PS5 Pro får FSR 4-lik uppskalningsteknik – med start 2026
Nej tack. Jag föredrar riktiga pixlar.
Ja tack. Jag föredrar ny teknik
edit: Kan rekommendera youtube kanalen Two Minute Papers för den som verkligen vill veta vad Ai är och kommer innebära i spelsammanhang inom en inte allt för lång framtid. Ska säga att jag hoppas Switch 2 har liknande funktioner som nämns i denna artikel förövrigt. ✌️Börjar tröttna på alla noobs..
https://youtu.be/_VJgl-Et7Bc?feature=shared
Hur många ps5 Pro såldes? Förstår detta som investering inför framtiden hos AMD/Sony, men kanske inte så att alla utvecklare kommer att rusa för att enabla det i sina titlar lm det är resurskrävande/kostsamt.
Den säljer ju kontinuerligt men tror jag hörde att den ligger något under ps4pro som jag tror stod för 14% av ps4 försäljningen som ligger på ungefär 114 miljoner.
Det känns tyvärr väldigt dåligt att man måste vänta tills 2026. Jag tycker redan nu att det känns lite sent att köpa en pro och uppgraderingen är inte tillräckligt bra för en prislapp på ca10000kr. Om jag hade haft några problem med Monster Hunter Wilds på orginal Ps5an så skulle jag ha köpt en pro direkt. Men jag tycker att det flyter på jätte bra även om det bara ska vara runt 40fps. Så märker jag inte av det alls i närheten av hur andra spel kan uppföra sig i 30 fps.
Så trist att det är så "branschen" gör.
Kolla in vårt kort/konsol/vadsomhelst. Den klarar verkligen inte av att visa hur spelet ser ut. Men vi har kommit på att vi kan fuska så vi kan lura er ännu mer...
Du tror att spel på konsoler renderas i 4k?
Det är nästan inget spel på konsol som renderas i 4k.
Uppskalningteknik som dlss och fsr4 är så många gånger bättre
PS5 Pro är inte aktuellt, för litet relevant spelbibliotek på PS5.
Till PS6 - yes please!
Om maskinen blir tillräckligt bra och framför allt om tillräckligt många egna spel med bra kvalité faktiskt släpps tillräckligt ofta, annars kommer Playstation inte fortsättningsvis kännas relevant.
Risken är i stället att PS6 blir ett dödssuck för den gamla sortens konsoler och modell.
Och PSSR som Cerny skröt så mycket om. 🤦🤣
Det var väl rätt kasst vad jag kunde se i videor. Men han har ju inte så mycket till val, hans jobb är ju att sälja konsoler och det var väl typ bara det som var nytt förutom lite större gpu.
Det känns tyvärr väldigt dåligt att man måste vänta tills 2026. Jag tycker redan nu att det känns lite sent att köpa en pro och uppgraderingen är inte tillräckligt bra för en prislapp på ca10000kr. Om jag hade haft några problem med Monster Hunter Wilds på orginal Ps5an så skulle jag ha köpt en pro direkt. Men jag tycker att det flyter på jätte bra även om det bara ska vara runt 40fps. Så märker jag inte av det alls i närheten av hur andra spel kan uppföra sig i 30 fps.
Åhå! Så man kan alltså köra låst 40fps i Balance Mode!?
Najs! Perfekt för tredjepersonsaction!
Hade fler spel erbjudit låst 40 fps så hade man klarat sig bra länge på standard-PS5.