World of Warcraft Classic startas om så du kan bli nostalgisk igen
Kul! Väldigt sugen, men jag vet inte om jag vågar. 2019 ledde det till musarm, gamnacke och ett beroende av leather working/skinning. Vet inte om kroppen orkar med det en gång till 😅
Utan tvekan min favoritversion av WoW. Mycket roligare utan group finder osv, när man måste vara lite social.
När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.
Blizzard
Jättekul att vissa läktar tillbaka till Classic-X2.
Men fakta är fortfarande fakta, att Blizzard är äckliga & suger.
Skall förklara varför för er som inte vet, om detta & denna info.
• Blizzard har sagt via deras regler: 1: Du äger inte rättigheterna till ditt spel längre, ditt konto eller din karaktär, dina spelsaker eller det du har samlat ihop, du äger ingenting längre.
Du får inte heller sälja ditt konto:
2: Titta på: Blizzard was Worse Than we Thought..... på Youtube: Så kanske ni lär er något vad ni ger support till. Eller dra en Google - Truth about Blizzard YouTube.
3: Blizzard har förstört alla sina spel: Sanningen är Blizzard har förstört alla sina spel, därför drar dem tillbaka till $ClassicX2$ för att suga ut pengar ur folk, för folk gillar inte dem nya uppdateringar ifrån ShadowLands & bort.
”Spel var till för att ta bort stress, vara roliga, inte tvärtom!”
Ungefär varje Classic-wow spelare avskyr {Mythic timed dungeons!} plus att Blizzard har dödat hela sin story & spelets charm att vara rolig att spela, till Contest skit.
4: Som jag förklara förut: Blizzard äger alla dina rättigheter även ditt spel, med nya korrupta regler.
Även ditt Collection-edition är tekniskt sett värt nu-{Zero} nu tack vore deras nya regler.
Via simpla ord: Det är bara en bluff summa nu, för Blizzard is done!
Ni kan tacka Bobby-Kotick jag menar Bobby-Dick, för detta.
Tack vore honom, har alla spelföretag börjat med samma regler & nya copyright-regler.
Att du äger absolut ingenting alls, inte ens dina gaming-bilder eller videos eller då ditt spel, dina rättigheter är liks /puff borta.
Som alla tech & spelföretag drar sig in i med på grund av att dem också nu inte kan skippa detta eller ignorera detta {Blizzard/USA} skapat.
Well vet man mera om detta är det Walt Disneys {Copyright rules fel!} Detta får ni läsa om själva tyvärr.
”Så jävligt tråkigt att säga detta, men Blizzard har sjunkit till botten som Titanic på grund av korrupta nya skapade regler!”
Och krokigheter av att vara korkade.
5: Blizzard tafsade på sina tjejarbetare också: Drack även vissa av dessa tjejernas barn-bröst-mjölk: Är inte detta sjukt nog för dig att skippa/boycotta Blizzard, då vet jag fan inte vart din gräns finns av äckligheter.
6: Kul att Blizzard försöker dra tillbaka spelare: Med något vi redan alla typ har gjort & kan alla bossar & all teknik & tactic.
Tillbaka till ClassicX2 där dem antagligen också kommer skapa en Collection edition med ett {Mount/Pet} värt ingenting alls, för du äger det ändå inte.
Sanningen är, dem vill ha åt ditt $kreditkort$ du betalar vad för *wow* i månaden för wow?
60 Days of Game Time…
Game Services – Går inte utan att betala, inte ens fråga dem frågor.
Product Notification - Lögner typ, att suga ut pengar ifrån spelberoende folk.
Get access to World of Warcraft®, now including Dragonflight, Cataclysm Classic™, Classic Season of Discovery, and more!
€25.98…
26 Euro är lika med / 301,68 svensk krona.
”Det är ett spel varje månad nu, ungefär!” /I pris…
”För ja dem tog bort 30-dagar!”
Det säger ganska mycket, om ni frågar mig.
