Assassin's Creed Shadows

Robot
Assassin's Creed Shadows

Fyra timmar med det första stora Assassin's Creed-spelet sedan 2020.

#assassins-creed, #assassins-creed-shadows, #ubisoft

Medlem

Jag förstår att jag är säkert är rätt ensam här, men Origins och Valhalla är mina absoluta favoriter i serien, tillsammans med kanske tvåan (fastnade aldrig för Odyssey på samma vis - men spelade även det sist i ordningen). Origins är dessutom ett av mina bästa spelminnen någonsin, älskade det. Så för mig låter detta helt magiskt!

Medlem
Skrivet av Balunan:

Jag förstår att jag är säkert är rätt ensam här, men Origins och Valhalla är mina absoluta favoriter i serien, tillsammans med kanske tvåan (fastnade aldrig för Odyssey på samma vis - men spelade även det sist i ordningen). Origins är dessutom ett av mina bästa spelminnen någonsin, älskade det. Så för mig låter detta helt magiskt!

Du är inte ensam, jag älskade Valhalla. Håller bara Black Flag högre.

Ser fram emot detta.

Medlem

Kommer nog bli bra det här.

Medlem
Skrivet av Balunan:

Origins var fantastiskt (medan Odyssey var mediokert)! Du är långt i från ensam om att tycka bra om Origins och/eller Assassins Creed generellt. Tyvärr verkar folka ha startat ett VM i att hata Ubisoft. Jag kan tycka att det inte är helt rättfärdigat (även om jag håller med om en del). Jag tror också att det här kommer bli bra!!!

Redaktör
Ponny
Skrivet av Balunan:

Tror inte alls du är så ensam. Jag lutar åt gamla skolan, kanske mest av storyskäl. Men! Har fått ut väldigt mycket av dom nya också. Origins är min favorit i "trilogin". Känns lite personligare än dom andra två tycker jag. Valhalla gillade jag också, inte minst DET DÄR slutet som gjorde mig känslosam. Håller tummarna för att Shadows blir lite mer intimt – så som Origins. Odyssey och Valhalla blev lite väl maffiga för egen del. 😅

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Balunan:

haha, jag är precis tvärt om, håller med att reboot serien är mina favoriter med, dock älskar jag odyssey (tror jag har typ 300h i det) origins 2a, men valhalla tyckte jag inte alls om, ,kändes bara segt och tråkigt

Medlem

Aldrig fastnat för Assassins Creed. Provade Valhalla och blev uttråkad fort.

Förövrigt känns det som att Japan och Asien börjar bli uttjatat. Hur många såna spel är på gång?

Ghost of Yotei kommer jag såklart spela oavsett. Men jag hoppas Ubisoft väljer antika Grekland eller Rom nästa gång.

Medlem
Skrivet av Andreas88:

Men jag hoppas Ubisoft väljer antika Grekland eller Rom nästa gång.

Medlem

Spelas det Othello?

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Andreas88:

Aldrig fastnat för Assassins Creed. Provade Valhalla och blev uttråkad fort.

Förövrigt känns det som att Japan och Asien börjar bli uttjatat. Hur många såna spel är på gång?

Ghost of Yotei kommer jag såklart spela oavsett. Men jag hoppas Ubisoft väljer antika Grekland eller Rom nästa gång.

Skrivet av Balunan:

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Det finns ett annat Rom att utforska än det vi såg i Ezio-spelen. Peaken! Cirka 100 år e.Kr. Det hade kunnat bli en jäkla Assassin's Creed-stad!!

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Balunan:

Odyssey spelade jag igenom i ett svep men Valhalla blev lite långrandigt för mig, tog mig ett tag att komma tillbaka men spelade igenom det. Två riktigt bra spel så ser fram emot det här!

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av Nimafor:

haha, jag är precis tvärt om, håller med att reboot serien är mina favoriter med, dock älskar jag odyssey (tror jag har typ 300h i det) origins 2a, men valhalla tyckte jag inte alls om, ,kändes bara segt och tråkigt

Samma här! Tyckte mer om Odyssey.

Favoriten är Odyssey med Origins på andra plats och tror nog att jag kommer införskaffa detta också, verkar lovande. Valhalla står så fint i hyllan men har inte ens satt i skivan, kanske är dags?

signatur

00:00:02:42

Medlem
Skrivet av Balunan:

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Lite pekpinne här kanske men om det är specifikt ett Rom nån vill ha så är det snarare Brotherhood än tvåan man ska tipsa om.

Medlem
Skrivet av alex_ceci:

Lite pekpinne här kanske men om det är specifikt ett Rom nån vill ha så är det snarare Brotherhood än tvåan man ska tipsa om.

Jag funderade på att ha med den med men hoppade det då jag själv inte har spelat det än, och 2:an ändå gjorde det först (om än mer mot slutet, som jag minns det). ☺️

Men poängen var lite mer att det redan gjorts.

