L.A.-bränder hindrar tillfälligt Fallouts andra säsong
Makabert, men jag kunde inte låta bli:
Jag har också en makaber take; borde inte de brända områdena ha en mer postapokalyptisk look nu än tidigare så dessa kan användas i serien och på så vis skynda på produktionen?
Skämt åsido, riktigt trist och hemskt. Hade inte hört något förrän en stund sen när jag öppnade Instagram. Såg bland annat poddaren Sigge Eklunds hus brunnit ner så nu är man lite extra nyfiken på hur han mår i morgondagens avsnitt, om de inte redan hunnit spela in, eller kanske ställer in.
”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi
Har följt detta på sociala medier, stora delar av LA har brunnit upp och lyxområdet Malibu är helt i aska. 50 miljarder dollar uppges bostadsområdena och hus ha förlorat - hittills. Folk flyr för sina liv och gråter av lycka de få gånger deras husdjur har kunnat räddas - så de har någonting kvar i sina liv. Och nu har det alltså nått Hollywood Hills och studiohusen också. Självklart drabbar detta privatpersoner hårdast och det är dem en borde känna störst sympati för men självklart tråkigt att underhållningsindustrin drabbas också. Verkligen skrämmande situation.
Det är helt sjukt hur det har sett ut där, det har varit den perfekta eldstormen.
Ser ut som att det hade kunnat vara rakt ifrån en liveinspelning av doom
https://preview.redd.it/california-is-hell-now-thoughts-for-a...
Fyfan vad hemskt.
Jag tänkte direkt på Terminator 2 scenen där Sara Connor drömmer om att världen går under...
What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?
https://pbs.twimg.com/media/Ggztu2gXMAEnYzE?format=jpg&name=s...
"New drone shot from Pacific Palisades shows entire blocks of homes literally burned to the ground. The Palisades Fire alone could become the "costliest" fire in U.S. history."
När jag ser hur nära dessa hus ligger varandra är jag tyvärr inte förvånad att det varit i princip omöjligt att stoppa eldens framfart.
PSN: OAKTHYR
När jag ser hur nära dessa hus ligger varandra är jag tyvärr inte förvånad att det varit i princip omöjligt att stoppa eldens framfart.
Det har tydligen inte regnat på fyra månader i området, elkablar har gått av och legat mot buskage och träd och tät bebyggelse hjälper inte.
Det har tydligen inte regnat på fyra månader i området, elkablar har gått av och legat mot buskage och träd och tät bebyggelse hjälper inte.
Det är klart. Då krävs det inte mycket för att starta en brand.
Såg även att chefen för brandkåren i LA larmat redan i december om att nedskärningar på 18 miljoner dollar skulle drabba deras förmåga att lösa storskaliga nödsituationer. Om det stämmer är det ju helt galet.
PSN: OAKTHYR