Fysikmotorn Havok har släppt en ny fysikdemo
Älskar havok till GTA4 och red dead redemption. Var så satisfyingly att skjuta en person i benet när dom sprang och se dom rulla ihop. Extra kul i GTA när dom ramlar ner från en trappa.
GTA4 använder inte havok afaik
Älskar havok till GTA4 och red dead redemption. Var så satisfyingly att skjuta en person i benet när dom sprang och se dom rulla ihop. Extra kul i GTA när dom ramlar ner från en trappa.
GTA IV använde väl euphoria
| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |
Med risk för att låta negativ så tyckte jag inte det här såg så speciellt ut? Allt sånt här funnits länge redan? Något jag missat?
Håller med. Inget speciellt. Såg kantigt ut. Partiklar har funnits i åratal. Skräp.
Du tänker på Euphoria engine
Du tänker på Euphoria engine
Jaaaa juste! Det är sant! 👍
Edit: Läste kommentarerna på Youtube videon. En säger att den var känd för att vara svår att jobba med. Tråkigt för jag älskade den fysikmotorn!
Dark Souls använder också Havoc, tycker det borde nämnas i nyheten med tanke på vilken påverkan spelet haft (eller fortfarande har?) i industrin.
PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch