Space Marine 2 firar 5 miljoner sålda exemplar med uppdatering 5.0

Robot
Space Marine 2 firar 5 miljoner sålda exemplar med uppdatering 5.0

5 miljoner Space Marines kan inte ha fel.

#Saber, #Warhammer-40K-Space-Marines-2

Medlem

Bara kört Powerwash Simulator versionen

Medlem

Köpte det igår och än så länge är det skoj. Det känns bra att känna sig som målgruppen för ett spel igen

Medlem
Skrivet av Nercis:

Köpte det igår och än så länge är det skoj. Det känns bra att känna sig som målgruppen för ett spel igen

Man märker rätt snart vilken målgruppen är om man bara väntar ett par dagar med att köpa spelen.
Hoppas att alla som köpte Dragon Age Veilguard är nöjda, då det är svårt att säga vilken målgrupp det spelet hade.
Kanske de som verkligen avskyr vettigt manus och bra karaktärer i sina spel?

Medlem

Sjukt bra spel! Fixade nyss platinum, så känner mig hyfsad klar med det. Men hoppar väl in och kikar när nya uppdateringar kommer.

Testpilot

Kört igenom 2 - 3 timmar men tröttnade rätt snabbt ärligt talat. Finns säkert en bra story allt det där, men stridssystemet fick mig tyvärr att snarka... Betydligt långsammare än jag hoppades på och förväntade mig.

Med det sagt;
Gläds åt alla andra som finner spelet roligt! Med mer objektiva ögon anser även jag att det är ett välpolerat projekt i det stora hela, de har verkligen fångat atmosfären och detaljrikedomen

signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < R5 5600 | 16GB 3200 MT/s | RTX 2060 >

Medlem

Kul spel men grinda operations låg inte riktigt för mig efter första rundan genom dem. Kommer det en trea så hoppas jag också att de breddar persongalleriet lite. Nittiotalsberättandet har ju sin charm ett par varv men en trea får gärna bryta lite ny mark.

Medlem

Tyckte det var rätt trist. Såg fram emot att slakta riktigt fetstora tyranid swarms.
Fick bulletsponge chaos som blöder.. rök?

Känns lite som de offrade stora swarms för lite bättre grafik.

Medlem

Fick det gratis med min CPU, men hoppade bara in en kort stund för att få känsla för det, och det hade ju onekligen den där W40K-känslan man vill ha Har en liten backlog jag först vill gå igenom, men sen blir det att mörsa genom några horder med avskum!

Skrivet av justhitx:

Man märker rätt snart vilken målgruppen är om man bara väntar ett par dagar med att köpa spelen.
Hoppas att alla som köpte Dragon Age Veilguard är nöjda, då det är svårt att säga vilken målgrupp det spelet hade.
Kanske de som verkligen avskyr vettigt manus och bra karaktärer i sina spel?

Ouch. Den sved nästan lite 😅 Sitter och njuter av spelet och dess bra karaktärer, jag. Är dock bara 30 timmar in, så har kanske inte kommit till det där dåliga du snackar om ännu. Har du förresten ens spelat spelet själv?

Medlem
Skrivet av HiRoller:

Tyckte det var rätt trist. Såg fram emot att slakta riktigt fetstora tyranid swarms.
Fick bulletsponge chaos som blöder.. rök?

Känns lite som de offrade stora swarms för lite bättre grafik.

Hade du fått stora svärmar Tyranider så hade det inte kunnat vara ett 3rd person action spel eftersom de hade slitit dig i bitar.

Det är inte rök, det är deras själar du ser. De är förbannade och bundna till sina rustningar, och klart de bulletspongar, de är Chaos Marines. inte kultister. (Som du säkert märkt dör kultisterna i spelet på ett skott...)

signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Fick det gratis med min CPU, men hoppade bara in en kort stund för att få känsla för det, och det hade ju onekligen den där W40K-känslan man vill ha Har en liten backlog jag först vill gå igenom, men sen blir det att mörsa genom några horder med avskum!

Ouch. Den sved nästan lite 😅 Sitter och njuter av spelet och dess bra karaktärer, jag. Är dock bara 30 timmar in, så har kanske inte kommit till det där dåliga du snackar om ännu. Har du förresten ens spelat spelet själv?

Det är ju bra att du tycker om det, själv skulle jag nog inte ha samma positiva inställning till spelet om ens hälften av allt jag hört/sett stämmer någorlunda.

Som fristående IP kanske jag skulle kunna ge det en chans, men jag känner verkligen inte för att 'belöna' varken Bioware eller EA för vad de har gjort Dragon Age till.

Missförstå mig rätt här, jag klankar inte ned på någon som gillar spelet, mer än någon enstaka gliring här och var, inget allvarligare än så.

Har dock personligen dragit ett streck i sanden när det kommer till Bioware, och det kommer tyvärr innefatta nästa Mass Effect också, såvida jag inte blir riktigt imponerad av vad jag ser.

Veilguard och Andromeda verkar ju för övrigt lida av många liknande problem, så det ser fasen inte ljust ut inför nästa ME..

