Stora ryktestråden för "Switch 2"

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/OQXZ7e9O2Bk

Verkar som insiders hört om Halo på Switch 2-directen, men inte hela samlingen utan första CE "bara". Vore en bra start i alla fall! Och NatetheHate tycks ha hört att de spel vi hört ska släppas från Gamecube (WW, Metroid Prime 2) tycks "bara" släppas till NSO och nya GC-appen där.

Vore ju underbart med Halo bärbart 🤗

Medlem
Skrivet av Ugglan:

Vore ju underbart med Halo bärbart 🤗

Ja, jag hoppas de börjar med första och sen kommer med hela MCC och femman!

Är det äntligen dags för Silksong att visas under Switch 2-directen?

Medlem

Ny bild visar tre sätt att spela: bärbart, TV mode, och table top mode med musfunktion!

Video!

Medlem

Ok, det här är ju intressant! Nu har det gått uppgifter om att C-knappen är för att conecta Switch som extra skärm/kontroll till Switch 2 - men nu verkar det (också?) finnas uppgifter genom data mining om att det tidigare ryktade kommunikations-samlingsfunktionen Campus hör hemma på C-knappen som tidigare suddats ut men nu börjat förekomma på officiella Switch 2-bilder från Nintendo.

"Famiboards user LiC (same user who has been tracking shipment listings and is a known trusted source in the forum) confirms that the Campus rumor that originated back in January, is in fact real:

It's real. The person who was spreading it around had a lot of specific interpretations and other claims that may or may not be true, but the existence of an application with that codename, which is related to features for communicating and playing with friends, is real.

Campus has nothing to do with social media or Miiverse-type sharing features.

The previous rumor from January regarding Campus has given such claims about its features:

Datamines of the current Switch OS and exclusive SDK leaks have confirmed that the Nintendo Switch 2 will have Group Chat and Voice Chat functionality codenamed "Campus".
This is what the C button may be for (unconfirmed, but I'm 99,99% sure.)

Groups will support up to 12 NSO subscribers.
There will be screen sharing!

Nothing like Miiverse. Vidmiio isn't real."

Medlem

Verkar som Embracer-utvecklare inte fått devkits då Nintendo varit oroliga för att de ska vara instabila och kanske läggas ned och då låta (eller råka) devkits gå förlorade i den processen. Osäkert om de fått devkits nu men kanske inte ska räkna med day one-titlar från dem.

Medlem

Lite… ”speciellt” rykte:
”Developers Say Nintendo Switch 2 Dev Kits Don't Have 4K Output”

https://insider-gaming.com/developers-say-nintendo-switch-2-d...

Medlem

Omg! Allt har läck för imorgon! 👀🤯

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/zCfmtj3cYMs?si=NdYnFwNGVpOwx-os

Oj vad roligt

Medlem
Skrivet av Gertzy:

1 april? 😁

Medlem

https://x.com/NateTheHate2/status/1906937070427230530

NateTheHate ska ha podcast i eftermiddag om Switch 2

Medlem
Skrivet av kalaspuffar:

1 april? 😁

Tänkte EXAKT samma sak. 😅

Medlem

En prediction jag har är att: NSO för Gamecube kommer visas upp OCH SLÄPPAS imorgon för Switch. kommer stå "Available Now". NSO kommer finnas på Switch 2 med.
----------------------------------------------------------------------------------------
Här kommer "Min - Final Prediction" med Nintendo-publicerade stortitlar för 2025, till Switch 2:

• Juni: Mario Kart 9 (eller Super Mario 3D) - Lanseras med Switch 2

• Juli: Splatoon 4

• Augusti: Metroid Prime 4: Beyond

• September: Donkey Kong: Country

• Oktober: Super Mario 3D (eller Mario Kart 9)

• November: Pokemon Legends: Z-A

• December: Monolith Soft - Legacy (Nytt IP)

*Jag tror att Mario Kart 9 & Super Mario 3D kommer i Juni & Oktober. Men oklart vilket spel som kommer först. Legacy visas inte upp imorgon. Det sparas till en Direct i Juni.

*Nästa Fire Emblem visas också upp under 2025, men släpps inte förrän 2026.

Vilka stortitlar med Nintendo som publisher tror ni på i år för Switch 2, när tror ni dessa lanseras?

