Minecraft-filmen har tjänat in runda $145 miljoner under helgen
Jack Black och gänget kan skratta hela vägen till den fyrkantiga banken.
#A-minecraft-movie, #Warner-Bros, #mojang
Såg den med yngsta dottern igår. Var ju inte direkt stor skillnad mot Jumanji 2.
Jack Black kan ju bara göra en enda roll, vilket är trist. Samma rörelser och ansiktsuttryck i alla filmer.
Det som var skoj var att Jason Momoa gjorde en skön roll
Varit medlem längre än dig.
Såg den med yngsta dottern igår. Var ju inte direkt stor skillnad mot Jumanji 2.
Jack Black kan ju bara göra en enda roll, vilket är trist. Samma rörelser och ansiktsuttryck i alla filmer.
Jag såg den idag med systersonen. Momoa var en höjdpunkt (även dubbad till svenska.)
Överlag en helt ok film. Över mina förväntningar utifrån alla trailers som jag sett.
Jag ångra att jag såg den. Skulle behöva träffa Men in black så dom kan använda neuralyzers på mig för glömma bort det jag såg eller tvätta ögonen med bleach. Om detta är vad filmer kommer vara idag så ger jag upp med allt som har med filer o göra. Ingen lust att dö av uttråkning.
Jag ångra att jag såg den. Skulle behöva träffa Men in black så dom kan använda neuralyzers på mig för glömma bort det jag såg eller tvätta ögonen med bleach. Om detta är vad filmer kommer vara idag så ger jag upp med allt som har med filer o göra. Ingen lust att dö av uttråkning.
Första nya filmen sedan Collateral eller?
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Såg den med båda barnen igår. Helt ok rulle, men den stora vinsten är att barnen nu vill se fler filmer med jack black. School of rock nästa 😉
Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7
Första nya filmen sedan Collateral eller?
Nä senaste jag såg var Deadpool & Wolverine och A working Man. Båd rätt mid filmer seriöst senaste 5 åren har filmer bara varigt tradiga eller bara politisk propaganda. Men ja folk värkar ju gilla alla nya filmer så jag kanske har fel och Minecraft är den bästa filmen som gjorts någonsin och snö vit är näst bästa som någonsin gjort och det bara jag som e blind.
Nä senaste jag såg var Deadpool & Wolverine och A working Man. Båd rätt mid filmer seriöst senaste 5 åren har filmer bara varigt tradiga eller bara politisk propaganda. Men ja folk värkar ju gilla alla nya filmer så jag kanske har fel och Minecraft är den bästa filmen som gjorts någonsin och snö vit är näst bästa som någonsin gjort och det bara jag som e blind.
Minecraft har 6,1/10 på imdb så njae folk verkar inte tycka den är så bra. Snövit har 1,6/10 så den verkar folk snarare tycka är en av de sämsta filmerna som någonsin gjorts.
"Jack Black och gänget kan skratta hela vägen till den fyrkantiga banken."
Ja det kan de göra även om filmen inte drar in en enda visning, de har redan fått betalt för sitt jobb. Studion däremot är en bit bort från att tjäna pengar på den. Endast 50% av biljettpriset går till studion, så de måste tjäna in de pengarna + pengarna de lagt på marknadsföring.
Filmen kostade $150M att göra, och det inkluderar inte marknadsföringen. Så filmen måste dra in minst $300M bara för att täcka produktionen och sedan ytterligare för marknadsföringen. Så studion är långt ifrån att göra någon vinst på filmen än så länge. Så än så länge är det en förlust för studion. Så de är inte ens halvvägs...
Mm för mig är minecraft en 2/10 men tycker folk om den så är det ju bra den är ju mest för barn så det är viktigast. Ville se den då jag gillat spelet sedan jag börja spela 2010 men det var ren besvikelse. Men ärligt talat nästan alla spel filmer är dålig. Nya super mario filmen var bra men det var för den var animerad. Medans live action filmerna är meh.
Assassin creed filmen var så där fick 5.6/10
Resident evil filmerna all varigt meh fått mellan 53 till 6,1 medans serien fått 4.2 av 10
Rampage som inte hade något med spelen att göra 6.1 /10
Borderlands filmen ren jävla dynga 4.7/10
Tycker vi slutar göra live action på spel för det är väldigt svårt att göra samma saker i spel i verkligheten tanke på hur Spel breaks all kinds of law´s of reality Tecknat passar bättre för du kan bryta mot alla verklighets lagar.
