Gameplay från nästa Battlefield läcker ut

Medlem
Skrivet av pazu:

Ett ADHD-krigsspel där döden inte är mer än ett störningsmoment. Har inte folk tröttnat på upplägget vid detta laget?

Jo, och de som gjort det har spel som Squad etc.

signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT

Medlem
Skrivet av BarryBurton:

Hoppas på fordon som står på kartan från start och inte det här tramset att man om man har tur får välja ett fordon innan man spawnar.

Alternativet är att springa fram först och ta ett fordon och dra, sedan blir många utan? Eller jag kanske inte förstår... bara för att de står på backen finns inte oändligt med fordon liksom

signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5

Medlem
Skrivet av DieZe:

Absolut inte, tar däremot inte bort faktumet att förmodligen ingen vill ha "såna" spelare i sitt lag som inte gör annat än tar upp en bättre spelares plats

Och för vissa är förmodligen du den spelaren som folk inte vill ha, vet ju inte om du är rankad nr 1 liksom

Medlem
Skrivet av DieZe:

Absolut inte, tar däremot inte bort faktumet att förmodligen ingen vill ha "såna" spelare i sitt lag som inte gör annat än tar upp en bättre spelares plats

Jag tar hellre en dålig spelare i mitt lag som har kul och en skön inställning, än en bra spelare som är toxic och gnäller på sina medspelare. Jag spelar för att ha kul, om jag vinner eller förlorar är irrelevant.

Medlem

Hoppas innerligt att dom saktar ner spelet, såg ut å vara lite väl högt tempo i ett av klippen men får hoppas på att det är mer som i dom andra klippen

Skrivet av Devan:

Varför är kvalitén på läckta videor alltid urusel?

Varför är det så svårt att spela in i 1080 eller högre nu för tiden ..

Förmodligen extremt många som använder obs och använder samma inställningar som dom har till twitch, vilket har så extremt dålig bitrate vilket gör att det ser ut som skräp

Medlem
Skrivet av norrby89:

Hoppas innerligt att dom saktar ner spelet, såg ut å vara lite väl högt tempo i ett av klippen men får hoppas på att det är mer som i dom andra klippen

Beror nog mycket på kartorna också
Är ju bara en stadskarta som läckt ut än så länge och i BF så brukar de oftast bjuda på ett mer hektiskt gameplay.
Dem större lite mer öppna fordonsfokuserade kartorna brukar oftast bli mina favoriter

Medlem
Skrivet av BarryBurton:

Hoppas på fordon som står på kartan från start och inte det här tramset att man om man har tur får välja ett fordon innan man spawnar.

Håller helt med. Vet inte om det är så i senaste, men jag tycker den ändringen är det värsta som hänt Battlefield och Star Wars Battlefront.

Fordon på kartan som man kunde hoppa in i när man råkade stöta på ett är ju anledningen till att Battlefield 1942 blev så stort från första början. Den friheten hade inte funnits i ett spel på det sättet innan.

Förbannad idioti att ta bort det!

Medlem

Såg relativt vettigt ut. Kanske behöver dra ner på TTK om jag får välja, men det kan bara vara att spelaren inte.. siktar så bra.

Medlem
Skrivet av Erik Void:

Håller helt med. Vet inte om det är så i senaste, men jag tycker den ändringen är det värsta som hänt Battlefield och Star Wars Battlefront.

Fordon på kartan som man kunde hoppa in i när man råkade stöta på ett är ju anledningen till att Battlefield 1942 blev så stort från första början. Den friheten hade inte funnits i ett spel på det sättet innan.

Förbannad idioti att ta bort det!

Ja jag håller med dig till 500%.

signatur

What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?

Medlem
Skrivet av smuts:

Jo, och de som gjort det har spel som Squad etc.

Han har ju iof rätt. "Squad etc" är gjort av 15st personer och byggt på gammal UE4 teknik. Sånt här trams med några nya finesser som man tröttnar på efter 5 minuter har sett likadant ut i 20år och matas ut med enorma budgetar och team. Det är imo synd...

Medlem

Sist jag hade riktigt kul utan att bry mig om resultat va när man va på LAN och lirade CS Beta 6. När man kunde skratta åt taffliga misstag som kanske dödade hälften av ens egna lag. Det va sista gången jag hade genuint roligt i ett pvp spel. Samma LAN så kom det ett par yngre grabbar som skulle spela och satt och skrek och svor och dödade rätt effektivt mitt intresse för pvp. Det va inte roligt längre när folk tog det dödsallvarligt.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Beror nog mycket på kartorna också
Är ju bara en stadskarta som läckt ut än så länge och i BF så brukar de oftast bjuda på ett mer hektiskt gameplay.
Dem större lite mer öppna fordonsfokuserade kartorna brukar oftast bli mina favoriter

Well menar mer hur man rör sig, bf och cod idag är bara en massa hopp och studs mer eller mindre, mer likt fortnite än vart cod och bf började..

Medlem
Skrivet av DieZe:

Gameplay såg riktigt bra ut! (förutom att personen som lirar förmodligen aldrig ska röra ett spel igen).

