Över 180 Switch 1-spel har problem på Switch 2 – men inget av Nintendos stora
Rent spontant är ju switch 2 på väg att bli en rejält tafatt lansering. Det är som att de har bråttom med att få ut den i sista sekund och ändå har de haft massvis med tid på sig.
Mario kart och sen massa spel som redan är ute sedan länge, och på det gamla spel som inte ens startar?
Gör inget, kommer spara mina 2st switch1 maskiner ändå
Bara av ren nyfikenhet, varför har du två st? 🙂
Jag har också två. En vanlig och en lite.
Köpte en zelda edition som dessutom har bättre skärm. Har den oöppnad 😀
Från "Nintendo Seal of Quality" till "Ja alltså det startar ju".
Det där sk. sealet var bara värt något innan spel började distribueras via nedladdning.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Tror jag skall omvärdera mitt dag ett-köp då bakåtkompatibiliteten var ett huvudargument för mig. Kanske satsa på en Switch istället.
Jag trodde att den skulle köra Switch-spel bättre/automatik - så fel man kan ha! 🤣
Det är ju fullr möjligt att många av dessa spelen kommer att orda upp sig senare. Detta är knappast något nytt. Se bara på Xbox-konsolerna.
Ja. Det här luktar problem med någon spelmotor, COTS (commercial of the shelve) komponent, middleware eller liknande då det är så många spel som berörs. Det är inte alltid man vill utveckla alla delar av ett spel från grunden, utan man köper in en färdig lösning för något. AI, fysik, ljud eller vad du vill.
Sånt är relativt enkelt att lösa med patchar utan speciellt stor kostnad eftersom lösningen funkar till väldigt många berörda spel.
Så jag är ganska övertygad om att detta är löst innan sommaren.
Bättre överblick finns här: https://www.nintendo.com/us/gaming-systems/switch-2/transfer-...
Det handlar om en mindre % av 15000+ spel än så länge. Klart det tar tid att gå igenom, testa och fixa. Inget jag ser som oroande.
<Uppladdad bildlänk>
Zelda Oled är väldigt trevlig jag spelar bara på den själv. Har lyckats begagna 6 Switch den här generationen. En gick sönder efter 2 veckor. En fick högtalar bugg(har fortfarande kvar den). Två gav jag till mina barn. En till en kompis som tack för att han hjälpte mig att flytta. Och så Zelda Oled som jag spelar på och njuter av idag. på flera sätt så är den bättre än Switch 2 redan. Framförallt bättre stöd och Oled.
<Uppladdad bildlänk>
Lite off topic, men är det där en staty med herr Turok?? Nu blev man mer än lite avis!
Känns rätt kasst ändå. har dom sagt hur dom har löst bakåtkomp? Känns ju som emulering eller translation layer typ Proton/Wine om det är sådana problem.
Dom sköt sig ordentligt i foten med driverstack+statiskt kompilerade shaders skeppade i varje spel. idiotiskt.
Det är ju typ samma familj av hårdvara, men diverse olikheter i mjukvara uppstår ju, men det är ju inget som de inte kan lösa.
Det är ju typ samma familj av hårdvara, men diverse olikheter i mjukvara uppstår ju, men det är ju inget som de inte kan lösa.
lite som om varje spel hade behövt patchar på windows från 10 till 11. för varje spel har nvidia drivers och förkompilerade shaders hårdinbakat i .exe. så ser det ut på switch 1. (enligt sciresm på twitter, författare av switch cfw atmosphere).
Hade nintendo istället haft driverstack i OS och cache:at shaders... hade switch 1 spel i teorin kunnat köras native direkt på switch 2 os. men det är istället det de "fria" patcharna är till för verkar det som och för de titlar de uppdaterar specifikt för switch 2 typ mus-stöd, kamera "insert face on gameplay" och HDR osv är betalda uppgraderingar.
Finns inte gratis patch eller "Switch 2 Edition" upgrade så är det emulering/proton eller vad det är som gäller och då är komtabilitet spotty.
Undrar också om denna "fallback" bakåtkompat låter spel sträcka på benen, så opatchad Zelda BotW för köra full upplösning och utan hickups i kokiri forest som om du har överklockat switch 1 till exempel; eller det kommer vara strypt till switch 1 prestanda.
Jag har också två. En vanlig och en lite.
<Uppladdad bildlänk>
Snyggt! Skönt att kunna köpa bara för att man kan 🙂👍
Lite avis på er, önskar att jag hade den möjligheten med 😁
Snyggt! Skönt att kunna köpa bara för att man kan 🙂👍
Lite avis på er, önskar att jag hade den möjligheten med 😁
Köpte begagnat (även om det kostar också såklart).
Min Lite gick på 1700 kr men redan nu ser jag många under det på FB och Tradera.
Den stationära köpte jag av brorsan för 900 kr så känner att jag kommit billigt undan ändå.
Köpte begagnat (även om det kostar också såklart).
Min Lite gick på 1700 kr men redan nu ser jag många under det på FB och Tradera.
Den stationära köpte jag av brorsan för 900 kr så känner att jag kommit billigt undan ändå.
Då fick du grejorna till ett väldigt bra pris 😁👍