Starfield till PS5? Tecken har skymtats

Robot
Medlem

Mota Olle i grind!

signatur

P4 3,2 Ghz, 2 Gb Ram, Radeon 9800 Pro

Medlem
Skrivet av Robostar:

Mota Olle i grind!

Dags att ta sin Mats ur skolan.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Dags att ta sin Mats ur skolan.

Ont är ej gott, förens något värre dyker upp.

Medlem

Starfield bad. 1up please

Medlem

Om så är fallet; Grattis PS5-ägare! Alltid kul att bra spel kan spelas på flera olika maskiner. Tycker det är ett spel värt att testa åtminstone!

signatur

Submission is for the weak

Medlem

Spelet har väl till stora delar floppat komersiellt, så kan nog vara klokt få ut det till fler format. Förväntar mig även en bärbar version till Switchen 2.

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Om så är fallet; Grattis PS5-ägare! Alltid kul att bra spel kan spelas på flera olika maskiner. Tycker det är ett spel värt att testa åtminstone!

Håller med
Det är inget 9-10/10 spel, det har sina brister, det är inget jag förnekar.
Men det är ett spel som ändå lyckas suga in och hålla fast en, jag tror jag är uppe i 600-700 timmar i det än så länge

Medlem

Grattis PS5-ägare. (OBS! Ironi.)

Redaktör
Ponny

Som jag sagt förut: älskade åbäke. Starfield har sina sprickor, men också styrkor. Kul för PS5-kramarna om dom också får chansen!

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av blackidus:

Håller med
Men det är ett spel som ändå lyckas suga in och hålla fast en, jag tror jag är uppe i 600-700 timmar i det än så länge

Jag trodde det var ett spel man spelade klart och that's it. Vad är det för typ av endgame som håller dig kvar?

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Jag trodde det var ett spel man spelade klart och that's it. Vad är det för typ av endgame som håller dig kvar?

Det har ju en ganska bra newgame+ feature där du utan att avslöja alltför mycket om du inte spelat det, kan låsa upp fler och bättre färdigheter till din karaktär och som bara kan låsas upp om du kör ng+.

Men för egen del är det inte det som håller mig kvar utan det är mycket skepps, basbyggande och utforskande av planeter och system som man annars inte besöker om man bara kör igenom dem större questsen.

Edit: sen har vi ju moddar också som gör spelet värd att återbesöka flera gånger om man gillar moddar

Medlem

Kul för alla PS-ägare som inte också äger en Xbox eller pc! Jag älskade spelet!

Medlem

Dom borde ha släppt det samtidigt på PS5. Undrar hur mycket försäljning det ger nu senare.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Håller med

Oj, 600 timmar. Vad är det som driver dig att spela? Är det upptäckarlusten eller att man bli beroende av att bygga nya skepp och baser hela tiden?

signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Oj, 600 timmar. Vad är det som driver dig att spela? Är det upptäckarlusten eller att man bli beroende av att bygga nya skepp och baser hela tiden?

Både och Väldigt mycket skeppsbyggande, det var nog först efter ca 4-500 timmar som jag bestämde mig för att starta en ny karaktär och bara fokusera på att utforska vilket visade sig vara roligare än jag trodde

Medlem

Jag kommer definitivt att köra det om det kommer till PS5

Medlem

Är det något att ha? Är det samma stuk som Fallout 4 typ? Hört att planeterna man explorar kan kännas lite livlösa? Hur livlösa isf?

Jag förväntar mig inte en skräddarsydd instance på varje planet men hade vart kul om mestadelen av planeterna var lite unika med lite quests och så. Typ som när man hittade en ny grotta i Skyrim eller bunker i FO4. Eller hur funkar planeterna? Samla mineraler och bygger en bas bara, sen vidare till nästa planet?

Medlem

Starfield är ett stort tomt skal i mina ögon. Bara massa fancy saker i ansiktet. Men när du börjar titta runt faller det.

Medlem
Skrivet av Hoffa:

Är det något att ha? Är det samma stuk som Fallout 4 typ? Hört att planeterna man explorar kan kännas lite livlösa? Hur livlösa isf?

Jag förväntar mig inte en skräddarsydd instance på varje planet men hade vart kul om mestadelen av planeterna var lite unika med lite quests och så. Typ som när man hittade en ny grotta i Skyrim eller bunker i FO4. Eller hur funkar planeterna? Samla mineraler och bygger en bas bara, sen vidare till nästa planet?

Beror väldigt mycket på typen av planet du landar på, planeter med lite snällare förhållanden har tex större chans att ha liv på sig och större chans att ha mänskliga utposter.

Utposterna kan dock vara väldigt repeterande och återanvänds en hel del, men även där beror det lite på vilka planeter du landar på. Vilka utposter som spawnas beror mycket på vilken level planeten har. Ju längre bort från start systemet du flyger desto högre level på planeten, desto färre mänskliga utposter spawnas och ju svårare blir varelserna som lever på planeten, på dem lägre levlarna så är det nästan för många mänskliga utposter istället

Du kan fortfarande stöta på random encounters och random quests när du utforskar planeterna och även när du stöter på andra skepp i omloppsbanorna. Dock så är dem bästa inte quests utan rena skräck random encounters, tex ett skepp du stöter på vid 1 planet driver runt och är okontaktbar, rena Alien skräck vibbar när du bordar det, likaså en borrningsplattform som brukar dyka upp på isplaneter fylld med bläckfisk spindlar tog mig några försök innan jag vågade gå in igenom dörren

Medlem
Skrivet av blackidus:

Beror väldigt mycket på typen av planet du landar på, planeter med lite snällare förhållanden har tex större chans att ha liv på sig och större chans att ha mänskliga utposter.

Utposterna kan dock vara väldigt repeterande och återanvänds en hel del, men även där beror det lite på vilka planeter du landar på. Vilka utposter som spawnas beror mycket på vilken level planeten har. Ju längre bort från start systemet du flyger desto högre level på planeten, desto färre mänskliga utposter spawnas och ju svårare blir varelserna som lever på planeten, på dem lägre levlarna så är det nästan för många mänskliga utposter istället

Du kan fortfarande stöta på random encounters och random quests när du utforskar planeterna och även när du stöter på andra skepp i omloppsbanorna. Dock så är dem bästa inte quests utan rena skräck random encounters, tex ett skepp du stöter på vid 1 planet driver runt och är okontaktbar, rena Alien skräck vibbar när du bordar det, likaså en borrningsplattform som brukar dyka upp på isplaneter fylld med bläckfisk spindlar tog mig några försök innan jag vågade gå in igenom dörren

Det här tycker jag låter trevligt, gillar spel där jag får utforska mycket. Tveksam till att min dator skulle kunne hantera Starfield så jag ser fram emot att spela det till PS5 om det nu kommer.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Håller med

Intressant, jag tyckte det va helt otroligt tråkigt och klarade inte mer än 3 timmar. 🤣

Medlem
Skrivet av blackidus:

Tackar för svaret! 🙏
Låter okey så lär testa det!

Medlem

Absolut något jag isåfall kommer testa framåt, gärna som reafynd ☺️

1
Skriv svar