Brukar du köpa samma spel?
Det har väl hänt/händer väl, tror Dark Souls toppar min lista
Dark Souls Limited Edition (XBOX360) - Disk
Dark Souls: Remastered (PC/Steam) - Digitalt
Dark Souls: Remastered (PS4) - Disk
Dark Souls: Remastered (PS4) - Digitalt
Dark Souls: Remastered (Nintendo Switch) - Digitalt
Dark Souls: Remastered (PS4) (Ingår i Dark Souls Trilogy bundle) - Disk
Jag är ett jävla klantarsel...
Jag har kanske upp till 5 exemplar av Witcher 3. Har glömt bort att jag köpt, och köper om (olika utgåvor och plattformar, så därför ser jag inte att jag äger det).
Jag har inte ens spelat spelet.
Edit:
Skyrim har jag 2-3 av, samma sak där.
Varit medlem längre än dig.
Kört Battlefield 4 typ hela förra året och innan tills dess att Kingdom Come 2 kom ut nu
Okej.
Jag köpte först Battlefield på PS3 men senare blev det ett köp på PC.
Hade dock mycket roligare med vänner på PS3 i Battlefield 4.
Edit:
Hehe, jag har som aldrig spelat Skyrim men tänkte att nu är det ju så hyllat så jag skaffade det i VR men slogs direkt av den extremt föråldrade grafiken. Kändes direkt som att kliva in i år 2000 och då jag inte har någon nostalgi till spelet så stängde jag av efter 20 minuter och gjorde en refund.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Brukar du köpa samma spel flera gånger?
Om du har köpt ett spel du gillar och byter plattform, köper du det igen?
Eller om spelet får en remaster eller remake, är du villig att spendera mer pengar på samma spel ännu en gång?
Jo, det händer.
The Walking Dead köpte jag både på PS Vita och Switch.
Witcher 3 köpte jag både på PS4 och Switch. Likadant med Skyrim.
Och även flertalet gamla Wii U-spel som fått "Deluxe"-behandlingen har jag ju köpt på nytt till Switch, ex. MK8.
Jag är ett jävla klantarsel...
Jag har kanske upp till 5 exemplar av Witcher 3. Har glömt bort att jag köpt, och köper om (olika utgåvor och plattformar, så därför ser jag inte att jag äger det).
Jag har inte ens spelat spelet.
Edit:
Haha, lite Lyxfällan över det där.
Har hänt att jag köpt spel på GOG för att få dem DRM-fria, som jag redan äger på Steam. Man var ju ung och dum en gång i tiden.
Köpte nyligen Railway empire 2 för andra gången. I min dumhet trodde jag att jag hade spelat mig less på första spelet och ville testa uppföljaren. Nu visade det sig att det hela tiden var 2’an jag hade spelat. Surt med 300 spänn i soptunnan.
Förlåt men det var ganska kul. Såg du inte loggan när du startade spelet?
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Förlåt men det var ganska kul. Såg du inte loggan när du startade spelet?
Haha, jo det gjorde jag men det var ett tag sedan och 2’an spelades på xbox och nu köpte jag det även till ps5. Kollade lite bland spelen nu efteråt och det visade sig att jag också hade spelat första spelet men det minns jag knappt.
Jag gör kanske bäst i att hålla mig till en konsol i fortsättningen. 😊
Köpte tidigare Lords of the fallen (2023 versionen) på Xbox.
Spelade bara lite just då men hade mycket annat att lira.
Denna månad aktiverade jag PC gamepass och drog hem Lords of the fallen, save filerna förs ju över så fortsatte där jag slutade.
Det lirar ju så mycket bättre på PC och känns roligare.
Så nu blir jag ju nääästan sugen på att köpa det till Steam, tror att save filerna kan komma över även dit.
Men det känns ju lite lustigt då jag har skivan och fodralet här i hyllan men Xboxen har jag inget sug av att starta.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Låt oss se:
Heroes of Might & Magic III
Heroes of Might & Magic III HD
Halo Combat Evolved
Halo Combat Evolved Anniversary
Halo Master Chief Collection
Dark Souls
Dark Souls Trilogy
Mass Effect
Mass Effect Legendary Edition
Fable
Fable Anniversary
Kommentar: det märks att jag lätt faller ditt när det gäller jubileumsversioner av gamla favoriter.