236 vapen ska bli 64 – rösta fram dina favoriter!

Robot
236 vapen ska bli 64 – rösta fram dina favoriter!

Dags att sålla och seeda inför årets första turnering.

#världens-bästa-vapen

Medlem

Kunde ej hitta Zweihander så det fick bli slay more with the claymore.

Medlem

Tactical nuke i World in Conflict är nog det vapen som jag har de starkaste minnena från. Oj vad man kunde vända matchen när man lyckats spara ihop till en sådan. Och en fullträff på fienden var oerhört tillfredsställande.

Snälla, ge oss World in Conflict 2. 🥺

Medlem

pallar inte hålla på med dedär, så jag kommer in här direkt och säger som det är, Hagelgevär is the shit, alla sorters hagelsallad älskar jag.

signatur

//monster

Medlem

Inte alla vapen som har en egen låt

Medlem

Konstigt att det inte finns en markera alla här...

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Vapen jag gärna hade sett i listan:
Pistolen från Marathon 2
Glock-kopian från första Soldier of Fortune
Typ halva arsenalen från SHOGO: MAD - fantastisk vapendesign
Automatkarbinen från System Shock 2
MP-18 från Far Cry 4
Magnum-pistolen från SiN-spelen
Katana från Ghost of Tsushima
M1 (karbinen) i Hell let Loose

Medlem

Blood och dom makabra vapnen i det spelet har en speciell plats i mitt hjärta. "Never more".

Medlem

Vilken jäkla dunderturnering! Det här kommmer bli spännande.

Medlem

Eftersom jag är en dålig människa:
Är inte mini nuke ammunition till Fat man från Fallout? Tänker att de har var sin post i omröstningen. Eller missminner jag mig helt gällande spelet? Samma gäller "Dildo" och "Penetrator" från Saints Row. Kan absolut vara så att minnet sviker mig men i egenskap av någon som spelade dessa för länge sedan hade jag tveklöst förväxlat dem

Medlem
Skrivet av Algustafa:

Vapen jag gärna hade sett i listan:
Pistolen från Marathon 2
Glock-kopian från första Soldier of Fortune
Typ halva arsenalen från SHOGO: MAD - fantastisk vapendesign
Automatkarbinen från System Shock 2
MP-18 från Far Cry 4
Magnum-pistolen från SiN-spelen
Katana från Ghost of Tsushima
M1 (karbinen) i Hell let Loose

Hade du nominerat dessa så hade de fått vara med.

Tor
Medlem
Skrivet av Nimin:

Kunde ej hitta Zweihander så det fick bli slay more with the claymore.

Medlem

Ni får nog lösa en namnändring ifall "Hands of Ragnaros" går vidare.
"Sulfuras, Hand of Ragnaros" heter vapnet.

ELF
Medlem

OSMAW (APB)
Innan den blev nerfad.

signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

FM-guru
F.d. Sisyr

Gud vad många härligheter. Miastänker att de som listas tidigare får fler röster i allmänhet pga formatet dock. Eller?

Medlem

Inser nu att jag saknar eldkastaren från rtcw, va så extremt långt före sin tid och ofantligt mycket snyggare än allt annat som kom många år efter!

Redaktör
Skrivet av norrby89:

Inser nu att jag saknar eldkastaren från rtcw, va så extremt långt före sin tid och ofantligt mycket snyggare än allt annat som kom många år efter!

Ja!

signatur
Medlem

GoodLord. Big Bertha från TA triggade ljudeffekten direkt i mitt huvud och då har jag inte spelat det sedan sekelskiftet -.-

Medlem

Kunde inte låta bli att rösta på snöbollarna i South Park 64… de gula snöbollarna! 😂

signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem

Det finns ingen "Sickle" i Clive Barker's Undying, däremot en lie: "Scythe of the Celts"

signatur

War, War never changes...

Medlem

Argh, när jag såg Crossbow från Half-life 2 så insåg jag att jag glömde nominera Ellie's pilbåge. Men det gör mindre, kom man inte att tänka på det så hade det inte vunnit. Misstänker att God of War kommer ha två kandidater som kommer långt 🙂

Medlem

Jag borde ha nominerat den där hjärnborren från Turok. Tror inte den var med på listan.

Medlem
Skrivet av Tor:

<Uppladdad bildlänk>

Are you pro yet?

Medlem

Buster Sword! Ett av de mest ikoniska spelvapnen genom tiderna (även om det ju samtidigt är Clouds svagaste vapen).

För att vara petig så är inte Cloak of the Undead King till Heroes Of Might & Magic 3 ett vapen utan ett par skor, en kappa och en amulet som blir en kombinations-artifact. Sen att man blir gud av att ha den är en annan fråga.

signatur

00:00:02:42

Tor
Medlem
Skrivet av Nimin:

Are you pro yet?

THE LEGEND NEVER DIES

Medlem
Skrivet av Augustus:

Jag borde ha nominerat den där hjärnborren från Turok. Tror inte den var med på listan.

Du tänker nog på Cerebral Bore från Turok 2, den är med ovan. En riktig klassiker!

Medlem

Glömde nominera magic long sword från Tibia...

signatur

These are dark times there's no denying. The world has perhaps faced no greater threat than it does today. But I say this to our citizenry. We ever your servants, will continue to defend your liberty and repel the forces that seek to take it from you. Your ministry, remains, strong.

Medlem
Skrivet av Munhuggas:

Du tänker nog på Cerebral Bore från Turok 2, den är med ovan. En riktig klassiker!

Tack!

Medlem

Att ingen nominerade dolmen i Dan Dolme känns så här i efterhand som en flopp. 😅

signatur

Ännu en dag i paradiset.

12
Skriv svar