"Väldigt positiva" – Steam-köparna gillar Assassin's Creed Shadows
Så kan det iofs vara, men det är väl knappast nått att skryta om? Sålda exemplar är ju vad som genererar pengar.
För ett stort företag som Ubisoft är det oftast mer fördelaktigt med en stabil och kontinuerlig intäktsström än med engångsintäkter från klassiska spellanseringar och sålda exemplar. Ofta handlar det om att få in kunden i ekosystemet, antingen genom en prenumeration eller en initial lockprodukt, för att sedan kunna sälja tillägg och andra tjänster. Ett exempel är Assassin’s Creed, där man inte får all DLC med prenumerationen, men kan köpa dem till ett rabatterat pris – med förbehållet att innehållet endast är tillgängligt så länge prenumerationen är aktiv.
Sedan har vi ett till perspektiv att ha i åtanke;
Många betalar för prenumerationer de inte orkar säga upp eller resonerar att det lika gärna kan få löpa vidare ifall de skulle vilja spela eller titta på något framöver. Jag har två vänner som behåller sitt Game Pass trots att de inte använt tjänsten på flera månader, just för att kunna starta appen och spela direkt om de får "feeling" en kväll. Avslutningsvis finns det också en stor grupp som helt enkelt glömmer att avsluta löpande abonnemang, där en hundralapp eller två i månaden knappt märks i ekonomin utan försvinner bland övriga utgifter.
< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >
< R5 5600| 16GB 3200 MT/s | RX 9070 XT >
Själv tycker jag det är så jävla töntigt hur vuxna människor lägger så stor vikt vid ett betyg i huvudtaget. Som om det vore något viktigt, och helt avgörande för om ett spel är bra eller inte. Att människor har olika smak går helt över deras huvuden.
Helt enig!
Med tanke på att elden ring har body type 1 och 2 istället för male/female hade det garanterat slagits på den stora bojkottstrumman om det var något annat företag än from software som släppt det.
Haha hade slagits på stoooora trumman du
Ja för Ubisoft känns verkligen som ett hyvens bolag som aldrig skulle ljuga för sina kunder.
Kan du nämna ETT företag som inte kryddar sina siffror? Det är trots allt noterade bolag som strävar efter att gå med vinst, inte välgörenhet!
Samma visa med alla nya woke AAA-spel, prisas med höga betyg och omdömmen till en början, men säljer samtidigt uruselt.
Så fort man läser eller hör uttrycket "Back to form" om ett spel så verkar det vara ploj alltihop.
47k spelartopp på steam?... efter såpass dyr utveckling?... flopp.
Tycker det är så jävla töntigt hur vuxna människor sitter och uttalar sig negativt om ett spel och hoppas på dess misslyckande och hur mycket det tycker att spelet suger utan att ens ha spelat det. Bara för att man själva inte längre är kapabla till att bilda egna åsikter utan ska bara följa normen utifrån vad ett par stora streamers tycker. Hade Ubisoft släppt Elden Ring idag hade samma personer hittat något att gnälla på i det spelet också bara för att det är Ubisoft.
Exakt. Dessutom är det bara pojkar och män, jag har inte sett en ända tjej hålla på.
Steam är en väldigt stor plattform, att den endast skulle utgöra <5% av spelarbasen bedömer jag som icke trovärdigt.
Det var precis det jag skrev.
Jo visst är det en stor plattform. Behöver man starta ubisoft connect om man köper spelet på steam? Isåfall kanske de flesta pc spelarna köper det direkt på ubisoft i stället. Jag personligen äger inga ubisoft spel genom steam då jag köpt dom direkt på ubisoft.
Samma visa med alla nya woke AAA-spel, prisas med höga betyg och omdömmen till en början, men säljer samtidigt uruselt.
Så fort man läser eller hör uttrycket "Back to form" om ett spel så verkar det vara ploj alltihop.
Håller med, jävla woke-floppar!
Här har du några roliga länkar, som fler exempel, att klicka på också om du vill ha lite extra skoj:
Halo Infinite:
https://www.google.com/search?q=halo+infinite+review+%22%22%2...
Outer Worlds:
https://www.google.com/search?q=outer+worlds+game+review+%22%...
Street Fighter 6:
https://www.google.com/search?q=street+fighter+6+%22%22%22ret...
Det är en väldigt vanlig och överanvänd term som (lata) recensenter älskar att använda. (Om man kan tänka sig andra förklaringar än woke-konspirationer)
Tycker det är så jävla töntigt hur vuxna människor sitter och uttalar sig negativt om ett spel och hoppas på dess misslyckande och hur mycket det tycker att spelet suger utan att ens ha spelat det. Bara för att man själva inte längre är kapabla till att bilda egna åsikter utan ska bara följa normen utifrån vad ett par stora streamers tycker. Hade Ubisoft släppt Elden Ring idag hade samma personer hittat något att gnälla på i det spelet också bara för att det är Ubisoft.
