Starfield till PS5? Tecken har skymtats
Spekulationerna är igång.
#doom-the-dark-ages, #forza-horizon-5, #indiana-jones, #ps5, #starfield, #xbox-series
Ont är ej gott, förens något värre dyker upp.
Starfield bad. 1up please
Om så är fallet; Grattis PS5-ägare! Alltid kul att bra spel kan spelas på flera olika maskiner. Tycker det är ett spel värt att testa åtminstone!
Submission is for the weak
Som jag sagt förut: älskade åbäke. Starfield har sina sprickor, men också styrkor. Kul för PS5-kramarna om dom också får chansen!
En Bamseponny av folket
Det har ju en ganska bra newgame+ feature där du utan att avslöja alltför mycket om du inte spelat det, kan låsa upp fler och bättre färdigheter till din karaktär och som bara kan låsas upp om du kör ng+.
Men för egen del är det inte det som håller mig kvar utan det är mycket skepps, basbyggande och utforskande av planeter och system som man annars inte besöker om man bara kör igenom dem större questsen.
Edit: sen har vi ju moddar också som gör spelet värd att återbesöka flera gånger om man gillar moddar
Oj, 600 timmar. Vad är det som driver dig att spela? Är det upptäckarlusten eller att man bli beroende av att bygga nya skepp och baser hela tiden?
Memento Mori
Är det något att ha? Är det samma stuk som Fallout 4 typ? Hört att planeterna man explorar kan kännas lite livlösa? Hur livlösa isf?
Jag förväntar mig inte en skräddarsydd instance på varje planet men hade vart kul om mestadelen av planeterna var lite unika med lite quests och så. Typ som när man hittade en ny grotta i Skyrim eller bunker i FO4. Eller hur funkar planeterna? Samla mineraler och bygger en bas bara, sen vidare till nästa planet?
Starfield är ett stort tomt skal i mina ögon. Bara massa fancy saker i ansiktet. Men när du börjar titta runt faller det.
Beror väldigt mycket på typen av planet du landar på, planeter med lite snällare förhållanden har tex större chans att ha liv på sig och större chans att ha mänskliga utposter.
Utposterna kan dock vara väldigt repeterande och återanvänds en hel del, men även där beror det lite på vilka planeter du landar på. Vilka utposter som spawnas beror mycket på vilken level planeten har. Ju längre bort från start systemet du flyger desto högre level på planeten, desto färre mänskliga utposter spawnas och ju svårare blir varelserna som lever på planeten, på dem lägre levlarna så är det nästan för många mänskliga utposter istället
Du kan fortfarande stöta på random encounters och random quests när du utforskar planeterna och även när du stöter på andra skepp i omloppsbanorna. Dock så är dem bästa inte quests utan rena skräck random encounters, tex ett skepp du stöter på vid 1 planet driver runt och är okontaktbar, rena Alien skräck vibbar när du bordar det, likaså en borrningsplattform som brukar dyka upp på isplaneter fylld med bläckfisk spindlar tog mig några försök innan jag vågade gå in igenom dörren
Absolut något jag isåfall kommer testa framåt, gärna som reafynd ☺️