Snabbkollen – Vilka svenska speltidningar läste du?
Läste typ bara Svenska Pc Gamer, man minns ju Bennet, CD Hasse och dom andra.
Tveskäggsgumman Thomas får man ju inte glömma.
Fan vad man saknar Svenska PC Gamer alltså. Att ha allt tillgängligt så snabbt här på FZ och med alla nice YT-konton i alla ära men inget kommer nånsin slå att få en fysisk tidning varje månad. Bennet, Nylund, Petersson, Pefsin (haha), Svärd och alla andra. Vilket gäng. Drömmen.
Läste typ bara Svenska Pc Gamer, man minns ju Bennet, CD Hasse och dom andra.
Tveskäggsgumman Thomas får man ju inte glömma.
Får inte glömma Fiktiv Person Viktor Pefsin heller!
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
PC Gamer prenumererade jag på in i det sista. Var glad att jag fick in en liten text i sista tidningen. Nintendo Magasinet läste man också och Super Play😁
Sen forumet nr1 jag hängde på var PC Gamer. Registrerade mig 2002 och fick mitt konto överfört hit också....23 årsen...ieeek! Om not old...im ancient
Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit
Jag läste en hel del Super Play, den tyckte jag var riktigt trevlig. Snygga och lättlästa siduppslag och bara riktigt bra, helt enkelt.
Men den stora vinnare var nog Officiella PlayStation-Magasinet som jag prenumererade på nåt år innan där man fick en demo-skiva med varje nummer. Det var ju hur lattjo som helst att få testa en demo av 5-6 titlar, och vissa spelade man ju då om och om igen för att man helt enkelt inte hade slantar över att köpa hela spelet. Aaah, good times!
"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT
PC Gamer, Superplay och Tips och Trix(Har jag för mig den hette?). Tror jag har kvar några gamla demoskivor nånstans. Nu måste jag gräva igenom mina grejer....
Edit: Hittade några av dem hyfsat snabbt. DVD Gamer (PC gamer om jag inte minns fel), Komputer Spel och ett par till som jag inte minns alls. Säkert nått jag snodde av farsan. Komputer spel minns jag inte heller riktigt, inte tidningen i alla fall.

Jag prenumererade på Datormagazin och så köpte jag ibland utländska tidningar, till exempel amerikanska COMPUTE! som brukade ha med flera sidor programkod till små spel för olika hemdatorer som man kunde knappa in. Oftast var de skrivna i BASIC.
Jag tillbringade många tlmmar vid hemdatorn när jag tålamodigt knappade in koden från tidningssidorna. Även om det var rätt enkla spel, och även om det inte var min kod, så var det en väldigt kul känsla att starta ett spel som jag precis hade knappat in.
Det var även en lärorik "resa" varje gång jag knappade in ett spel där jag lärde mig mycket om programmering på samma gång och intresset för allt som hade med datorer att göra växte allt mer, vilket sedan ledde till en karriär inom systemutveckling som jag håller på med än idag.
Datormagazin dagstidningspapper.
Göran Fröjdh
https://dmzarkivet.se/pdf/199010.pdf#page=10
Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.
Sega Force i min ungdoms dagar. Inte så seriös, om vi är diplomatiska, men väldigt, väldigt rolig. Tror jag ska skanna in lite skojigheter och lägga upp någon gång. En favorit är när de i betygsskalan hade "Irritationsmoment" som betygskriterium och i ett mindre bra spel jämförde frustrationen med "knäckebröd per kvadratcentimeter i sängen".
Sedan Super PLAY, Reset, Level, Player1, några Spel för alla och något gratisex av Gamereactor som jag tog i en spelbutik ibland. Super PLAY-åren var nog favorittiden.
Nu läser jag Retrogamer varje månad och köper Edge någon gång ibland.
Player1. Första tidningen jag skrev för. <3
Din vänliga kvartersrecensent.
Läste mest Datormagazin och PC Gamer men plockade även upp andra diverse tidningar. Speciellt om de kom med CD-skiva.
Få datorminnen är så starka som shareware-skivorna. Det var något magiskt med att utforska en shareware-skiva när den innehåll lite av varje. Detta var tiden innan internet och jag satt på en 486:a med Windows 95 ❤️
Nintendo Videospelklubb
Nintendo Magasinet
Super Power
Super Play
Reset
Player 1
Level
Datormagazin
Svenska Hemdatornytt
High-Score
PC Gamer
Svenska Amigamagazin
Amiga Info
Det är väl de jag läste och i de flesta av fallen även samlade på. Fick ett ryck och gjorde mig av med samtliga utom de senare Amiga-tidningarna, och det hör väl till en av de där saker på spelfronten som jag ångrar mig som mest gällande. Saknar verkligen möjligheten att kunna plocka fram tidningarna och bläddra i dem när andan faller på. Helt annan sak att läsa fysiska tidningar och att läsa saker på nätet.