Måste medge att jag hade ganska låga förväntningar efter alla kontroverser, förseningar och diverse utspel från alla på "andra sidan" som var tvärsäkra på att det var värdelöst, men efter ca. sex timmar in tycker jag att det är helt fantastiskt. Älskar de små meditationsställerna där Naoes resa från oskuldsfull dotter till en samuraj till hämndlysten Sabaku(eller vad det heter)!
Har inte ens spelat såpass länge att Yasuke är spelbar, förutom i introt, men jag tycker väldigt mycket om hur han introducerades.
I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg
"Back to form" börjar bli en meme nästan va? Otroligt fjantigt när utgivare inom samma paraply återger samma formuleringar. Med det sagt är det(än så länge) ett otroligt bra spel. Ser fram emot resten. Sen är Steamdbs siffror ganska ointressanta, eftersom de flesta spelar via konsoll, eller Ubis egna plattform.
I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg
Fniss. Men för att bli lite seriös också, det känns som att spelet bara hade vunnit på att skippa Yasuke helt. Verkar svintrist att spela med, slö, odödlig och har svårt att hoppa mer än några decimeter :/
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Runt 40k spelare är helt normalt för AC på launch på steam. Ända AC som hade mer är odyseey som hade 60k. Så flop skulle jag inte säga att det är
Runt 40k spelare är helt normalt för AC på launch på steam. Ända AC som hade mer är odyseey som hade 60k. Så flop skulle jag inte säga att det är
Precis. Bättre än ”normalt”, till och med.
Som jag skrev i en annan tråd alldeles nyss så gör dessa 47 000 samtidiga spelare det till det Assassin’s Creed-spelet med näst högst antal samtidiga spelare på Steam.
Rekordet hålls i skrivande stund av AC: Odyssey med 62K. Men det har redan slagit alla andra spel i serien på Steam.
Några nämnvärda exempel: Mirage 7 800 spelare, Syndicate 4 700 spelare, Valhalla 15 700 spelare, Origins 41 500, Black Flag 16 000.
Även om vissa av spelen var sena dit, så är det ändå intressanta siffror.
Så kan det iofs vara, men det är väl knappast nått att skryta om? Sålda exemplar är ju vad som genererar pengar.
Som jag skrev i en annan tråd alldeles nyss så gör dessa 47 000 samtidiga spelare det till det Assassin’s Creed-spelet med näst högst antal samtidiga spelare på Steam.
Rekordet hålls i skrivande av AC: Odyssey med 62K. Men det har redan slagit alla andra spel i serien på Steam.
Några nämnvärda exempel: Mirage 7 800 spelare, Syndicate 4 700 spelare, Valhalla 15 700 spelare, Origins 41 500, Black Flag 16 000.
Det ska ju bara letas negativitet runt Ubisoft och spelet. Larvigt.
Kan du nämna ETT företag som inte kryddar sina siffror? Det är trots allt noterade bolag som strävar efter att gå med vinst, inte välgörenhet!
Nintendo?
Jag har läst många recensioner om detta spel och hört att storyn ska vara mer eller mindre medioker. Hur kan betygen vara så pass bra som dom är? Okej, grafiken är jättefin för att vara ett Ubisoft spel men grafiken är inte allt.. inte i mitt tycke iallafall.
AMD Ryzen 5 7600X
Powercolor Radeon RX 7800 XT
34GB Corsair Vengeance DDR5 5200MHZ CL40
Thermalright Peerless Assassin 120 SE
Kingston KC3000 1Tb
Jag har läst många recensioner om detta spel och hört att storyn ska vara mer eller mindre medioker. Hur kan betygen vara så pass bra som dom är? Okej, grafiken är jättefin för att vara ett Ubisoft spel men grafiken är inte allt.. inte i mitt tycke iallafall.
jag undrar också, men det är kanske en annan typ spelarbas som lirar? De som inte har lirat ett AC på länge/alls? En del yngre(?) som inte har lirat en stor variation av spel över många år eller tom decennier? Ja vet, utan underlägg är det bara en killgissning, men skulle ju vara intressant att se en studie av de som betygsätter på visst sätt versus erfarenhet eller ngt i den stilen.
Bojkottar AC Shadows enbart för att AC är en sån fruktansvärt ljummen och uttjatad spelserie. Sen om det har märkliga body types istället för kön spelar mindre roll då spelet på det stora hela väl lär vara lika tråkigt medelmåttigt som de andra spelen i serien. Ubisoft egna "Call of Duty".
Exakt. Dessutom är det bara pojkar och män, jag har inte sett en ända tjej hålla på.
Nä, fast tjejer har väl ingen liknande "fanboy"-mentalitet likt killar och unga män har till spelkulturen, tjejer är ju mer inriktade på casual, typ ANimal Crossing och diverse spel där man odlar crops och tar hand om hästar & djur etc.