Medlem
Skrivet av maq777:

Origins var fantastiskt (medan Odyssey var mediokert)! Du är långt i från ensam om att tycka bra om Origins och/eller Assassins Creed generellt. Tyvärr verkar folka ha startat ett VM i att hata Ubisoft. Jag kan tycka att det inte är helt rättfärdigat (även om jag håller med om en del). Jag tror också att det här kommer bli bra!!!

Ja, det är trist det där.
… jag ska nog hålla tyst om min kärlek för Far Cry 5 också. 🤐

Medlem

Håller tummarna för det här! Har kört igenom alla spelen i serien förutom Mirage som jag köpte nyligen.

Tröttsamt att se gamers som bara vill hata på Ubisoft och som hoppas att deras spel floppar. Tänk att vara gamer och hoppas på att spel blir dåliga. Vilken bisarr värld vi lever i.

Smart egentligen med två olika stilar

En för de"nya" Origins --> Valhalla brawlers
Och en för 1:an --> Unity Assassinerna

signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Animus storyn var ett irriterande avbrott i det första spelet från 2007. Sjukt att de inte släppt det än.

Medlem

Någon som har Intel ARC kort och vill köpa en nyckel till AssCreed Shadows för 300kr?
Den skräpar bara för mig

Medlem
Skrivet av Balunan:

Jag funderade på att ha med den med men hoppade det då jag själv inte har spelat det än, och 2:an ändå gjorde det först (om än mer mot slutet, som jag minns det). ☺️

Men poängen var lite mer att det redan gjorts.

Just det, glömde bort slutscenen med äpplet och påven i Peterskyrkan. Eller var det från Brotherhood? Minns inte hehe!

Jag förstår. Å andra sidan kan jag tänka mig att den andra forumiten menade "antika" Rom snarare än i renässans-Italien. Roms glansdagar typ. Det hade kanske varit rätt nice.

Medlem
Skrivet av TimeAndSpace:

Animus storyn var ett irriterande avbrott i det första spelet från 2007. Sjukt att de inte släppt det än.

Absolut, så har det varit i alla spel tycker jag. Med sagt så vore det ju både konstigt, svårt och märkligt att släppa det spåret nu helt plötsligt efter så många år. Då är det nog bättre med en ny serie.

Medlem

Blir förmodligen en genomspelning på Ubisoft+.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av alex_ceci:

Just det, glömde bort slutscenen med äpplet och påven i Peterskyrkan. Eller var det från Brotherhood? Minns inte hehe!

Haha, fråga mig inte om några slutscener. Minns bara, knappt, att man befinner sig i Rom och Vatikanstaten precis i slutet av spelet.

Medlem
Skrivet av TimeAndSpace:

Skrivet av Jissespls:

Absolut, så har det varit i alla spel tycker jag. Med sagt så vore det ju både konstigt, svårt och märkligt att släppa det spåret nu helt plötsligt efter så många år. Då är det nog bättre med en ny serie.

Suckar alltid lite lätt för mig själv när en sån sektion börjar. Stressar alltid igenom dem så jag kan spela ”det riktiga spelet” igen, vill mest bara få de delarna överstökade.

Medlem

Har inte spelat AC serien särskilt mycket men gillar det jag har kört. Blir nog några några månaders prenumeration på ubiplus för att ge det en ärlig chans.

Medlem
Skrivet av Balunan:

Är en nybliven AC spelare. Är väldigt sen på bollen, införskaffade Odyssey förra året och det var det första AC spelet jag någonsin spelat. Det var en otroligt upplevelse, älskade verkligen att ta mig runt antikens Grekland, bra story och side plot. Visst jag gjorde inte alla side quest, var lite för mycket. La kanske 100h.

Körde ganska nyligen igenom Origins också. Gillade även det spelet starkt, bra story och häftigt o få rida runt i Egypten. Ubi vet verkligen hur man gör inlevelse rika miljöer, även om dessa miljöer är ganska stela, så verkar de ha gjort bra forskning runt hur det såg ut och hur man levde osv.

Håller på med Mirage just nu. Rekomenderar den starkt. Tightare upplägg, mkt mkt mindre karta. Än sålänge gillar jag det starkt. Även där så har de fått till Bagdad otroligt bra.

Valhalla väntar jag med, hört att det spelet är lite mer pang på, min spelstil är assasins archer, så sneaky som möjligt.

Medlem

Kan man enbart spela som en av karaktärerna? Om inte hur ofta tvingar spelet dig byta på ett ungefär?

Hur mycket extra utrustning finns det som inte enbart handlar om att slåss utan mer till för att lönnmörda e.x giftpilar, rökgranater etc?

Hur är balansen mellan stealth och combat i uppdrag, design samt spelet i överlag? Du sa detta var som Valhalla, Origins, Odyssey i tempo, upplägg och strider. Borde jag förvänta mig samma med stealth när det kommer till uppdragens natur?

Medlem

Hög snarkfaktor på detta tyvärr

123
Skriv svar