Amazon Prime Gaming - "gratisspel"
Funderade, men tyckte inte det här passade in någonstans. Det är ju inte rea för det är gratis, samtidigt är det ju inte gratis eftersom det krävs en prenumeration på Amazon Prime.
Har kollat till Amazon Gaming lite då och då och sällan hittat något vettigt, men just nu så fanns det en hel del bra grejer så tänkte att det kan vara bra att ha en tråd så vi kan hjälpas och att tipsa om spel som dyker upp. Kanske är det här någon speciell drive med spel liknande höstreor som Steam har haft, GOG har just nu och vad jag antar är Epics kommande höstrea.
Spelen är främst nycklar till GOG/Epic, samt även till Amazon Games/Microsoft Store och något liknande men personligen så struntar jag i alla spel som inte är nycklar till GOG eller Epic.
Urval som finns att hämta gratis just nu:
Crime Boss Rockay City
Mafia 2 Definite edition
Deus Ex Human Revolution - Directors cut
Syberia: The World Before
BioShock 2 Remastered
BioShock Infinite
Legacy of Kain: Defiance
Talos Principle Gold edition
Saints Row the third remaster
Wolfenstein The Old Blood (Microsoft Store/Xbox)
Jag har byggt upp en ganska gedigen spelsamling bara genom att prenumera på Prime (gör det främst för videotjänsten men spelen är en bonus) så jag klagar inte alls. Bonus är ju att du får behålla dem även om du skulle säga upp tjänsten (till skillnad från t.ex. PS+ där du måste ha aktiv prenumeration för att kunna spela de du har claimat)!