Inzoi toppar Steam-önskelistan
Såg många som va arga för att utvecklaren gått ut och sagt att de skall jaga pirater av spelet.
Kan tänka mig att den delen av deras announcement som får skon att klämma mest är detta:
As such, we will be taking strict legal action against the following violations.
[...]
◆ Manipulating or making unauthorized modifications to game data
Den delen kan nämligen tillämpas på mods.
Dock verkar spelet få mod-support så bör inte vara något problem, kan tänka mig att folks ilska kan vara missuppfattning likt min.
Ska vara i samarbete med Curseforge.
Denuvo får de flesta att sparka bakut. Jag kommer inte röra spelet förrän det är borttaget
Hyfsat säker på att de måste ha DRM på Steam-sidan och där är Denuvo inte (än).
Är det bekräftat att de använder Denuvo?
Hyfsat säker på att de måste ha DRM på Steam-sidan och där är Denuvo inte (än).
Är det bekräftat att de använder Denuvo?
Det verkar så. Demo't har Denuvo iallafall. Inget spel behöver kernel level access!
kommer vara intressanta mods till detta känner jag på mig höhö
De kommer vara Wicked
De kommer vara Wicked
Sacrificial och Basemental
Den må vara liten, men den luktar som en stor.
Maxis?
Har jag drömt att dom la ner den studion för typ 10 år sedan? 😅
Det är lite rörigt, men den studio som vi främst känner till som Maxis var uppdelad i två olika. Den större stängdes ned 2015 medan den mindre skrotades ~2018. EA startade sedan upp två nya studior: Maxis Texas under 2019 och Maxis Europe 2021, som har tagit över Maxis-varumärket. Oklart hur många av den gamla Maxis-personalen som jobbar på dessa. Gissningsvis inte många alls. De gjorde även om loggan till någon oigenkännlig avart under 2022.
Denuvo får de flesta att sparka bakut. Jag kommer inte röra spelet förrän det är borttaget
Men vad fan... Här såg jag fram emot spelet och så har det Denuvo. Jaja, får väl skippa det då.
Edit: OJ! Inzoi tar bort Denuvo på åtminstone early access. Vilket bra move! Instant buy i morgon då! https://store.steampowered.com/news/app/2456740/view/51295384...
Och allt vad det innebär, fortfarande.
Måtte spelet vara bra och få hyfsade betyg. Sims har verkligen gått käpprätt åt h-vete. Sims 4 är så begränsat jämfört med Sims 3 att om jag inte visste bättre så skulle jag anta att de släpptes i omvänd ordning. Sen vägrar jag köpa deras "expansioner" som borde vara vanliga uppdateringar. Please be good, Inzoi.