Half-Life 3 tros vara i slutskedet av utvecklingen
Ja de kanske gräver något djupare i fysiken dvs förbättring, men det tycker inte jag är något nytt tillägg om en nu jämför med tidigare versioner.
This, this and this!
Ett nytt Half-Life är under utveckling och det är en bra bit på vägen. Så något nytt har de uppenbarligen hittat.
Ett nytt Half-Life är under utveckling och det är en bra bit på vägen. Så något nytt har de uppenbarligen hittat.
Absolut! Never stop bealiving! Men 2025?
Tveksamt! Varje HL har kommit med en ”ny” revolutionerande teknik/metod/presentation.
1=Själva spelet i sig för sin tid(fps/pussel/story i kombo)
2=Det öppna/ragdoll/gravity gun/plocka upp slänga saker/ kasta sågklinga!!!// dvs fysiken
Alyx(3)= VR
Så vilken ny revolutionerande teknik skulle nästa hl ha 2025?
Att det kommer till Switch 2 och visas upp 2 april på Nintendos event.
Håller med, att skapa Half-Life 3 måste ju vara det värsta man kan göra. Pressen att leverera är ju SKYHÖG efter vad, 20 år? Hur många spel/filmer har lyckats leverera något med så lång paus?
Vi alla minns Duke Nukem Forever, eller Star Wars ep 1-3.
Blade Runner 2049. 35 år senare.
Twin Peaks. 26 år senare.
Beyond Good & Evil slår väl snart nåt rekord. 22 år sen och ännu ingen tvåa. De har inte samma press på sig, då ingen har hört talas om det spelet idag.
Tveksamt! Varje HL har kommit med en ”ny” revolutionerande teknik/metod/presentation.
1=Själva spelet i sig för sin tid(fps/pussel/story i kombo)
2=Det öppna/ragdoll/gravity gun/plocka upp slänga saker/ kasta sågklinga!!!// dvs fysiken
Alyx(3)= VR
Så vilken ny revolutionerande teknik skulle nästa hl ha 2025?
Utvecklat med en massa Ai
-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-
Blade Runner 2049. 35 år senare.
Twin Peaks. 26 år senare.
Beyond Good & Evil slår väl snart nåt rekord. 22 år sen och ännu ingen tvåa. De har inte samma press på sig, då ingen har hört talas om det spelet idag.
Två mycket bra exempel! 2049 gillar jag bättre än orginalet och TP var verkligen också toppen!
Angående nytt Half-Life så hoppas jag verkligen på fortsättning i VR efter att ha spelat igenom alla spelen i det formatet. Ryktena om nytt Steam VR bådar ju gott för ett ev hybridsläpp även om jag inte vågar hoppas för mycket när man läser om HLX-läckor.
De lär ju hela tiden ha det någonstans i tankarna.
Folk älskar Steam/Gaben/Valve och förtroendet är skyhögt för dem.
Hur de ska kunna leva upp till hypen är ju lite klurigare.
De lär ju inte släppa ett Duke Nukem Forever liksom, utan skrotar det hellre.
Men den dagen när/om det sker? Ujujuj. Hypen kommer vara den högsta någonsin.
Iaf bland oss boomers. Kidsen kanske inte bryr sig. Men vi andra.
De lär ju hela tiden ha det någonstans i tankarna.
Folk älskar Steam/Gaben/Valve och förtroendet är skyhögt för dem.
Hur de ska kunna leva upp till hypen är ju lite klurigare.
De lär ju inte släppa ett Duke Nukem Forever liksom, utan skrotar det hellre.
Men den dagen när/om det sker? Ujujuj. Hypen kommer vara den högsta någonsin.
Iaf bland oss boomers. Kidsen kanske inte bryr sig. Men vi andra.
Nej, vi får nog inte se Gordon plocka upp en bajskorv.
Han verkar inte vara lika pilsk som Hertigen heller.
Kanske det trean behöver. Lite mer sexy tajm.
Håller med, att skapa Half-Life 3 måste ju vara det värsta man kan göra. Pressen att leverera är ju SKYHÖG efter vad, 20 år? Hur många spel/filmer har lyckats leverera något med så lång paus?
Vi alla minns Duke Nukem Forever, eller Star Wars ep 1-3.
DNF gör mig deprimerad, de tappade helt vad som gjorde första spelet intressant. Det vart en parodi av sig självt istället för ett häftigt spel som hämtade inspiration från skräck och action filmer.
Att en uppföljare på ett bra spel skulle vara det värsta man kan göra håller jag dock inte med om, det handlade nog mer om bristande intresse från Valves sida. Hade de betalt för utvecklingen så är jag 100% säker på att kompetenta utvecklarna hade varit eld och lågor för att få utveckla detta. Sedan så har de också haft möjligheten att göra fler sidoprojekt som inte har samma "läskiga" krav på sig.
