
Älskade originalet men tror jag vant mig lite vid Mimimis spel.

En sak jag märkte i deras senaste spel där man fritt kunde välja mellan infiltratörer var att det blev lite väl lätt. Om alla agenter ska kunna lösa en viss utmaning måste också utmaningen formas till att kunna lösas på väldigt (för) många sätt.
Om man jämför med tidigare spel, där agenter för banan var förutbestämda fanns det också flera olika lösningar, men begränsningarna gjorde att kreativiteten i hur jag skulle lösa problemen flödade i större skala.

Kul ändå att du fick Commandos-känslan. Älskar när allt faller på plats! Att man sparar massa under tiden hör ju lite till

Medlem

Spelade igenom första banan med min svåger igår. Blev en hel del omladdningar innan vi löste det. Listade inte ut att göra det tyst så slängde en handgranat på patrullen och när sen fyra personer sprang dit och kollade vad som hände så slängde jag en till.

Lite halvfånigt men ändå rätt så kul!

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Är det couch co-op för 2 eller?
Älskade de gamla Commandos spelen.

signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||

Skribent
Skrivet av CARTMAN:

Är det couch co-op för 2 eller?
Älskade de gamla Commandos spelen.

Yes, både online och couch

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Sjukt att ge det en 3a när de flesta andra hyllar det som det bästa i serien.

signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av robbis:

Tycker det är bra att recensenter vågar skriva som de själva tycker och inte låta andra påverka sitt eget betyg.

Man tycker olika helt enkelt.

Medlem
Skrivet av Majinbuu:

Tycker det är bra att recensenter vågar skriva som de själva tycker och inte låta andra påverka sitt eget betyg.

Man tycker olika helt enkelt.

Självklart, men då måste man ju gå igenom DNA från hens föräldrar och se om Commandos genen ens fanns där när det begav sig.

signatur

1# FZ Troll

Medlem
Redaktör
Skrivet av robbis:

Mja, hyllat är det väl inte? 73/100 på Opencritic, 77 på Meta.

signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Mja, hyllat är det väl inte? 73/100 på Opencritic, 77 på Meta.

Har det förbättras så pass från demot? Demot var ju extremt dåligt jämfört med Commandos 2

Medlem
Skrivet av LancelotSwe:

Spelade igenom första banan med min svåger igår. Blev en hel del omladdningar innan vi löste det. Listade inte ut att göra det tyst så slängde en handgranat på patrullen och när sen fyra personer sprang dit och kollade vad som hände så slängde jag en till.

Lite halvfånigt men ändå rätt så kul!

Körde de äldre spelen i serien rätt mycket och seriöst, men ibland tappade man ju det och bara lobbade granater eller satt som ett fån med pistolen och försökte mörda varenda förstärkningspatrull som kom runt hörnet. Inte särskilt framgångsrik taktik när husen kunde husera löjligt många tyskar.

Medlem
Skrivet av robbis:

Mycket tveksamt om detta är bättre än C2 alltså... det tvivlar jag starkt på.

Skrivet av heady89:

Körde de äldre spelen i serien rätt mycket och seriöst, men ibland tappade man ju det och bara lobbade granater eller satt som ett fån med pistolen och försökte mörda varenda förstärkningspatrull som kom runt hörnet. Inte särskilt framgångsrik taktik när husen kunde husera löjligt många tyskar.

Ja, det är en fungerande strategi, jag minns i ettan när man låg utanför en dörr och bara sköt med pistolen som en galning, varenda tysk som klev ut.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Mycket tveksamt om detta är bättre än C2 alltså... det tvivlar jag starkt på.

Ja, det är en fungerande strategi, jag minns i ettan när man låg utanför en dörr och bara sköt med pistolen som en galning, varenda tysk som klev ut.

Minns att jag ibland la orimligt mycket tid på att flytta runt tunnor för att försöka spränga barackerna där förstärkningarna kom ifrån när jag inte kunde kapa larmen.

1
Skriv svar