AoE-veteran: "Vi spelar samma RTS-spel nu som för 20 år sedan"
Och Dave Pottinger lovar att innovera med Project Citadel.
Önskar verkligen det kan komma något spel som återupplivar denna genre. Speciellt multiplayer.
VÅRENS HÄLSOUTMANING – FZ & SweClockers inofficiella: LEVEL UPP IRL
🚀 Startdatum: 4 april (går bra att hoppa in när som) Slutdatum: 1 maj
💪 Målet: Logga 500 träningspass tillsammans!
🏆 Belöning: Om målet uppfylls lottas 500 kr ut i slutet av utmaningen hos Geeksbutiken - ju fler som går med desto större presentkort.
🔗 Gå med här: Workout51 - (powered by Challenge Hound)
Önskar verkligen det kan komma något spel som återupplivar denna genre. Speciellt multiplayer.
Lär ju inte vara Project Citadel iaf med tanke på den teasern.
1# FZ Troll
Lär ju inte vara Project Citadel iaf med tanke på den teasern.
Instämmer. Tycker tyvärr att alla nya RTS som börjat produceras av olika branschveteraner lider av samma problem: De ser tråkiga ut, både grafiskt och i gameplay. Förvånansvärt att ingen lyckas få till något tilltalande!
När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.
Instämmer. Tycker tyvärr att alla nya RTS som börjat produceras av olika branschveteraner lider av samma problem: De ser tråkiga ut, både grafiskt och i gameplay. Förvånansvärt att ingen lyckas få till något tilltalande!
Vi får helt enkelt vänta på SC3 även om det inte kommer vara innovativt så kommer det vara bra.
1# FZ Troll
Vi får helt enkelt vänta på SC3 även om det inte kommer vara innovativt så kommer det vara bra.
Ja lite uppföljare är inte helt fel. Etablerade lore osv underlättar.
In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.
Verkligen! Hoppas verkligen att det kommer ett SC3, någon gång. Men känns inte som om Blizzard vill kännas av RTD-genren längre?
När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.
Är det StarCraft 3? Är lite off men vet vi att det kommer? Skulle jag gärna spela.
Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen
RTS är en liten marknad idag. Räcker för indie upp till spel med lägre budget, eller remakes. Även spel med en viss budget har haft problem. T.ex. Company of Heroes 3, där SEGA sa upp ett stort antal från Relic efter release. Sen splittade Relic från SEGA, och sa själva upp ytterligare anställda.
Northguard från Shiro är väl ett modernt långsammare RTS som sålt hyfsat, över 4 miljoner ex och studion Shiro verkar välmående. Men jag har inte spelat det själv... för det är ett RTS. : )
Man undrar varför genren är relativt död? Och frågan är om den kommer kunna bli lika poppis som förr? För 20-25 år sedan så lirade ju ”alla” RTS i någon mån.
Det kommer den inte bli. Det kan helt enkelt inte bli det. Alltså, vissa genres kan aldrig bli så stora som innan, inte i förhållande till andra. No way att folk som sitter klistrade framför t ex Fortnite kommer börja spela t ex SC3 (om det ens kommer) eller något annat stort RTS.
Folk är generellt mer intresserade av t ex Helldivers än om det kommer ett Red Alert 4 eller Ground Control 3 eller Warcraft 3.
Var det inte en studie som nyligen fastslog att de flesta gamers numera är för dumma för att kunna spela RTS?
Behöver man inte fastslå.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Har precis introducerat min 9-åriga dotter för Age of Empires 2 och hon älskar det! Fick en redig nostalgikick själv. Fortfarande ett fantastiskt spel enligt mig
Började själv faktiskt spela det igen nyligen, då jag kört igång pappas gamla Compaq Deskpro, och även lyckats inhandla en ny 17-tums CRT. Helt gudomligt!
Har precis introducerat min 9-åriga dotter för Age of Empires 2 och hon älskar det! Fick en redig nostalgikick själv. Fortfarande ett fantastiskt spel enligt mig
Härligt att höra! Spelade mycket AoE2 under 2024 och kommer bli ännu mera under detta år.
Fortfarande lika kul att gå in och spela kampanj, Skirmish eller hoppa in i nån lobby och lira Black Forest osv. Också väldigt kul med uppdateringar och expansioner.
Det är ganska mycket önsketänkande att ett sc3 någonsin skulle komma ut. Teamet bakom stormgate är mer eller mindre blizzards hela gamla rts-team som de gjorde sig av med strax efter kegacy of the void. Och säga vad man vill om Thor från pirate software på youtube, men han hävdar bestämt att sc2 genererade mindre intäkter än 1 mount i wow.
Spelade massor av rts förr om åren, köper massor med rts för jag tänker att jag gillar dom men det gör jag inte längre blir så stressad av alla beslut man måste ta så jäkla snabbt.
Det är det jag gillar med Total War-spelen; turbaserad strategi, och när det blir krig kör man i realtid i 5-10 minuter.
Det är det jag gillar med Total War-spelen; turbaserad strategi, och när det blir krig kör man i realtid i 5-10 minuter.
Ska kolla upp dom👍