Nästa Battlefield kan avgöra om Dice överlever

Robot
Nästa Battlefield kan avgöra om Dice överlever
Medlem

Enligt omröstningen i forumtråden så verkar många vilja spela, men suget att köra preorder är lågt.

Det är helt enkelt här dice bör hämta sin testgrupp.

signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Alla PR-människor i spelbranschen som hänvisar till Live service som något positivt borde omskolas eller få sparken.

Medlem

En remaster av BF3 räcker för mig + nya banor och vapen.

Medlem

Kan man fokusera på vad spelarna vill ha och inte på det spelare inte vill ha så kan man förhoppningsvis sälja bra.
Jo jag vet, det verkar vara ett främmande koncept för vissa bolag idag men ändå.

Medlem

Ja, det är verkligen upp till bevis nu. Det lilla man sett ser ju lovande ut, men kom ihåg, no Pre-orders, det förtroendet har de tyvärr förlorat de senaste 10 åren.

Skrivet av jeppe109:

Kan man fokusera på vad spelarna vill ha och inte på det spelare inte vill ha så kan man förhoppningsvis sälja bra.
Jo jag vet, det verkar vara ett främmande koncept för vissa bolag idag men ändå.

Ja, men samtidigt får man inte lyssna för mycket på spelarna heller, Battlefieldspelarna tjatade om 128-spelarsmatcher i 10 år, men DICE sa nej, "det blir inte kul", och när de till sist gav in för trycket så visade det sig att de haft rätt hela tiden. 😂

Medlem
Skrivet av RaXha:

Ja, det är verkligen upp till bevis nu. Det lilla man sett ser ju lovande ut, men kom ihåg, no Pre-orders, det förtroendet har de tyvärr förlorat de senaste 10 åren.

Förstår faktiskt inte varför man pre-ordrar spel idag, annat än att gynna en typ av affärsmodell med "extra innehåll" och dylikt, som spelare till stor del redan ställer sig emot.

Medlem
Skrivet av xverminator:

En remaster av BF3 räcker för mig + nya banor och vapen.

Om du kisar något så ser det ut att vara exakt vad du kommer att få. Utan den blå tinten då såklart.
Nej men härligt röjj säkert, hoppas dom gör helikoptrarna och flygplanen roliga. Och hoppas det säljer. Vore trist om CoD tappade en värdig konkurrent.

Medlem

Jag tycker de ska göra BF snabbare med fler effekter och spektakel och explosioner och mer effekter och massa upplåsbara effekter och fler effekter och explosioner. Sedan tycker jag det är störande när man dör så de borde ta bort det. De skulle istället kunna göra så att man förlorar poäng eller något. Bara man slipper dö. Orka dö hela tiden. Jag vill springa omkring och döda, inte dö. Jag vill spränga saker och se massa effekter och coola explosioner och hets, MYCKET hets ska det vara. DET är receptet till framgång.

Kontot avslutas

Släng ut nya Battlefield direkt på PS+ och Gamepass så når ni större publik och kan konkurrera! Problem solved.

Medlem

Jag är en competitive knarkande nisse. Jag gillar spel där prestige, rank, enkel spelmekanaik och rå skill sätter spelets regler. Har spelat allt från Quake till CS, Valorant, Overwatch och gud vet vad.

Med det sagt så älskar jag Battlefield. Specifikt Battlefield 3 och 4. Gillade 1:an också, men sen dog det för mig. Det var något unikt med BF3 kände jag. Ljudet, miljön, interaktionerna (älskade att soldaterna svor te.x). Ja små saker. Jag är sällan den typen som bryr mig om en kvinna med krok, en svart man eller this and that stred i världskrig 1, 2 eller fiktiva världskrig 13. Kunde inte bry mig om det.

Allt jag efterfrågar är ett spel som är enkelt på det sätt att om jag siktar i huvudet, skjuter så får jag huvudskott. Thats it! Att jag inte dör bakom väggar och skit utan att ha sett mina fiender i en duel. Att spelet ska vara enkel att förstå och lära sig, med bra vapen balans och logisk spelmekanik och vapen rekyl. Jag behöver inte sitta med en excel-fil för att förstå en build eller en sitta i timmar för att transformera en enkel M16 till ett vapen från Doom eller Space Marine. Jag säger det igen; enkelt.

