Saker du kan råka missa är "vad som gör rollspel speciella"
Jag blir alltid så otroligt nyfiken på vad för dumheter som skrivits när jag kommer in i en tråd där det står såhär
Vad pratar du ens om?
Han syftar till något som tidigare togs upp i tråden där någon stod upp för orättvisor.
Detta blev borttaget då det inte berör nyheten i sig, vilket så klart inte är fel men det återstår att se huruvida ett särskilt inlägg på plats nummer fyra i ordningen blir borttaget eller inte.
Själv tycker jag att extra information som den informationen är bra men de flesta klarar inte av att hantera informationen på ett sansat och civiliserat vis så jag har full förståelse för att det tas bort, även om jag inte håller med.
Vad jag däremot håller med om är att det är något bra när det finns så mycket content i ett spel att man som spelare inte upptäcker allt första genomspelningen. Gör följande genomspelningar mer intressanta och öppnar för olika upplevelser man kan dela med sig av med andra.
Detta gör de flesta spelgenrer speciella skulle jag säga. Inte bara rollspel.
Tråd städad på hudfärgsrelaterade inlägg. FZ är inte rätt plats för såna diskussioner. Prata gärna om spelet istället.
Dessa kommentarer borde väl också tas bort? Har inget med ämnet att göra
Du glömde ta bort denna, eller det kanske är accepterat beteende? Det var ju den kommentaren som startade hela kalaset.
Till mitt försvar så vill jag bara förtydliga att jag inte startade något. Det jag skrev var en kommentar på dom inlägg som då nyligen hade rensats bort. Nog om det, nu lämnar jag den här tråden.
Tycker det är så fult att man behåller kommentarer som tydligt visar ett budskap och tar bort allt annat. Att kasta glåpord bara för att man inte tycker likadant är tydligen okej enligt FZ, bra att veta.
Fråga istället för att snta om du är osäker. Jag rensade på väg hem efter lång arbetsdag, kan ha missat något inlägg.
Jag blir alltid så otroligt nyfiken på vad för dumheter som skrivits när jag kommer in i en tråd där det står såhär
9 av 10 ggr är det politik, oftast identitetspolitik som är fördomsfullt hur man än vänder på det och alla som deltar blir losers.
Tycker det har stort omspelningsvärde, dessvärre är det ju inte allt för vanligt.
Finns ju till och med spel som inte betraktas som rpg'n typ som way of the samurai till ps2 som hade flera förgreningar i storyn och 6 eller nått antal olika slut som skapade en grym känsla av att man faktiskt var med i storyn och bestämde.
Hade inte så höga förväntningar på spelet men efter er förhandstitt samt minst tre av ”mina” youtubers har sagt att de varit positivt överraskade av spelet.
Hehe kör liknande system med youtubers/streamers och där är alla försiktigt positiva, ser fram emot det men ser även fallgropar som man hoppas man lyckas undvika
Nej, det är inte vad som gör rollspel speciella.
Vad som gör rollspel speciellt är världen och inlevelsen.
Om man missar det så kan det aldrig bli ett bra rollspel.
Gör man ett rollspel baserat på låt oss säga Faerun då slulle jetplan och Gundams kännas väldigt konstiga och malplacerade. Förstöra inlevelsen spelar ingen roll hur många val eller gömda saker man hittar.
Samma sak om man gör ett rollspel baserat på nutidens stockholm men dinosaurier springer runt i tunnelbanan och drakar bor på arlanda.
Häftigt absolut men skulle aldrig kunna tro på att det är så det faktiskt är på riktigt.
Att måla upp en värld som spelarna tror på och lever i det är målet med rollspel.
Idag är det många som glömmer bort det utan blandar i. Saker från våran egena värld inte som de skulle utföra sig som en del av den skapa världen utan som de är i vår egen.
Jämför hur origins och veilguard behandlar sådana topics.
Eller baldurs gate 2 tar upp många intressanta och dags aktuella ämnen utan att någonsin bryta illusionen.
Det är vad som gör rollspel speciella.
Magin och illusionen av att leva i en annan värld.