Elden Ring: Nightreign - Den förvirrade tråden!

Medlem
Skrivet av Zensu:

Vilka plattformar kommer folk köra? Själv blir det PC och Xbox :3

Blir nog PS5 för mig. Har nog fler att spela med där.

Medlem

Det står mellan ps5 eller pc för mig. Jag är gärna på att bidra till ett 'fz-gäng'.
Har inte riktigt lyckats övertyga de jag brukar spela med till detta

signatur

🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem
Skrivet av dTexN:

Det står mellan ps5 eller pc för mig. Jag är gärna på att bidra till ett 'fz-gäng'.
Har inte riktigt lyckats övertyga de jag brukar spela med till detta

Blir väl oftast så också att man skriver i tråden att man vill lira tillsammans med folk men det brukar rinna ut i sanden, så att säga

Vi får se om man kan göra någon form av grupp via spelet eller helt enkelt skriva här när man är sugen på att spela tillsammans

signatur

Missbrukare av Souls

Medlem
Skrivet av Zensu:

Blir väl oftast så också att man skriver i tråden att man vill lira tillsammans med folk men det brukar rinna ut i sanden, så att säga

Vi får se om man kan göra någon form av grupp via spelet eller helt enkelt skriva här när man är sugen på att spela tillsammans

Haha jo, jag var med i hypen till diablo 4. Det var rätt dött i fz-guildet, fast mycket låg kanske på spelet överlag att det inte fanns så mycket gruppcontent😅

@Wakkaah finns det något intresse för detta spel? finns det någon släkting till Efsta som kommer våga titta fram?

signatur

🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem

Springa en dänga med @Wakkaah på FZ live hade ju varit sjukt kul! PLS Wakkaah, du måste streama när det släpps

Skrivet av dTexN:

finns det någon släkting till Efsta som kommer våga titta fram?

Efsta's interdimensionella kopia Snefsta kommer röja rent i Nightreign!

signatur

Missbrukare av Souls

Medlem
Skrivet av Zensu:

Hahah, jag slår ett slag för Näbbsta ifall han kör som guardian

signatur

🎮 PS5 || LG 55" CX

Testpilot
Skrivet av Zensu:

Har en polare som redan sagt att vi ska lira sen håller jag på att övertyga en tredje! Som jag skrev tidigare så hade det varit kul att lira tillsammans med FZ folk!

Vilka plattformar kommer folk köra? Själv blir det PC och Xbox :3

Ja, det hade varit kul om vi kan få till en grupp från FZ. Jag vet dock inte om det är crossplay? Jag spelar i alla fall på Steam.

Medlem
Skrivet av dTexN:

Hahah, jag slår ett slag för Näbbsta ifall han kör som guardian

Haha! Du får min röst x)

Skrivet av Mutumba:

Ja, det hade varit kul om vi kan få till en grupp från FZ. Jag vet dock inte om det är crossplay? Jag spelar i alla fall på Steam.

Inte säkert, vet inte om PC och Xbox kommer göra det. Sony brukar vara bromsklossen till sådant i överlag.

signatur

Missbrukare av Souls

Medlem

Kasst när spel tvingar en att ha vänner. Visst kan man spela solo men det lär inte vara lika bra som vanliga elden ring.

signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Kasst när spel tvingar en att ha vänner. Visst kan man spela solo men det lär inte vara lika bra som vanliga elden ring.

Hah va min första tanke oxå, men bra det går spela solo oxå

Medlem

Är det endast dessa tider som gäller? Session 1:
Feb 14th - 12pm to 3pm CET
Session 2:
Feb 15th - 4am to 7am CET
Session 3:
Feb 15th - 8pm to 11pm CET
Session 4:
Feb 16th - 12pm to 3pm CET
Session 5:
Feb 17th - 4am to 7am CET

Medlem

Synd att man reden redeemat koden
Kommer fan inte hinna testa alls känns det som

Testpilot
Skrivet av Fezk:

Hmm, ok, efter att ha sett denna är jag tveksam om jag kommer köra detta solo längre. ;P

Vaati gick in lite på det här med just 3 personer och enligt han så är saker designade för 3 personer i åtanke. Visst kunde man säkert haft duo, eller att man kan köra solo, men designfilosofin på slutbossen dom körde är ett party på 3 där alla har sin roll. Så, kommer det vara lika kul solo? Kanske. Men det känns som detta kommer upplevas bäst med ett fullt party.

Han säger ju även att han tror att detta kan bli ett fenomenalt co-op spel, och dom finns det inte överdrivet många av nu för tiden.

Hypen börjar växa sig lite mer nu.

Det går väl inte att spela på två personer? Solo eller tre-manna som jag förstår det.

edit: Kanske missuppfattade din text lite. Det är mer som ett förslag från din sida, med duos? Som ett komplement till solo och tremanna.

Moderator
Skrivet av dTexN:

Haha jo, jag var med i hypen till diablo 4. Det var rätt dött i fz-guildet, fast mycket låg kanske på spelet överlag att det inte fanns så mycket gruppcontent😅

@Wakkaah finns det något intresse för detta spel? finns det någon släkting till Efsta som kommer våga titta fram?

