Snabbkollen – När släpps Half-Life 3?
Aldrig
Snart. Såg nån intervju med gabe vid alyx han sa typ att snart... Varför ens hålla i den 2:an så hårt. Istället för att det är en teknisk utveckling i form av teknik så är det ett hopp i hela krav sammanhanget. Sätt ribban vid 4080 för 30fps eller nått.. lyfter branschen. Som GTA förmodligen också kommer göra. 3 333333 det är en siffra. Det är bara ett spel.
Snart. Såg nån intervju med gabe vid alyx han sa typ att snart... Varför ens hålla i den 2:an så hårt. Istället för att det är en teknisk utveckling i form av teknik så är det ett hopp i hela krav sammanhanget. Sätt ribban vid 4080 för 30fps eller nått.. lyfter branschen. Som GTA förmodligen också kommer göra. 3 333333 det är en siffra. Det är bara ett spel.
Varför vill du ha ett dåligt presterande spel?
Hoppas själv att det flyter på som smör på alla spel lägen. De skjuter sig själv i foten om det blir Unreal Engine 5 skräp som är låst till dlss eller annan uppskalnings skit som är fullt med artifakter eller att man ska tvingas på frame generation skräp.
Om det funkar bra även på Steam Deck så blir det nog perfekt.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Varför vill du ha ett dåligt presterande spel?
Hoppas själv att det flyter på som smör på alla spel lägen. De skjuter sig själv i foten om det blir Unreal Engine 5 skräp som är låst till dlss eller annan uppskalnings skit som är fullt med artifakter eller att man ska tvingas på frame generation skräp.
Om det funkar bra även på Steam Deck så blir det nog perfekt.
Som jag förstått det så kräver nya Indiana Jones spelet en gpu som kan hantera raytracing.. om fler jävligt bra spel pushar den gränsen kommer vi längre. Jag kör gtx 1080 och det räcker gott för att spela Two Point Museum... ser gärna att den gränsen dras högre för det mesta. allt
Skulle inte förvåna mig om det inte kallas Half-Life 3 om det släpps.
Lite så jag tänkte också, tror inte det kommer något Half-Life 3 alls.
Men det är mycket möjligt att det kommer ett nytt Half-Life spel.
Som jag förstått det så kräver nya Indiana Jones spelet en gpu som kan hantera raytracing.. om fler jävligt bra spel pushar den gränsen kommer vi längre. Jag kör gtx 1080 och det räcker gott för att spela Two Point Museum... ser gärna att den gränsen dras högre för det mesta. allt
Jag kör med RTX 4090.
Det sköna med att äga ett bra presterande grafikkort är ju att spelen man spelar presterar just hur bra som helst.
Black myth wukong är ett skämt. Även om man ändrar grafiken så ser det likadant ut antingen med 20fps eller 150fps med artifakter.
Half-life 2 känns bättre i mina ögon och inga problem att få upp det i 240fps utan att datorn blåser på i högt tryck. Jag kan dock ha precis lika kul på Steam Deck med Half-life2.
Ett väl optimerat spel typ som Doom 2016 ser ritkigt fint ut och kan köras på gtx 1080, även Nintendo Switch.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Tror nog att nästa Half Life spel blir en avstickare som Alyx.
Lite så jag tänkte också, tror inte det kommer något Half-Life 3 alls.
Men det är mycket möjligt att det kommer ett nytt Half-Life spel.
Jag har skrivit tidigare tråd här.
HLX läckorna visar på att man spelar en karaktäre i hev-suit och använder bla en kofot, det tyder på Gordon Freeman.
Half life Alyx kan kanske räknas som en "avstickare" men samtidigt inte. Alyx var nästa Half life som ger en fortsättning efter Episode 2. Spelet avslutas med att man som Gordon Freeman får kofoten räckt till sig och tar den i sin hand.
Half life Alyx var i tidigare skede en än mer avstickare än vad det slutade som. Man ändrade storyn just pga man sen skulle kunna fortsätta med Half life. Då man kört fast efter EP2 och allt skrotats flera ggr om. Det är inte pga tekniska saker man skrotade Ep3/HL3 tidigare utan även för att storyn inte höll. Därför Alyx blev till det spel det blev och inte en riktigt avstickare.
så med detta så visar det att nästa Half life är Half life 3. Sen om det kommer heta Half life 3 eller inte är en annan sak. Det är iaf nästa del i Half life serien och bör på så sätt räknas som Half life 3.
Release i höst eller Q1 nästa år. Sen om det blir HL3 eller ett annat HL är oklart, men jag har svårt att tro att Mike Shapiro skulle göra en tweet och tagga halflife, gman och 2025 om det inte blir någon slags utannonsering i år.
Jag hoppas dock att det rakt av heter Half-Life 3. Det vore så jävla mäktigt.
Jag tror på en shadowdrop, pang så är det ute!
Väldigt mycket Valve över en sån approach. Ba'a *BAM* här kommer Orange Box 2.0, med Half-life 3, Portal 3 och TF3.
Cptn BaseballBatBoy!