"Väldigt positiva" – Steam-köparna gillar Assassin's Creed Shadows
Det är väl ett bra spel helt enkelt.

Kritikerna ger också godkänt. Snittet är 81 av 100.
”Med andra ord: godkänt. Vilket också var fallet i vår recension.”
Lite mer kritiska är ni väl ändå?! 3/5 kan inte motsvara 81%.
Tycker det är så jävla töntigt hur vuxna människor sitter och uttalar sig negativt om ett spel och hoppas på dess misslyckande och hur mycket det tycker att spelet suger utan att ens ha spelat det. Bara för att man själva inte längre är kapabla till att bilda egna åsikter utan ska bara följa normen utifrån vad ett par stora streamers tycker. Hade Ubisoft släppt Elden Ring idag hade samma personer hittat något att gnälla på i det spelet också bara för att det är Ubisoft.
Tycker det är så jävla töntigt hur vuxna människor sitter och uttalar sig negativt om ett spel och hoppas på dess misslyckande och hur mycket det tycker att spelet suger utan att ens ha spelat det. Bara för att man själva inte längre är kapabla till att bilda egna åsikter utan ska bara följa normen utifrån vad ett par stora streamers tycker. Hade Ubisoft släppt Elden Ring idag hade samma personer hittat något att gnälla på i det spelet också bara för att det är Ubisoft.
Med tanke på att elden ring har body type 1 och 2 istället för male/female hade det garanterat slagits på den stora bojkottstrumman om det var något annat företag än from software som släppt det.
Med tanke på att elden ring har body type 1 och 2 istället för male/female hade det garanterat slagits på den stora bojkottstrumman om det var något annat företag än from software som släppt det.
Elden Ring fick redan skit för det fjanteriet(från en skara), men det är också det enda inom området och minimalt, därav bryr sig inte majoriteten. När jag skriver fjanteriet menar jag att "body type 1 och 2" personligen är larvigt, men inget jag lade större vikt på överhuvudtaget.
Sen har ju storyn gudar som är båda man och kvinna(eller kan förvandla sig), men ingen klagade på det då det passar in i spelets universum och var välskrivet.
Allt handlar om kontext och hur det är skrivet.
The more I practice, the luckier I get.
Ibland undrar jag om världen förtjänar spel överhuvudtaget. Suck.
<Uppladdad bildlänk>
En FZ 3'a i betyg är ett mästerverk för mig, eftersom 3'a är vad man förväntar sig! Super pepp!!
(pepp-smittad från fragzone fredag)
Betyg ska man ta med en jätte-jätte-stor skopa salt tycker jag, för man känner bäst sig själv vilka spel man klickar med. Tror jag kommer klicka jättebra med detta spelet.
Själv tycker jag det är så jävla töntigt hur vuxna människor lägger så stor vikt vid ett betyg i huvudtaget. Som om det vore något viktigt, och helt avgörande för om ett spel är bra eller inte. Att människor har olika smak går helt över deras huvuden.
Någon megasuccé verkar det ju inte vara. Endast ca 45000 spelare på Steam, ungefär hälften av DA Veilguards spelare.
Ubi själva påstår att de har haft en miljon spelare, vilket skulle innebära 950k på andra plattformar. Jag tycker inte det känns helt trovärdigt.
Varför är inte det trovärdigt det finns ju en jäkla massa xbox och ps5or dessutom känns ac som en serie som är gjord för konsoler i första hand.
Någon megasuccé verkar det ju inte vara. Endast ca 45000 spelare på Steam, ungefär hälften av DA Veilguards spelare.
Ubi själva påstår att de har haft en miljon spelare, vilket skulle innebära 950k på andra plattformar. Jag tycker inte det känns helt trovärdigt.
Värt att påpeka att det är 45k samtidiga spelare på steam, jag tror ubi pekar på mer totalt antal spelare
Samtidiga spelare, inte spelare totalt på Steam. 🙂
Spelet säljs även på åtminstone Epic Store och finns på Ubisofts prenumerationstjänst. Jag tycker det känns tveksamt att de skulle ljuga om det, men visst, det är väl inte omöjligt.