Skrivet av Zensu:

Springa en dänga med @Wakkaah på FZ live hade ju varit sjukt kul! PLS Wakkaah, du måste streama när det släpps

Klart jag är intresserad. Å varför inte bara helt enkelt come back för Efsta? 😎💪

Medlem
Skrivet av Shadee:

Det går väl inte att spela på två personer? Solo eller tre-manna som jag förstår det.

edit: Kanske missuppfattade din text lite. Det är mer som ett förslag från din sida, med duos? Som ett komplement till solo och tremanna.

Ja precis, menade att man säkerligen kunde haft duos, men hela deras design verkar vara kring just en trio, dom verkar ha haft tre i åtanke redan från start så duo var inte på tapeten. Men att man la in just solo är väl för att inte tvinga folk som inte vill spela med andra.

Läst runt lite så såg jag att kan man signa som duo åtminstone, men en random kommer fylla den sista platsen.

"The full list of options when queueing for a game includes:

Offline (solo): There are no AI companions.
Online (solo): Matched with two other human players also playing solo.
Online (co-op): Two human players can queue together and be matched with a solo human player.
Online (multiplayer): You’ll play as a trio."

https://dotesports.com/elden-ring/news/elden-ring-nightreign-...

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Wakkaah:

Klart jag är intresserad. Å varför inte bara helt enkelt come back för Efsta? 😎💪

Inget klår orginalet ;D

signatur

Missbrukare av Souls

Medlem

Någon som är intresserad av en nyckel till testet? "PS5". Känner att jag inte kommer ha tid ändå. Tänker att @Wakkaah får förtur. Men han kanske redan har en?

Moderator
Skrivet av NyLLoW:

Någon som är intresserad av en nyckel till testet? "PS5". Känner att jag inte kommer ha tid ändå. Tänker att @Wakkaah får förtur. Men han kanske redan har en?

Jag har redan en. Men tack för att du tänkte på mig! ❤️

Medlem

Första omgången är väl slut nu. Intryck får någon som inte var på jobbet?

Medlem

Kikade bara lite smått på några streams då jag inte vill spoila för mycket, men fan vad sugen jag blev på att få spela själv.

Ska bli väldigt spännande och se om detta blir bra i slutändan.

Återigen, musiken!

Nya Roundtable Hold:

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Mycket mysig musik, första jag reagera på när jag kom in i spelet

Har inte så mycket mer input för det var redigstrul på playstation med matchmaking, fick bara köra två rundor. Så bättre med intryck kommer förhoppningsvis efter imorgon.

signatur

🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem

Förhoppningsvis så kommer något liknande som seamless coop-modden så man slipper spela på From softwares usla netcode..Beklagar för alla som spelar på konsol som får stå ut med detta.

Medlem
Skrivet av dTexN:

Mycket mysig musik, första jag reagera på när jag kom in i spelet

Har inte så mycket mer input för det var redigstrul på playstation med matchmaking, fick bara köra två rundor. Så bättre med intryck kommer förhoppningsvis efter imorgon.

Ska spela lite jag med tänkte jag efter. Borde komma hem och lira sista timmen imorgon bitti iaf

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Ska spela lite jag med tänkte jag efter. Borde komma hem och lira sista timmen imorgon bitti iaf

Lyckades du? Jag körde nästintill hela. Kommer även extra session kl 12-15 idag!

signatur

🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem
Skrivet av dTexN:

Lyckades du? Jag körde nästintill hela. Kommer även extra session kl 12-15 idag!

So? VAD TYCKTE DUUU?

signatur

Missbrukare av Souls

Medlem

Hahah, jag skriver efter nästa. För detta var literally me i tre timmar

Men första känsla; Stressrörigtsvårt

signatur

🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem
Skrivet av dTexN:

Hahah, jag skriver efter nästa. För detta var literally me i tre timmar
[img]https://i.kym-cdn.com/entries/icons/facebook/000/036/356/limm...[img]

Men första känsla; Stressrörigtsvårt

Hahhaha! Vackert!

EDIT: Fuck YES! Nu blir det röjj!

signatur

Missbrukare av Souls

Medlem
Skrivet av dTexN:

Nä jag fastnade istället i kingdom come deliverance 2… nu i eftermiddag blir det kroppkakor och premier league men ikväll blir det väl ett första försök 🙈

Medlem
Skrivet av Zensu:

Hahhaha! Vackert!

EDIT: Fuck YES! Nu blir det röjj!

<Uppladdad bildlänk>

Yeey! Lyckades du hinna köra någon runda?

signatur

🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem
Skrivet av dTexN:

Yeey! Lyckades du hinna köra någon runda?

Skulle ha hunnit precis en runda innan jag behövde kuta, ladda fint, sprang runt snabbt i roundtable och direkt in på en match... Problemet var att skärmen vart helt svart men kunde höra att jag rörde runt i menyer lustigt nog. Så fick bita i det sura och vänta tills nästa vända som är ikväll(?)

signatur

Missbrukare av Souls

123
Skriv svar