Rätt saftig pile-on du åkte på för en sliten men banal kommentar som speglar verkligheten när man spelar Battlefield online med randoms.

Trots att du faktiskt försökte tona ner din kommentar lite så bara måste dessa ädla riddare träda fram för att visa vilka goda människor de är.

Human nature never changes.

signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Rätt saftig pile-on du åkte på för en sliten men banal kommentar som speglar verkligheten när man spelar Battlefield online med randoms.

Trots att du faktiskt försökte tona ner din kommentar lite så bara måste dessa ädla riddare träda fram för att visa vilka goda människor de är.

Human nature never changes.

Förväntade mig inte något annat heller haha.

Medlem
Skrivet av sweclockern:

Jag håller med! Jag fick igång Bf2 för något år sedan, satt och spelade en del genom en server. Mitt absoluta favoritspel i serien.
Skillnaden mellan dagens Battlefield och Battlefield 2 var att du då kunde välja olika tillvägagångssätt, som har mindre betydelse idag. Det fanns mer öppen terräng att röra sig på, fordonen kändes som att de hade ett större syfte beroende på vilket fordon du valde. Jag tycker att det känns som att man använde sig av mycket mer strategi i de äldre Bf-spelen,
Idag känns det som att det mest handlar om vem som har bäst och snabbast "aim", och man ska vara glad om man lever längre än 20 sek.

Man förenklade allting med bc2 som man aldrig återhämtade sig från. I bf3 så försökte mn göra Cod av det, man gjorde kartorna för små i förhållande till antalet spelare, även de större kartorna kändes för små pga man lade alla flaggorna för nära varandra i mitten av kartan, så den stora ytan var meningslös.
Det skulle gå fort tills man fick action, men det gjorde det omöjligt med någon form av taktik för att flanka osv när det var 32v32. Gick betydligt bättre om det var 16v16 (som det var på konsol duuuuh) men då kändes det inte som battlefield längre.

signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av daverstam:

Jag har inget problem med att ha en sån typ av spelare i mitt lag, inte ovanligt att jag själv är den spelaren

Just i BF är det nog inga konstigheter. Det finns inget utalat "rank" eller "competitive" mode utan bara in och kötta. Hoppa in, hoppa ut! Ja, ni förstår.

Men.

Rent genrellt; i spel som CS2, Valorant och Overwatch, R6 osv. Sådana spelare borde man radera från världens yta. Nej, jag är inte dramatiskt. I ett spel där det finns "ranked" och "unranked" så väljer sådana spelare att gå in i "ranked" och bli rövfistade med ursäkten: "mEn jAg TyCkeR aTt dEt äR rOliGt!". Nej, min vän. Det är inte roligt för de 4 andra tryhardsen som spelar just comp och svettas för 20 RR-poäng. Du förstår för andra. Du är problemet. Du borde INTE spela competitive då. Det är en sak att ha 0 frags men high impact, det är en annan sak att vara ignorant.

Andra på listan för att radera från världens yta är folk som inte använder voice comms i competitive/ rankat. Bara nej.

Och innan någon pappa-gamer ska förklara för mig det ena och det anda: nej. Jag är inte motaglig mot någon ursäkt i varför en ska få rätten att fördärva för andra i competitive/ rankat - oavsett ursäkt. Finns andra mods i spelet att spela.

//end rant.

OnT: Snälla låt det vara en bra BF! <3

signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Medlem
Skrivet av tr1stam:

Just i BF är det nog inga konstigheter. Det finns inget utalat "rank" eller "competitive" mode utan bara in och kötta. Hoppa in, hoppa ut! Ja, ni förstår.

Men.

Rent genrellt; i spel som CS2, Valorant och Overwatch, R6 osv. Sådana spelare borde man radera från världens yta. Nej, jag är inte dramatiskt. I ett spel där det finns "ranked" och "unranked" så väljer sådana spelare att gå in i "ranked" och bli rövfistade med ursäkten: "mEn jAg TyCkeR aTt dEt äR rOliGt!". Nej, min vän. Det är inte roligt för de 4 andra tryhardsen som spelar just comp och svettas för 20 RR-poäng. Du förstår för andra. Du är problemet. Du borde INTE spela competitive då. Det är en sak att ha 0 frags men high impact, det är en annan sak att vara ignorant.

Andra på listan för att radera från världens yta är folk som inte använder voice comms i competitive/ rankat. Bara nej.

Och innan någon pappa-gamer ska förklara för mig det ena och det anda: nej. Jag är inte motaglig mot någon ursäkt i varför en ska få rätten att fördärva för andra i competitive/ rankat - oavsett ursäkt. Finns andra mods i spelet att spela.

//end rant.

OnT: Snälla låt det vara en bra BF! <3

Men nu är du ju jätte taskig och ToXiC, alla ska ju ha "kul" och få "spela hur de vill" (lägg gärna märke till sarkasmen lol). Men ja, du har helt rätt, går man in i competitive så ska man spela för att vinna och veta med sig att man faktiskt kan prestera någorlunda, competitive är inte för att "leka runt".

12
Skriv svar