DNF gör mig deprimerad, de tappade helt vad som gjorde första spelet intressant. Det vart en parodi av sig självt istället för ett häftigt spel som hämtade inspiration från skräck och action filmer.
Jag var så förväntansfull efter den där trailern 2001.
Kommentar på Youtube
In an alternate universe, people had so much fun with this game.
Jag var så förväntansfull efter den där trailern 2001.
Samma här. DNF vart något helt annat i slutändan....
Kan också tillägga att jag vart lite irriterad på Valve när de gav upp episode 3, den expansionen hade inte haft samma "läskiga" kvar på sig som en ren uppföljare heller.
Hmm, det kanske är dags för mig att faktiskt spela HL1&2 och se what the hype is all about om en trea. 🙂 Jag fastade med CS beta 5.2 på den tiden så det blev aldrig att köra Halflife.
När det kom 1998 var det något som man inte hade sett tidigare, det var nytänkande med inovativ berättandetspelmekanik, dynamik och estetik som stack ut i jämförelse mot Doom och Quake.
Hmm, det kanske är dags för mig att faktiskt spela HL1&2 och se what the hype is all about om en trea. 🙂 Jag fastade med CS beta 5.2 på den tiden så det blev aldrig att köra Halflife.
Lite avundsjuk. Minns hur det var att spela dom för första gången. Några av mina bästa spelupplevelser.
Att det kommer till Switch 2 och visas upp 2 april på Nintendos event.
Switch 2 eklusivt och Valves nya VR headset är typ som Nintendos grunka till Switch där man måste stoppa ner Switch 2 i ”Deckard” 😄
”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi
En direkt fortsättning från episode 2, med det som hände i Alyx, helt utan helt nyskapande spelmekaniker skulle vara 10/10 för mig. Spelade Alyx utan VR. I det formatet är det egentligen ett rätt simpelt fps men det var sååååååå jävla bra. Det gav det enda som egentligen behövs dvs mer Half-Life.
Två mycket bra exempel! 2049 gillar jag bättre än orginalet och TP var verkligen också toppen!
Angående nytt Half-Life så hoppas jag verkligen på fortsättning i VR efter att ha spelat igenom alla spelen i det formatet. Ryktena om nytt Steam VR bådar ju gott för ett ev hybridsläpp även om jag inte vågar hoppas för mycket när man läser om HLX-läckor.
Samtidigt måste dom ha något dragplåster till sitt nya headset och då vore HL3 den ultimata titeln. Hybrid då så alla blir glada.
En direkt fortsättning från episode 2, med det som hände i Alyx, helt utan helt nyskapande spelmekaniker skulle vara 10/10 för mig. Spelade Alyx utan VR. I det formatet är det egentligen ett rätt simpelt fps men det var sååååååå jävla bra. Det gav det enda som egentligen behövs dvs mer Half-Life.
Ja, det behöver inte vara nyskapande igen. Det de gör gör de bättre än de flesta andra. Det är Half-Life vi pratar om!
Några spelskapare skryter om senaste remaken de gjort. De vänder sig mot en som står bredvid och lyssnar.
"Och vad har du gjort för spel då?"
"Jag var med på Half Life och tvåan"
Skrytnissarna tappar hakan. En smiter undan för han kissade på sig.
Ja, det behöver inte vara nyskapande igen. Det de gör gör de bättre än de flesta andra. Det är Half-Life vi pratar om!
Några spelskapare skryter om senaste remaken de gjort. De vänder sig mot en som står bredvid och lyssnar.
"Och vad har du gjort för spel då?"
"Jag var med på Half Life och tvåan"
Skrytnissarna tappar hakan. En smiter undan för han kissade på sig.
Exakt. Dom skulle lika gärna kunna släppa episode 3 i den gamla spelmotorn och plocka in alla goty som finns. Det skulle vara en fortsättning på boomer-shooter vågen och ett långfinger till remakes/remasters.
Tvek på den. Men hoppet finns att vi ska få se ett HL3 i framtiden.
Är dock lite bitter över episoden som faktiskt var under utveckling till HL2 aldrig släpptes. De pratades lite om den i Valves dokumentär om HL2.
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"
Tänk er upproret om de utannonserar en reboot av serien istället
Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc Ultra, Sonos Era 300 x 2.
VR: Meta Quest Pro
Kommer Half-Life 3 så är livet komplett.
Annars är det bara halvt?
I övrigt har jag en känsla av att det kommer kunna vara lättdrivet.
Dom har en Steam Deck, dom vill nog att folk ska kunna spela HL3 på den faktiskt.
Min killgissning.
Annars är det bara halvt?
😂