"Jack Black och gänget kan skratta hela vägen till den fyrkantiga banken."
Ja det kan de göra även om filmen inte drar in en enda visning, de har redan fått betalt för sitt jobb. Studion däremot är en bit bort från att tjäna pengar på den. Endast 50% av biljettpriset går till studion, så de måste tjäna in de pengarna + pengarna de lagt på marknadsföring.
Filmen kostade $150M att göra, och det inkluderar inte marknadsföringen. Så filmen måste dra in minst $300M bara för att täcka produktionen och sedan ytterligare för marknadsföringen. Så studion är långt ifrån att göra någon vinst på filmen än så länge. Så än så länge är det en förlust för studion. Så de är inte ens halvvägs...
"It’s currently the talk of Hollywood, the fact that A Minecraft Movie doubled its early estimates and just became the highest grossing video game movies ever, passing Super Mario Bros. with a stunning $301 million opening weekend. This is Super Mario Bros, a film that went on to make $1.3 billion at the global box office."
https://www.forbes.com/sites/paultassi/2025/04/06/screaming-k...
Känns som han "type-castas" i de flesta roller han får dock.
Låter mer som du inte är målgruppen för denna film..
Testa böcker.
min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.
Inte en tråkig sekund och på löpande band introduceras nya inslag från spelet. Om man är väl bekant med grundmaterialet är den ljuvlig att se. Det som inte funkade i alla trailers var mest en chock och att man inte tog del av storyn på samma sätt... Men ja, det är en barnfilm typ som julkalendern eller liknande.
Intressant att vi gubbjävlar minst 30+ och uppåt sitter och ondgör oss över en film riktade till barn typ 7-13 år.
Visst, man kan tycka att det ”objektivt” är/verkar vara en skitfilm men hur ska man ens kunna sakligt bedöma det om man är minst dubbelt så gammal som den tilltänkta målgruppen? Ibland får man bara acceptera att världen inte snurrar runt en själv och att allt inte är för alla och gå vidare.
”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi
"It’s currently the talk of Hollywood, the fact that A Minecraft Movie doubled its early estimates and just became the highest grossing video game movies ever, passing Super Mario Bros. with a stunning $301 million opening weekend. This is Super Mario Bros, a film that went on to make $1.3 billion at the global box office."
https://www.forbes.com/sites/paultassi/2025/04/06/screaming-k...
Med tanke på att bolagen gärna friserar dessa siffror med lite "Hollywood accounting" för att lugna sina investerare så kommer jag vänta på en betydligt säkrare källor än Forbes som är duktiga säga vad husse Hollywood säger åt dem att säga...
Men bra om filmen går bra, skönt att Hollywood lyckas kräma ur sig iaf en film i år som går med vinst... även om den är intellektuellt hjärndöd för den mer vuxna publiken. Kul om ungarna har roligt :).
För övrigt så var Super Mario Bros betydligt bättre än Minecraftfilmen iaf. Däremot kan jag tänka mig Minecraft är mer relevant för dagens ungar än Super Mario som har en mycket längre historia.
Man får offra sig ibland för barnens skull🤷🏻♂️
Jag ser den nog i bästa fall om den dyker upp på netflix🙈
Med en budget på $150 miljoner har de en bra bit kvar innan den är lönsam, men det är en bra början helt klart. Till skillnad från en viss vit prinsessa som tydligen inte går lika bra.
på Wikipedia står det har box office på $301 miljoner
PEACE✌️
Intressant att vi gubbjävlar minst 30+ och uppåt sitter och ondgör oss över en film riktade till barn typ 7-13 år.
Visst, man kan tycka att det ”objektivt” är/verkar vara en skitfilm men hur ska man ens kunna sakligt bedöma det om man är minst dubbelt så gammal som den tilltänkta målgruppen? Ibland får man bara acceptera att världen inte snurrar runt en själv och att allt inte är för alla och gå vidare.
Samtidigt är det vi "gubbjävlar" som betalar för kalaset. Många (inte jag, aldrig spelat Minecraft) har också vuxit upp med spelet, så om de äldre tycker filmen är skräp är det en del av ett misslyckande skulle jag säga - även om det går bra rent monetärt på biograferna.
Finns massvis med "barnfilmer" som även vuxna gillar, så det går att göra.
