Brukar du köpa samma spel?

Medlem

Köpte Street fighter 3rd strike till Dreamcast, sedan samlingen SF anniversary till PS2 för att kunna spela det, sedan köpte jag det på Xbox live, och för något år sedan köpte jag en till Anniversary samling på Steam, för att kunna spela det

Medlem

Skyrim! Till xbox360, pc, playstation 4 och nu senast till mitt Xbox series haha.

Medlem

Är lite sugen på att köpa in Halo Reach på steam också, spelade igenom det på Xbox 360 för länge sedan.

Medlem

Det förekommer i sällsynta fall men inget jag direkt känner att jag gillar att göra.

Medlem

Jag har börjat köpa på mig äldre spel på fysisk media igen så det har blivit lite spel som jag tidigare sålt. Till amiga, pc och konsoler.

signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Det har väl hänt/händer väl, tror Dark Souls toppar min lista

Dark Souls Limited Edition (XBOX360) - Disk
Dark Souls: Remastered (PC/Steam) - Digitalt
Dark Souls: Remastered (PS4) - Disk
Dark Souls: Remastered (PS4) - Digitalt
Dark Souls: Remastered (Nintendo Switch) - Digitalt
Dark Souls: Remastered (PS4) (Ingår i Dark Souls Trilogy bundle) - Disk

signatur

gorm streamar ibland!

Medlem

Kört Battlefield 4 typ hela förra året och innan tills dess att Kingdom Come 2 kom ut nu

signatur

- En anka är alltid bra att ha när världen behöver lite extra flyt -

Medlem

Har bara hänt 1 gång än så länge med Skyrim som jag äger/har ägt till PC, Playstation 3 och Playstation 4.

Ero
Medlem

Jag är ett jävla klantarsel...

Jag har kanske upp till 5 exemplar av Witcher 3. Har glömt bort att jag köpt, och köper om (olika utgåvor och plattformar, så därför ser jag inte att jag äger det).

Jag har inte ens spelat spelet.

Edit:

Skyrim har jag 2-3 av, samma sak där.

signatur

Varit medlem längre än dig.

Medlem
Skrivet av HuckerFredrik:

Kört Battlefield 4 typ hela förra året och innan tills dess att Kingdom Come 2 kom ut nu

Okej.

Jag köpte först Battlefield på PS3 men senare blev det ett köp på PC.
Hade dock mycket roligare med vänner på PS3 i Battlefield 4.

Skrivet av Ero:

Edit:

Hehe, jag har som aldrig spelat Skyrim men tänkte att nu är det ju så hyllat så jag skaffade det i VR men slogs direkt av den extremt föråldrade grafiken. Kändes direkt som att kliva in i år 2000 och då jag inte har någon nostalgi till spelet så stängde jag av efter 20 minuter och gjorde en refund.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Brukar du köpa samma spel flera gånger?

Om du har köpt ett spel du gillar och byter plattform, köper du det igen?

Eller om spelet får en remaster eller remake, är du villig att spendera mer pengar på samma spel ännu en gång?

Jo, det händer.
The Walking Dead köpte jag både på PS Vita och Switch.
Witcher 3 köpte jag både på PS4 och Switch. Likadant med Skyrim.
Och även flertalet gamla Wii U-spel som fått "Deluxe"-behandlingen har jag ju köpt på nytt till Switch, ex. MK8.

Skrivet av Ero:

Jag är ett jävla klantarsel...

Jag har kanske upp till 5 exemplar av Witcher 3. Har glömt bort att jag köpt, och köper om (olika utgåvor och plattformar, så därför ser jag inte att jag äger det).

Jag har inte ens spelat spelet.

Edit:

Haha, lite Lyxfällan över det där.

ELF
Medlem

Har hänt att jag köpt spel på GOG för att få dem DRM-fria, som jag redan äger på Steam. Man var ju ung och dum en gång i tiden.

signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Köpte nyligen Railway empire 2 för andra gången. I min dumhet trodde jag att jag hade spelat mig less på första spelet och ville testa uppföljaren. Nu visade det sig att det hela tiden var 2’an jag hade spelat. Surt med 300 spänn i soptunnan.

Förlåt men det var ganska kul. Såg du inte loggan när du startade spelet?

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Förlåt men det var ganska kul. Såg du inte loggan när du startade spelet?

Haha, jo det gjorde jag men det var ett tag sedan och 2’an spelades på xbox och nu köpte jag det även till ps5. Kollade lite bland spelen nu efteråt och det visade sig att jag också hade spelat första spelet men det minns jag knappt.
Jag gör kanske bäst i att hålla mig till en konsol i fortsättningen. 😊

Medlem

Äger Witcher 3 på samtliga format och ska fixa Elden Ring till PC så jag även har det spelet på alla plattformar det finns tillgängligt till x)

Så, brukar? Nej. Men det händer!

signatur

Missbrukare av Souls

Medlem

Köpte tidigare Lords of the fallen (2023 versionen) på Xbox.

Spelade bara lite just då men hade mycket annat att lira.
Denna månad aktiverade jag PC gamepass och drog hem Lords of the fallen, save filerna förs ju över så fortsatte där jag slutade.

Det lirar ju så mycket bättre på PC och känns roligare.
Så nu blir jag ju nääästan sugen på att köpa det till Steam, tror att save filerna kan komma över även dit.

Men det känns ju lite lustigt då jag har skivan och fodralet här i hyllan men Xboxen har jag inget sug av att starta.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Låt oss se:

Heroes of Might & Magic III
Heroes of Might & Magic III HD

Halo Combat Evolved
Halo Combat Evolved Anniversary
Halo Master Chief Collection

Dark Souls
Dark Souls Trilogy

Mass Effect
Mass Effect Legendary Edition

Fable
Fable Anniversary

Kommentar: det märks att jag lätt faller ditt när det gäller jubileumsversioner av gamla favoriter.

Medlem

Inte normalt men det händer! GTA V har nog blivit köpt 3 gånger, Stardew Valley 3 gånger, Mads Effect minst 3 gånger också.

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

12
Skriv svar