Ny reklamkampanj: "Det här är en Xbox, det här är en kattlåda"
Microsoft och marknadsföring... jag vet inte.

Tänker på kritiken som MS fick angående namnet på Series S/X. Många klagade på att typ föräldrar ofta blandade ihop Xbox One X med Xbox Series X. Man undrar hur lätt det kommer att vara att köpa "en Xbox" i julklapp i framtiden
Tror det är rätt kört oavsett hur bra kampanj man har. Min mamma brukade kalla min Gamecube för "Playbox"
De verkar då inte vilja att folk ska associera Xbox med konsol Xbox.
De ger blanka tusan i det numera. Så länge du är i deras ekosystem på något sätt, oavsett om det är via en mobil eller en PC, är de nöjda. Att detta är ett sätt att kissa på de mest lojala Xbox-fansen spelar ingen roll för det som numera heter Microsoft Gaming. Och det är ju Nadella, inte Spencer, som är bossen när allt kommer omkring.
Microsoft och marknadsföring... jag vet inte.
Förstår inte vad du menar... 😆
Förstår inte vad du menar... 😆
https://www.youtube.com/watch?v=brsI6z13Su8
Det var onekligen bättre förr! Men den där blev väl nedplockad (eller släpptes aldrig officiellt)?
Och så hade vi den här:
Tror det är rätt kört oavsett hur bra kampanj man har. Min mamma brukade kalla min Gamecube för "Playbox"
Jag och min bror fick varsitt gba spel en jul på morgonen konstigt eftersom vi bara hade Gameboy colour. Vi sa inget för vi hoppades ju vi skulle få en gba under kvällen.
Så vart det inte utan mamma visste inte att det var skillnad på modellerna. Som tur är finns öppet köp.
Jag och min bror fick varsitt gba spel en jul på morgonen konstigt eftersom vi bara hade Gameboy colour. Vi sa inget för vi hoppades ju vi skulle få en gba under kvällen.
Så vart det inte utan mamma visste inte att det var skillnad på modellerna. Som tur är finns öppet köp.
https://youtu.be/7nYu94e4PRI?si=Y6wxmqfRDHbRJMip
Synd ju, men rolig historia. Tror jag fick Martin Timell känsla när jag läste det hehe
De ger blanka tusan i det numera. Så länge du är i deras ekosystem på något sätt, oavsett om det är via en mobil eller en PC, är de nöjda. Att detta är ett sätt att kissa på de mest lojala Xbox-fansen spelar ingen roll för det som numera heter Microsoft Gaming. Och det är ju Nadella, inte Spencer, som är bossen när allt kommer omkring.
Ja, tyvärr. Det är synd att de gör så mitt under en konsolgeneration för många har ju aktivt valt en Xbox över en Playstation och har bara råd med en konsol. Vet att alla mina vänner kommer emigrera till Playstation nästa gång då Xbox visat så många gånger att de inte längre bryr sig om sina spelare på konsol, argumentet "men Game Pass" duger inte. Sen dröjde det sjukt lång tid innan det kom några "next gen" spel, man fick ju höra hela tiden "spelen kommer snart", men nu har de visat att de kan släppa dem på PS och Switch bäst de vill utan att det ens gått så lång tid, inte ens flaggskeppen kommer garanterat vara kvar som incitament att välja just Xbox.
Blir tråkigt när de inte längre kommer kunna konkurrera ordentligt med konsoltillverkning och redan nu kämpar med att utvecklare väljer andra plattformar då de har fler antal spelare, kommer bli negativt för alla om Sony lämnas ensamma på marknaden. Känns som en kortsiktig strategi som mer fokuserar på kvartal än något annat.
Aw, det där gjorde ont att läsa ♥️
On topic: ju mer MS pratar om vad Xbox är, ju mer förvirrad blir jag. 😅
Haha jag var med om lite samma sak. Jag hade aldrig GBC utan gick från Original till GBA och jag fick först Mario Kart: Super Circuit i en julklapp och jag kände mig så dålig för att jag ville inte säga att det inte fungerar på min Game Boy och riskera få dem att känna sig dumma. Men så fick jag ett paket senare och det var min lila GBA som tur var så då släppte ångesten
Här sitter svenskar och gör sig lustiga över marknadsföring som inte ens är riktigt mot dom själva.. jävligt pinsamt! Det är nästan som när fullvuxna människor sitter och lipar över barn filmer och att dom inte är roliga.. *news flash bear it's not for you*
OKEJ!
xX T3LL1NG H0W 1T 1Z Xx
Här sitter svenskar och gör sig lustiga över marknadsföring som inte ens är riktigt mot dom själva.. jävligt pinsamt! Det är nästan som när fullvuxna människor sitter och lipar över barn filmer och att dom inte är roliga.. *news flash bear it's not for you*

00:00:02:42
OKEJ!
xX T3LL1NG H0W 1T 1Z Xx
The philipinian pea, "just telling it how it is" (Youtuber) är hur jag hör detta
Ja, bra ni förklarade vad kampanjen innebar. Var helt klart över mitt huvud, taget jag bara såg bilden. Men vem riktar den sig mot?
Katter, så de vet vart de ska göra sina behov.
Annars hade de fått göra som Nintendo och förklarat det skriftligt för kattägaren.
Katter, så de vet vart de ska göra sina behov.
Annars hade de fått göra som Nintendo och förklarat det skriftligt för kattägaren.
😁🤣♥️
Det här kommer inte göra saken enklare för föräldrar som redan är extremt förvirrade över namnen.
Det var onekligen bättre förr! Men den där blev väl nedplockad (eller släpptes aldrig officiellt)?
Och så hade vi den här:
Den var aldrig bannlyst i Sverige i alla fall. Minns att jag såg den reklamen när jag var på bio för många år sedan.
Ja, tyvärr. Det är synd att de gör så mitt under en konsolgeneration för många har ju aktivt valt en Xbox över en Playstation och har bara råd med en konsol. Vet att alla mina vänner kommer emigrera till Playstation nästa gång då Xbox visat så många gånger att de inte längre bryr sig om sina spelare på konsol, argumentet "men Game Pass" duger inte. Sen dröjde det sjukt lång tid innan det kom några "next gen" spel, man fick ju höra hela tiden "spelen kommer snart", men nu har de visat att de kan släppa dem på PS och Switch bäst de vill utan att det ens gått så lång tid, inte ens flaggskeppen kommer garanterat vara kvar som incitament att välja just Xbox.
Blir tråkigt när de inte längre kommer kunna konkurrera ordentligt med konsoltillverkning och redan nu kämpar med att utvecklare väljer andra plattformar då de har fler antal spelare, kommer bli negativt för alla om Sony lämnas ensamma på marknaden. Känns som en kortsiktig strategi som mer fokuserar på kvartal än något annat.
Vad besvikna dina polare kommer bli som väljer fel igen. Sony är ju mil efter Microsoft när det gäller framtidens underhållning. Sony är i princip Nokia. Världsledande nuvarande generation, men planerar inte för framtiden och kommer kännas stenålder när molnspelande och prenumerationer är vardag.
Aw, det där gjorde ont att läsa ♥️
On topic: ju mer MS pratar om vad Xbox är, ju mer förvirrad blir jag. 😅
Haha tack för stödet. Men vi tog det inte så hårt vad jag minns. Blev några traditionsenliga omgångar marioparty med kusinerna på kvällen i alla fall.
Min brorsdotter ska få ett marioparty till switch nu på jul så ska jag se om vi kan ha den traditionen. Eller ska ja köpa mario party 10 till Wii u för att pika mamma? 😛