Gamecube-spel kommer till Switch 2

Robot
Gamecube-spel kommer till Switch 2
Medlem

Världens bästa gamepad. Som om gud gjorde en handkontroll.

Medlem
Skrivet av B3RRY:

Själv är jag lite lätt allergisk mot den. Känns som den funkar halvdant med vissa typer av spel och så gillar jag inte placeringen av vissa knappar. Ligger ej heller så skönt i mina händer.

Dålig? Nej, absolut inte. Bara inte en favorit.

Medlem

Alltså, varför släpper man inte detta till 150 miljoner Switch-ägare?
Det är Gamecube och det är 20+ år gamla spel, Nintendo får det att låta som världens grej när dom släpper sina roms via officiella kanaler.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Alltså, varför släpper man inte detta till 150 miljoner Switch-ägare?
Det är Gamecube och det är 20+ år gamla spel, Nintendo får det att låta som världens grej när dom släpper sina roms via officiella kanaler.

För att Nintendo.

Sedan kan jag väl tycka att de borde ha satsat på The Wind Waker HD Switch 2 Edition snarare än originalet till GC.

GC i sig är såklart trevligt, men om de tror det är en systemsäljare tror de nog väldigt fel. Dessutom, de har ju inte mycket pengar att tjäna på det, det blir ju bara en del av prenumerationstjänsten. Förstår fortfarande inte logiken med att skrota möjligheten att köpa licens till retrospelen. Skrotandet av Virtal Console känns som ett av deras absolut dummaste drag på den digitala fronten.

Medlem
Skrivet av Legerdemain:

För att Nintendo.

Sedan kan jag väl tycka att de borde ha satsat på The Wind Waker HD Switch 2 Edition snarare än originalet till GC.

GC i sig är såklart trevligt, men om de tror det är en systemsäljare tror de nog väldigt fel. Dessutom, de har ju inte mycket pengar att tjäna på det, det blir ju bara en del av prenumerationstjänsten. Förstår fortfarande inte logiken med att skrota möjligheten att köpa licens till retrospelen. Skrotandet av Virtal Console känns som ett av deras absolut dummaste drag på den digitala fronten.

Det blir lite som att ägande ersätts med streaming. Inte bra alls. Man vill ju kunna spela spelen även utan prenumeration, och offline i skogen.

Medlem

Blev glad när jag såg trailern, älskar GC-klassikerna, blev mindre glad när jag insåg att det inte är fysiska spel. Avskyr nedladdade konsolspel.

Medlem

Om de släpper Mario Kart Double Dash till Switch 2 så blir det ett köp, annars inte!

Medlem
Skrivet av Pirazy:

Blev glad när jag såg trailern, älskar GC-klassikerna, blev mindre glad när jag insåg att det inte är fysiska spel. Avskyr nedladdade konsolspel.

Inte ens nerladdning, streaming 😑

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Det blir lite som att ägande ersätts med streaming. Inte bra alls. Man vill ju kunna spela spelen även utan prenumeration, och offline i skogen.

Skrivet av Siegfried:

Inte ens nerladdning, streaming 😑

Can I play Nintendo Switch Online classic games offline?
Yes, classic games can be played while you're offline. However, you must have an active membership and verify your membership every seven days by connecting online.

Har inte sett något annat om GC-spelen. Men visst, kräver ju prenumeration, 86:-/året om man delar med 8 andra i en Family.

Medlem
Skrivet av wargreymon89:

Can I play Nintendo Switch Online classic games offline?
Yes, classic games can be played while you're offline. However, you must have an active membership and verify your membership every seven days by connecting online.

Har inte sett något annat om GC-spelen. Men visst, kräver ju prenumeration, 86:-/året om man delar med 8 andra i en Family.

Man måste återansluta varje vecka, jag kan ju inte påbörja en nytt spel när jag är offline.

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Man måste återansluta varje vecka, jag kan ju inte påbörja en nytt spel när jag är offline.

Hur ofta är du helt offline utan tillgång till internet i över en vecka, men har el?

Medlem

Gamecube

F-Zero GX
Världens bästa arkadracer någonsin
(Nynnar på F-Zero F-Zero).

Vågar vi hoppas på Eternal Darkness: Sanity's Requiem?

Skrivet av B3RRY:

Ergonomin, lägg till Wavebird som satte standarden för framtidens trådlösa kontroller avseende latency.

Skrivet av wargreymon89:

Hur ofta är du helt offline utan tillgång till internet i över en vecka, men har el?

This: mobiltelfon > hotspot > koppla upp > klart.

Även Nintendo fattar nutiden och framtiden.

Medlem

hatar klassiker-konceptet som det är med "hyrning" för en månadskostnad och de kan ta bort titlar som de vill.
Låt mig köpa en licens så jag kan köpa en titel en gång och sen behålla. och spela offline.

Kontrollen är det bästa med hela switch 2 lanseringen. kommer köpas ett par till mitt Gamecube!!

1
Skriv svar