2 miljoner spelar nu. Tänk nästa vecka när folk får löning i Europa så lär det sticka iväg mer. Valhalla sålde väl över 20 miljoner tror jag. Tro nog att Shadows kommer sälja lika mycket. Assassin's Creed har ju många fans genom åren och nya. Jag ser i alla fall fram emot att få spela det nu när jag får lön nästa vecka. Alltid tyckt Assassin's spelen har haft bra grafik och Shadows är inget undantag kan man lungt säga 😃
Shadows nådde 60k igår.
https://steamdb.info/app/3159330/charts/
Rekordet hålls i skrivande stund av AC: Odyssey med 62K. Men det har redan slagit alla andra spel i serien på Steam.
Även om vissa av spelen var sena dit, så är det ändå intressanta siffror.
Kan vara värt att ha i åtanke hur mycket Steam växt som plattform, också. Steam har mer än dubbelt så många inloggade användare numera som man hade för bara en 5-6 år sedan. När Origins släpptes och hade 41 500 spelare hade Steam runt 14 miljoner inloggade användare. Idag är antalet 40 miljoner. Det + det du nämner angående att flera av AC-titlarna inte kommit till Steam förrän senare gör det väntat att Shadows har fler samtidiga spelare på Steam än övriga titlar.
2 miljoner spelar nu. Tänk nästa vecka när folk får löning i Europa så lär det sticka iväg mer. Valhalla sålde väl över 20 miljoner tror jag. Tro nog att Shadows kommer sälja lika mycket. Assassin's Creed har ju många fans genom åren och nya. Jag ser i alla fall fram emot att få spela det nu när jag får lön nästa vecka. Alltid tyckt Assassin's spelen har haft bra grafik och Shadows är inget undantag kan man lungt säga 😃
Det vore en stor succé om det säljer så pass mycket. Valhalla har ju enligt beräkningarna (Ubisoft har såvitt jag vet inte bekräftat siffror) sålt väldigt mycket bättre än alla andra AC-titlar vid sidan om Black Flag.
Det vore en stor succé om det säljer så pass mycket. Valhalla har ju enligt beräkningarna (Ubisoft har såvitt jag vet inte bekräftat siffror) sålt väldigt mycket bättre än alla andra AC-titlar vid sidan om Black Flag.
Valhalla känns också lite som ett unikum. Det släpptes under en rådande pandemi där alla höll sig hemma och typ spelade TV-spel. De nya konsolerna, med sina next gen-versioner av spelet, släpptes också samtidigt (Series X samma dag, PS5 två dagar senare). Kan tänka mig att det eventuellt kanske sålde en del på det också, då AC-serien historiskt har haft majoriteten av sin spelarbas på konsol. Det var åtminstone därför jag köpte min då "next gen"-version på release, jag ville ha spel till den nya konsolen (hade förbokat både XSX och PS5). 😅
Shadows nådde 60k igår.
https://steamdb.info/app/3159330/charts/
Nästan 65K en stund sen. Odyssey är slaget.
Har väl missat det senaste men vad är det som är woke i detta spel?
Har väl missat det senaste men vad är det som är woke i detta spel?
Det är för att Ubisoft har med Yasuke som är afrikansk svart man. Så de menar att han är woke. Men vem bryyyyr sig. Fan ingen hindrar mig att köpa ett nytt Assassin's. Ser sjukt snyggt ut alltså. Kliar typ i fingarna. Ska köpa.det imorgon men kanske norpar lite från sparkontot och köper det från CdKeys idag. Så det var billigast där.
Det är för att Ubisoft har med Yasuke som är afrikansk svart man. Så de menar att han är woke. Men vem bryyyyr sig. Fan ingen hindrar mig att köpa ett nytt Assassin's. Ser sjukt snyggt ut alltså. Kliar typ i fingarna. Ska köpa.det imorgon men kanske norpar lite från sparkontot och köper det från CdKeys idag. Så det var billigast där.
Är det allt? Det är ju ingenting mot tex Dragon Age : Veilguard.
Sen är den historien mest en myt vad jag förstått, aja inte för att det spelar så stor roll. Tydligen verkar många föredra att spela med tjejen ändå då hon liknar en Assassin mer än Yasuke.
Är det allt? Det är ju ingenting mot tex Dragon Age : Veilguard.
Sen är den historien mest en myt vad jag förstått, aja inte för att det spelar så stor roll. Tydligen verkar många föredra att spela med tjejen ändå då hon liknar en Assassin mer än Yasuke.
Större delen av kontroverserna kring detta spel grundar sig väl mer i att Ubisoft påstått att de tagit stor hänsyn till historisk fakta när de gjorde spelet, vilket helt enkelt inte är sant. Yasuke är t.ex. mestadels baserad på engelskspråkiga Wikipedia där artikeln är mer eller mindre fabricerad. Sen späddes det hela på över att en del japaner tagit illa vid sig och att det diskuterats i det japanska parlamentet.
Metal is best served heavy.