Sony demonstrerar "Future Immersive Entertainment" med The Last of Us

Robot
Sony demonstrerar "Future Immersive Entertainment" med The Last of Us

Typ klassiska light gun-arkadspel, fast i en gigantisk tv-låda.

#Sony, #The-last-of-us

Medlem

-Frugan, vi ska bygga om vardagsrummet i helgen...

Kul när hon Ellie eller vem det var som ropade We gotta run... ska man springa in i väggen då eller?

signatur

1# FZ Troll

Medlem

Striderna såg väldigt stela ut haha. Men kul koncept!

Medlem

Sony Playstation gör allt utom spel nuförtiden...🤭

signatur

What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?

Hade nog varit kul att testa om man befann sig där. Såg rätt häftigt ut.

signatur

00:00:02:42

Medlem

Som ett förstorat VR headset!

signatur

These are dark times there's no denying. The world has perhaps faced no greater threat than it does today. But I say this to our citizenry. We ever your servants, will continue to defend your liberty and repel the forces that seek to take it from you. Your ministry, remains, strong.

Redaktör
Ponny

Påminner lite om en grej vi testade på ett gaming-center i Stockholm. Det där nedlagda... Ja, Space. Då var man i ett stort rum och pangade, men hade då VR-headsets på. Man kunde ändå se varandra då man satte på sig lite sändare och stuff på ben och armar. Detta ser ju skönare på det viset. Kul grej!

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av BarryBurton:

Sony Playstation gör allt utom spel nuförtiden...🤭

Nu var det väl ett spel dom visade upp i videon? Men jag fattar vad du menar

signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Jävlar vad baaallt. Mer såna här typer av nöjesparker inom spel tack!

Medlem

Känns som väldigt mycket jobb för något som sannolikt ser sämre ut än high-end VR. Med undantaget då att man kan se varandra på riktigt.

Medlem

Låter trevligt att pröva. Men de borde släppa en VR version av det där.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Hullken:

Känns som väldigt mycket jobb för något som sannolikt ser sämre ut än high-end VR. Med undantaget då att man kan se varandra på riktigt.

Japp som flera VR-entusiaster jag såg skriva på ett ställe så vilken miss, detta hade kunnat bli mycket bättre.
Detta ser "immersive" ut på film men det kan inte mäta sig med om man har ett bra VR-headset på sig och hålla i fysiska kontroller/vapen.
Att inte Sony gör nått liknande till PS5 och PSVR2, som är barskrapad på firstparty titlar är obegripligt.

1
Skriv svar