Medlem
Skrivet av Mirage:

Hade du fått stora svärmar Tyranider så hade det inte kunnat vara ett 3rd person action spel eftersom de hade slitit dig i bitar.

Det.. är ju upp till utvecklarna.

Medlem

Sjukt bra spel, definitivt ett av de bästa i år! Dock så finns redan de vapen som räknas upp i artikeln i spelet och har funnits med sedan launch?
Eller är det nya skins som menas?

Medlem

Älskar 40k!

Medlem

Helt klart årets spel för mig.

Medlem

Köpte det när det släpptes för att lira coop med polarn, men halvvägs in i campaignen så äh, fick det räcka för den stunden och inte lirat det sedan dess. Tyckte kanske inte det var sådär superduper coolt, å inte lirat ettan tidigare. Var väl trött på genren efter helldivers kanske som vi nött en hel del när det kom

Medlem

Har precis börjat spela med en kompis. Tycker det är kul men fick rage-quitta på ett av de tidigare uppdragen där man ska skydda några antenner. Inte spelets fel... jag är för dålig. Men vi ska testa igen i veckan.
Några tips att hantera de där flygande gröna gasmolnen?

signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Hunt the Fallen! Dark Angels är mina favoriter sedan starten av 40k!

För övrigt så är det fantastiskt att ett spel som bara levererar ett bra spel utan live service blir så framgångsrikt. Hoppas att detta noteras av branschen.

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Har precis börjat spela med en kompis. Tycker det är kul men fick rage-quitta på ett av de tidigare uppdragen där man ska skydda några antenner. Inte spelets fel... jag är för dålig. Men vi ska testa igen i veckan.
Några tips att hantera de där flygande gröna gasmolnen?

Skjut.
Och skjut skjut skjuuuuuut.

Jag hatade också det uppdraget men det gäller att bara peppra mot dem med skott så är det löst.

Ett annat uppdrag med ett gäng skadedjur och en kastare av eld var mycket värre och irriterande enligt mig 😁

signatur

Halo kompis!

Medlem
Skrivet av Mirage:

Det är inte rök, det är deras själar du ser. De är förbannade och bundna till sina rustningar, och klart de bulletspongar, de är Chaos Marines. inte kultister. (Som du säkert märkt dör kultisterna i spelet på ett skott...)

”All is dust.”

Medlem
Skrivet av Augustus:

Hunt the Fallen! Dark Angels är mina favoriter sedan starten av 40k!

För övrigt så är det fantastiskt att ett spel som bara levererar ett bra spel utan live service blir så framgångsrikt. Hoppas att detta noteras av branschen.

Ave Dominus Nox! Night Lords är självklart legionen att vurma för. Underbart överdrivna och orealistiskt onda.

Köpte spelet igår på steamrean, ska bli jäkligt kul att testa idag. Även om det är ultrasmurfarna som är huvudrollen..

Medlem
Skrivet av Nercis:

Tja, glädjande att det fortfarande finns folk som fortfarande diggar homoerotiska muskelmän.

Medlem
Skrivet av Sarato:

Tja, glädjanfe att det fortfarande finns folk som fortfarande diggar homoerotiska muskelmän.

Fortfarande? Skulle det ha dött?

Medlem
Skrivet av HiRoller:

Det.. är ju upp till utvecklarna.

Utvecklarna, som använder Warhammer 40,000 IP måste förhålla sig till den världen. Ingen Space Marine hade klarat av de svärmar som det pratas om. Så nej, det är inte "... upp till utvecklarna.".

Det var fan den bästa summeringen EVER!!!!!

signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Sarato:

Tja, glädjande att det fortfarande finns folk som fortfarande diggar homoerotiska muskelmän.

Jajamen!

Medlem
Skrivet av Mirage:

Utvecklarna, som använder Warhammer 40,000 IP måste förhålla sig till den världen. Ingen Space Marine hade klarat av de svärmar som det pratas om. Så nej, det är inte "... upp till utvecklarna.".

Okej, det var synd. Det hade varit roligare.
Jag tyckte det var trist och för få att slåss emot. Fanns ju ändå mycket Tyranids i närheten i bakgrunden hela tiden.
Mitt ideal hade varit fler Tyranids och att högre svårighetsgrader bara ökade på antalet, så man har nåt att göra.
Skulle också valt att minska på Chaos marines och gett dem nån skönare feedback när man sköt på dem, typ armor som faller av eller nåt sånt.

Men men, får drömma vidare.

Medlem
Skrivet av HiRoller:

Okej, det var synd. Det hade varit roligare.
Jag tyckte det var trist och för få att slåss emot. Fanns ju ändå mycket Tyranids i närheten i bakgrunden hela tiden.
Mitt ideal hade varit fler Tyranids och att högre svårighetsgrader bara ökade på antalet, så man har nåt att göra.
Skulle också valt att minska på Chaos marines och gett dem nån skönare feedback när man sköt på dem, typ armor som faller av eller nåt sånt.

Men men, får drömma vidare.

Du får nog se dig om efter ett nytt IP tyvärr, det är inte så Warhammer 40,000 fungerar. De måste förhålla sig till lore.

signatur

I drank what?

1
Skriv svar