Samtidigt är det vi "gubbjävlar" som betalar för kalaset. Många (inte jag, aldrig spelat Minecraft) har också vuxit upp med spelet, så om de äldre tycker filmen är skräp är det en del av ett misslyckande skulle jag säga - även om det går bra rent monetärt på biograferna.
Finns massvis med "barnfilmer" som även vuxna gillar, så det går att göra.
Fast njaaa, ditt första stycke håller jag inte med om. Bara för att du betalat för Minecraft någon gång så betyder det ju inte att franchisen är "din" för all framtid, och om du insinuerar att det är din plånbok som står för vad dina barn spelar/ser... då får du väl stoppa det pengaflödet - är inte dina barn myndiga har du all möjlighet att säga att du inte vill betala för att de ska spela Minecraft/se Minecraft-filmen.
I annat fall hade Star Wars numera bara producerat pensionärsmaterial (då de som såg filmen på bio 1977 börjar bli "lite" till åren), och vi ska inte prata om alla nya Sagan om Ringen-grejer (boken kom 1954-55 på engelska, 1959 på svenska, och 1967 i pocketformat).
Precis som @Monki Rauklund är inne på - världen går vidare, och även sådana historier/franchiser/världar som du konsumerat och bidragit till existerar och frodas kommer berättas vidare, läggas till på och kanske skrivas om. Det finns inget som ger dig tolkningsföreträde bara för att du "var där först" - gatekeeping är ett jäkla otyg.
Sen har du såklart all rätt att inte tycka om filmen, det behöver du inte göra. Men släpp den då och gå vidare, eller försök verka för att någon ska producera något bättre. I större franchiser kommer det ju ibland både kalkoner och kanoner, och om ett verk inte är för dig kanske något annat blir det?
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
50-plus här. Såg den med min tioåriga grabb i fredags. Vi har båda spelat Minecraft tillsammans rätt mycket.
Jag tycker den var klockren som film om Minecraft. Den var löjlig, enkla skämt och mycket som vi initierade kunde relatera till och skratta åt. Publiken brast ut i spontana applåder flera gånger och grabben sken som en sol. Han tyckte det var den bästa film han någonsin sett. (och då har han sett Harry Potter, alla Avengers samt de flesta Jurassic-filmerna).
Jag tycker den var vad den visade i trailern, lättsam underhållning som i dagens samhällsklimat var precis vad som behövdes. En stunds verklighetsflykt.
Vad gäller Jack Black så visst han gör en roll han tagit patent på - och gud vad jag önskar att han skulle raka bort det där kråkboet från ansiktet - men det funkar utmärkt tycker jag. Han är som Skogaholms-limpa. Jason Momoa fick äntligen göra något lite annorlunda, komedi, vilket han klarade rätt bra. Mycket mer intressant än DC-filmerna.
Så från mig får denna film 7 Järegårdar. Den ska inte jämföras med allt annat tycker jag - utan mot det som kommit innan - riktat till rätt publik.
Snart 50, still a gamer ...
https://www.youtube.com/@seventy5plays
Gilla, prenumerera och dela - om du vill
Med en budget på $150 miljoner har de en bra bit kvar innan den är lönsam, men det är en bra början helt klart. Till skillnad från en viss vit prinsessa som tydligen inte går lika bra.
Den kommer spela in en miljard. Har bara gått en helg. Den går bättre än vad de flesta spådde.
Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen
Studion däremot är en bit bort från att tjäna pengar på den. Endast 50% av biljettpriset går till studion, så de måste tjäna in de pengarna + pengarna de lagt på marknadsföring.
Varifrån kommer siffran 50 %? Det borde väl rimligen skilja sig mellan olika länder, olika biografkedjor och kanske från film till film?
Jag vet inte hur det är idag men i alla fall på 90-talet var det vanligt att filmbolagen tog 100 % av biljettintäkterna på nya storfilmer (i USA). Sedan fick biograferna större och större del av biljettpriset ju längre filmen visades.
på Wikipedia står det har box office på $301 miljoner
Likaså på tmdb
"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 64GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT
Jason Momoa var höjdpunkten på filmen men min son älskade den så jag antar att det duger gott och väl för min del.
Inte för att jag såg på så mycket bättre filmer som barn då extremt många var riktigt urusla men som barn gillade man dem ändå.
Forumets Mega Drive-expert!