Alla NASCAR-spel tas bort från samtliga digitala tjänster och plattformar
Motorsport games har förlorat Nascar licensen till iRacing.
MSG är också i ekonomisk distress och företaget är för närvarande ute till försäljning. Deras senaste spel "Le Mans Ultimate" har inte lyckats något vidare verkar det som, och efter år av andra misslyckanden så har de nu nått en smått kritisk situation.
Personligen önskar jag ett riktigt bra Nascar spel men vet inte om iRacing kommer leverera det, de vill ju inte konkurrera med sin egen speltjänst och jaga bort folk från dess betaltjänster.
Det är dessutom synd på "Le Mans Ultimate" som har oerhört bra körkänsla och enormt med potential både för solospel och e-sport om det dör nu i vinter utan att ha fått en ärlig chans.
Jag hoppas på ett eller annat sätt att spelet hålls igång och utvecklas, hos MSG eller någon annan.
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Enda "Nascar" spelet jag har installerat är det gamla arkadliret Daytona USA. 😅
Daaaaytooonaaaaa!
Fan vad bra den låten är! Jag får gåshud på riktigt ❤️
Nascar Racing (även tvåan) till DOS, där snackar vi klassiker! Papyrus gjorde även det finfina Indycar Racing.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Nascar Racing (även tvåan) till DOS, där snackar vi klassiker! Papyrus gjorde även det finfina Indycar Racing.
Minns skademodellen i det där Nascarspelet var grym för sin tid. Man kunde även använda valfritt ritprogram och måla om bilarna som man ville.
"Writer and Fighter"
Papyrus grundades av Dave Kaemmer.
iRacings VD heter….Dave Kaemmer.
iRacings spelmotor baseras i stort på den från Nascar 2003 (fortfarande då Papyrus/Sierra).
Tänk hur det kan hänga ihop
Jag fick Nascar Racing och en Thrustmaster Formula T2 julen typ 1995, och blev som besatt av bilspel sedan dess
Papyrus grundades av Dave Kaemmer.
iRacings VD heter….Dave Kaemmer.
iRacings spelmotor baseras i stort på den från Nascar 2003 (fortfarande då Papyrus/Sierra).
Tänk hur det kan hänga ihop
Jag fick Nascar Racing och en Thrustmaster Formula T2 julen typ 1995, och blev som besatt av bilspel sedan dess
Skapligt arv där! Spelade även föregångaren Indy 500 hos en polare, och vi körde Nascar och IndyCar litegrann - dock gick F1GP (MicroProse/Geoff Crammond) bra mycket varmare. Det, 4D Driving/Stunts, Lotus III, Test Drive 2... Big Red Racing... det blev en hel del bilspel när man var en tvärhand hög. 😅
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
De kan dra tillbaka hur hårt som helst. Åka runt, runt, runt på en bana är inget för mig..
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||