Mitt önskemål hade varit att de släpper "Battlefield". Att det bara heter Battlefield. Ingen siffra, ingenting. Sen att de hela tiden uppdaterar spelet som en live service. Att de släpper kartor och har kart rotationer, att de har en mod som är "officell" som Conquest eller Hardpoint. Att spelet hela tiden uppdateras, slippas och görs bättre och bättre över tid. Att det finns en bra nätverkskod, och att vi kan vara 64+ spelare som krigar. Att det finns en bra balans och counter mot fordon samt mycket mer.

Jag hoppas innerligt att denna Battlefield är ens 1% i närheten av mitt önskemål. Det lilla jag har sett och hört så är det likt BF3 men "bättre". Hoppas att är så!

signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Medlem

Bf2042 körde jag aldrig, så det kan jag inte kommentera. Men har (nog) kört varenda battlefield i övrigt, i någon utsträckning. Det (absolut) största problemet under senare år har varit dice oförmåga att hantera fuskare. Servrar blir helt förstörda av att 3-4 spelare med aimbots totalt dominerar (enda chansen att "vinna" en runda var att hamna med den bästa fuskaren).
Det förstör, efter ett tag, all lust att spela spelet.
Löser de inte detta så spelar det ingen roll om spelet blir bra eller dåligt.

Medlem

Dice behöver egentligen bara släppa BF4 igen med uppdaterad grafik. Sen kan de lägga resurserna på en fläskig kampanj istället.

Medlem
Skrivet av QBAN92:

Förstår faktiskt inte varför man pre-ordrar spel idag, annat än att gynna en typ av affärsmodell med "extra innehåll" och dylikt, som spelare till stor del redan ställer sig emot.

Inte jag heller, jag har inte förköpt spel på 10-15 år.

Skrivet av Jaw_B:

Bf2042 körde jag aldrig, så det kan jag inte kommentera. Men har (nog) kört varenda battlefield i övrigt, i någon utsträckning. Det (absolut) största problemet under senare år har varit dice oförmåga att hantera fuskare. Servrar blir helt förstörda av att 3-4 spelare med aimbots totalt dominerar (enda chansen att "vinna" en runda var att hamna med den bästa fuskaren).
Det förstör, efter ett tag, all lust att spela spelet.
Löser de inte detta så spelar det ingen roll om spelet blir bra eller dåligt.

Detta! Tveklöst det största problemet med både BF1 och BFV.

Medlem
Skrivet av MulletDeluxe:

Enligt omröstningen i forumtråden så verkar många vilja spela, men suget att köra preorder är lågt.

Det är helt enkelt här dice bör hämta sin testgrupp.

Sugen att spela + ej pre-order I samma mening. Jag blir stolt 🙏

Medlem

Det är klart att man hoppas att de lyckas, win - win i så fall. Förtroendet behöver dock återvinnas. Vi får se! Saknar absolut ett bra och värdigt Battlefield

Medlem

BF2042 brände mig rejält vid release så den här gången kommer jag invänta en patch eller så innan eventuellt köp, vet inte om jag börjar bli gammal men 2042 kändes som ground war läget i Cod, fast utan killstreaks

Medlem

Inte mig emot om DICE dör och begravs. Hellre det än att namnet och studion bärs runt som en kostym av människor som inte har en aning om vad som gjorde serien bra. Vidare gör uttalandet om "live service" att man redan vet hur det kommer se ut oavsett vad spelet blir; Giriga battlepasses och FOMO-modeller för skins som inte ens passar i spelet. Free2play-betalmodell för 900kr.

Medlem

Vet inte, jag är inte målgruppen för deras spel längre, jag har växt ifrån Battlefield/Multiplayer spel. Senaste var nog BF4, inte sugen att spela den typen av spel oavsett hur bra de gör det. Nä de skulle göra något "nytt" så kanske man skulle bli sugen. Någon singleplayer shooter typ Crysis. Då snackar vi !!