Samtida spelare, inte spelare totalt på Steam. 🙂
Spelet säljs även på åtminstone Epic Store och finns på Ubisofts prenumerationstjänst. Jag tycker det känns tveksamt att de skulle ljuga om det, men visst, det är väl inte omöjligt.
Ja för Ubisoft känns verkligen som ett hyvens bolag som aldrig skulle ljuga för sina kunder.
Många på PC lirar väl det via Ubisoft Connect också.
Varför är inte det trovärdigt det finns ju en jäkla massa xbox och ps5or dessutom känns ac som en serie som är gjord för konsoler i första hand.
Steam är en väldigt stor plattform, att den endast skulle utgöra <5% av spelarbasen bedömer jag som icke trovärdigt.
Värt att påpeka att det är 45k samtidiga spelare på steam, jag tror ubi pekar på mer totalt antal spelare
Det var precis det jag skrev.
Jag tolkade det annorlunda
45k samtidiga spelare (just nu), inte totalt antal spelare sen lanseringen, där kan alltså teoretiskt vara (siffror tagna från luften ) 400k totalt antal spelare på steam varav 45k spelar just nu
Ja för Ubisoft känns verkligen som ett hyvens bolag som aldrig skulle ljuga för sina kunder.
Var skrev jag att de var det eller att de aldrig skulle ljuga?
Nä.
Jag tolkade det annorlunda
45k samtidiga spelare (just nu), inte totalt antal spelare sen lanseringen, där kan alltså teoretiskt vara (siffror tagna från luften ) 400k totalt antal spelare på steam varav 45k spelar just nu
Jag missförstod dig. Jag har bara skrivit om samtida spelare och utgår ifrån att det var det Ubi också menade med sin tweet. De har inte pratat om sålda exemplar utan antal spelare, dvs samtida spelare.
Jag missförstod dig. Jag har bara skrivit om samtida spelare och utgår ifrån att det var det Ubi också menade med sin tweet. De har inte pratat om sålda exemplar utan antal spelare, dvs samtida spelare.
Det mejkar noll sense det du skriver.
Nej, Ubisoft menar totalt antal spelare det första dygnet. Inte att en miljon spelare satt och spelade exakt samtidigt.
När du skriver ”vilket skulle innebära 950k på andra plattformar” visar det ju på att du tror att samtidiga och totala antal spelare på en plattform är samma sak.
Det mejkar noll sense det du skriver.
Nej, Ubisoft menar totalt antal spelare det första dygnet. Inte att en miljon spelare satt och spelade exakt samtidigt.
Varför skriver de inte sålda exemplar i så fall?
Mja, spelare under dag 1 men det får man nog räkna som samtidiga spelare typ
Jag gissar på att en stooor del testar spelet via ubis prenumerationtjänst
Jag gissar på att en stooor del testar spelet via ubis prenumerationtjänst
Så kan det iofs vara, men det är väl knappast nått att skryta om? Sålda exemplar är ju vad som genererar pengar.
Ursäkta om jag var otydlig. Samtidiga spelare är spelare som spelar samtidigt, det betyder alltså inte att bara t.e.x 45K personer har spelat det spelet på plattformen eller att det bara sålt så många exemplar. Det kan vara säg 45K som spelar vid ett tillfälle, och sen kanske 15k helt andra personer vid ett annat tillfälle osv.
Sedan har de en streamingtjänst där man kan spela spelet för runt 200 kr, tror jag det där. Där fanns det gissningsvis många som spelade det första dygnet. Utöver det så har du Playstation, Xbox och Epic Game store.
Så kan det iofs vara, men det är väl knappast nått att skryta om? Sålda exemplar är ju vad som genererar pengar.
Det är normalt beteende skulle jag vilja påstå, man lyfter fram siffrorna som är starkast, hade det varit 1 miljon sålda ex första dagen hade man redovisat det istället osv