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Härligt! Han och MVG är så bra, ingen fanboyism eller hatisk ton, enbart rimlig konversation grundad i kunskap.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Tänkte EXAKT samma sak. 😅

Haha ja det måste det vara😂

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Går inte på aprilskämt, så mig kan du inte lura 😂😂😂😂😂

Men en dag kvar innan switch 2 får info

Jag hoppas på Tears of the kingdom deluxe med dlc för jag vet att det kommer.

Medlem
Skrivet av kalaspuffar:

1 april? 😁

Vet inte vad du pratar om 😅

Skrivet av Belgaar:

Oh, spännande! Lär bli en del sista insiderinsyn innan imorgon då!

Medlem

Efter alla turer fram och tillbaka i denna tråd så har vi snart nått vägs ände. Tack till först och främst Gertzy och sedan alla andra som bidragit. Drar vi igång Stora ryktestråden för Switch 3 imorgon?

Medlem
Skrivet av Moonglow:

Efter alla turer fram och tillbaka i denna tråd så har vi snart nått vägs ände. Tack till först och främst Gertzy och sedan alla andra som bidragit. Drar vi igång Stora ryktestråden för Switch 3 imorgon?

Tack för att du varit med på resan! Nej Switch 2 Pro först 😄

Medlem

Hypen!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

<Uppladdad bildlänk>

Hypen!

60 minuter lång följt av Nintendo Treehouse 3-4 april!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

<Uppladdad bildlänk>

Hypen!

Är bilden alltså officiell? 😍

Medlem
Skrivet av Gertzy:

<Uppladdad bildlänk>

Hypen!

Medlem
Skrivet av lasselason:

60 minuter lång följt av Nintendo Treehouse 3-4 april!

De har gått ut med att direkten är 60 min? Hoppas på ett lika gediget tempo som sist. 🥰

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Japp, från deras nya app Nintendo Today! som de lanserade efter förra veckans direkt!

Medlem

Stort tack till Gertzy och alla andra som har bidragit tråden. Är du kvar på FZ tillsvidare? Så du kan skapa liknande trådar framöver?

Jag tycker personligen att det vore trevligt om tråden blir kvar då det känns som ett stycke historia finns här - varit med själv sen allra första början. 🥰

Medlem
Skrivet av PGR1985:

De har gått ut med att direkten är 60 min? Hoppas på ett lika gediget tempo som sist. 🥰

Yes det har dem gjort plus att det blir Treehouse sändningar 3-4 april där det kommer spelas Switch 2.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Japp, den kommer officiellt vara en hel timme lång genomgång av konsol, kontroll, funktioner och spel! Och sedan står det i appen att de mycket riktigt kommer ha TreeHouse följande två dagarna där de sedvanligt visar mer ingående om vissa spel!

Skrivet av PGR1985:

Stort tack till Gertzy och alla andra som har bidragit tråden. Är du kvar på FZ tillsvidare? Så du kan skapa liknande trådar framöver?

Jag tycker personligen att det vore trevligt om tråden blir kvar då det känns som ett stycke historia finns här - varit med själv sen allra första början. 🥰

Tack själv för att du varit med på resan! Det har varit väldigt roligt, spännande, utmattande och nervöst och i höstas rentutav nedslående så denna tråden är onekligen ett stycke svensk spelhistoria! Och trollen får aldrig vinna så självklart blir det mer

Medlem

Jag hoppas på att de gör en Nitro Deck till Switch 2. Riktigt skön till allt förutom fps. För den nuvarande kommer antagligen inte passa.

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Jag hoppas på att de gör en Nitro Deck till Switch 2. Riktigt skön till allt förutom fps. För den nuvarande kommer antagligen inte passa.

Skulle garantera att de kommer göra en sådan, vi har ju sett under hösten och tidigare hur tillbehörstillverkare peppat produkter till Switch 2. Så vi kommer nog se alla tidigare tillverkare hoppa på tåget igen och fler än så efter tid skulle jag gissa.

Medlem

Undrar vad de kommer spela/visa då? Mario Kart och Metroid Prime 4: Beyond kanske? Eller nya Donkey Kong? Vad tror/hoppas ni på?

Skriv svar