Medlem
Skrivet av RaXha:

Ja, men samtidigt får man inte lyssna för mycket på spelarna heller, Battlefieldspelarna tjatade om 128-spelarsmatcher i 10 år, men DICE sa nej, "det blir inte kul", och när de till sist gav in för trycket så visade det sig att de haft rätt hela tiden. 😂

Ja någon balans behövs ju helt klart 😁

Redaktör
Skrivet av Majinbuu:

Vet inte, jag är inte målgruppen för deras spel längre, jag har växt ifrån Battlefield/Multiplayer spel. Senaste var nog BF4, inte sugen att spela den typen av spel oavsett hur bra de gör det. Nä de skulle göra något "nytt" så kanske man skulle bli sugen. Någon singleplayer shooter typ Crysis. Då snackar vi !!

De var ju lite bredare förr med kampanjer i BF (Bad Company, och även i vissa vanliga BF) och Mirror's Edge. Även Battlefront (men de är ju rätt mycket BF-kopior). Mindre sånt nu. Kanske för att de inte säljer, att utvecklare lämnat studion eller beslut uppifrån.

signatur
Medlem

Kom ihåg alla, Rösta med plånboken låt er inte bli scammade igen av EA/DICE

Medlem

Tycker det ser ut att vara precis samma smörja som dom föregående 5-6 titlarna. Har väldigt svårt att se hur detta Battlefield ska hitta tillbaka till den själ och identitet som dom äldre spelen hade när dom stod ut emot andra shooters på marknaden, tex Battlefield 2 & 2142.

Fortsätter att rösta med plånboken, vad det nu är värt.

Medlem

Det som bådar gott är att det varit en så pass stor testning med så lös nda att läckor får ligga kvar uppe. Nästan som att det blivit en viss typ av marketing. Vad jag önskar från detta spel blir en lång lista som ingen troligen orkar läsa.

Jag kommer avgöra när jag själv får sätta klorna på en framtida beta ifall detta känns som en sann uppföljare.

signatur

🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem

Visst, när det gäller så mycket pengar så kanske man inte chansar. Men vad jag inte förstår att för de pengarna har man de bästa av de bästa i studion och de kan inte komma på orginella, funktionella och roliga lösningar. Om de släpper ett spel som inte är färdigt eller saknar funktioner för den prislappen så får man verkligen en liten känsla att det är nåt som är fel.

signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

De var ju lite bredare förr med kampanjer i BF (Bad Company, och även i vissa vanliga BF) och Mirror's Edge. Även Battlefront (men de är ju rätt mycket BF-kopior). Mindre sånt nu. Kanske för att de inte säljer, att utvecklare lämnat studion eller beslut uppifrån.

Borde väl inte vara allt för kostsamt att slänga ihop en kortare SP shooter, ca 8-10timmar för att klara.
Ett spel som inte behöver sälja över 1miljon för att gå +

Vi behöver verkligen flera Josef Fares profiler för olika genres som rör runt i grytan o gör spel som folk vill ha utan BS.

Medlem
Skrivet av Majinbuu:

Borde väl inte vara allt för kostsamt att slänga ihop en kortare SP shooter, ca 8-10timmar för att klara.

Vi behöver verkligen flera Josef Fares profiler för olika genres som rör runt i grytan o gör spel som folk vill ha utan BS.

Men ändå säljer spel med BS och sånt folk inte vill ha som CoD och Battlefield mer än Josef Fares spel.

Nostalginerven kickar in så fort vi pratar om BF, och det är förståeligt. BF var något som "vi" levererade för att knäcka CoDs dominans, och ett litet tag verkade det som om det skulle funka, sedan kom BF1 och BFV och det där sista (vars namn inte ska nämnas), och det blev sågspån i kalsongerna. Jag tror inte heller BF kommer återvinna förlorad mark, den tiden är förbi. Det tror jag även CoD-älskarna känner för just CoD. Det har blivit en parodi på sig själv.

signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Redaktör
Skrivet av Majinbuu:

Säkert billigare än ett stort mp-spel. Men konkurrensen är ju mördande i dag, och det är ju ändå ett par års jobb får ett gäng anställda utan garanterad vinst. Riskabelt.

signatur
Medlem

Tror med bf6 kommer dom köra ett "safe card" dvs en kopia av bf3-bf4... Själv skulle jag vilja ha en högbudget version av bf som är likt "squad"

123
Skriv svar