Så till sist: Det jag vill komma till är, ni kanske borde lära er lite mera om {USA} Blizzard, innan ni hugger ner regn-skogens logik tänkande hyckleri.
Att det kanske inte är det bästa företag att sponsra just nu??
Precis som andra säger i kommentaren ”För i helvete, låt Blizzard dö ut!”
”Det är allt jag har att säga, sen får ni ha vilka korrupta, duma eller vilse ledande kommentarer som helst, som inte kan acceptera det, att Blizzard is done for!”
Eller då Toxic/Elaka kommentarer som tar åt er via {Fakta & info!} lägger en text på er själva.
Era åsikter & val att sponsra ett sådant vidrigt företag eller inte, men min gräns har gått av dem, det gick i krasch år efter att förstått hur ruttna dem är & har totalt förstört flera år tillbaka i tiden av beroende spelande, att spela ett spel som *WOW* där allt jag sparat på spelet köpt & skapat för är värt – {Zero-Nada puff ingenting alls} du hyr spelet nu bara.
Absolut ingentings alls!
PS; Plus du äger ingenting längre via Blizzard, tack vore deras nya regler ni kan läsa om!
På deras sida, det är allt jag har nu att säga.
”Vad är poängen då!?” /Att spela ett spel som har {Noll värde!?}… Tänk runt det där lite granna, all tid du slösat bort i ditt liv.
”Du hade kunnat spendera med nära kära eller andra, eller lagt den tiden på, typ skriva en bok, eller faktiskt göra något viktigt i ditt liv!”
That´s all I got to say, peace & out!
CSL & OUT – Streamer & editor worker / designer.
Gå och lägg dig, du är full.
Rastaration @ PSN & Twitch
Blizzard
• Blizzard har sagt via deras regler: 1: Du äger inte rättigheterna till ditt spel längre, ditt konto eller din karaktär, dina spelsaker eller det du har samlat ihop, du äger ingenting längre.
2: Titta på: Blizzard was Worse Than we Thought..... på Youtube: Så kanske ni lär er något vad ni ger support till. Eller dra en Google - Truth about Blizzard YouTube.
3: Blizzard har förstört alla sina spel: Sanningen är Blizzard har förstört alla sina spel, därför drar dem tillbaka till $ClassicX2$ för att suga ut pengar ur folk, för folk gillar inte dem nya uppdateringar ifrån ShadowLands & bort.
Ungefär varje Classic-wow spelare avskyr {Mythic timed dungeons!} plus att Blizzard har dödat hela sin story & spelets charm att vara rolig att spela, till Contest skit.
4: Som jag förklara förut: Blizzard äger alla dina rättigheter även ditt spel, med nya korrupta regler.
Även ditt Collection-edition är tekniskt sett värt nu-{Zero} nu tack vore deras nya regler.
Tack vore honom, har alla spelföretag börjat med samma regler & nya copyright-regler.
Att du äger absolut ingenting alls, inte ens dina gaming-bilder eller videos eller då ditt spel, dina rättigheter är liks /puff borta.
Som alla tech & spelföretag drar sig in i med på grund av att dem också nu inte kan skippa detta eller ignorera detta {Blizzard/USA} skapat.
Well vet man mera om detta är det Walt Disneys {Copyright rules fel!} Detta får ni läsa om själva tyvärr.
”Så jävligt tråkigt att säga detta, men Blizzard har sjunkit till botten som Titanic på grund av korrupta nya skapade regler!”
5: Blizzard tafsade på sina tjejarbetare också: Drack även vissa av dessa tjejernas barn-bröst-mjölk: Är inte detta sjukt nog för dig att skippa/boycotta Blizzard, då vet jag fan inte vart din gräns finns av äckligheter.
6: Kul att Blizzard försöker dra tillbaka spelare: Med något vi redan alla typ har gjort & kan alla bossar & all teknik & tactic.
Tillbaka till ClassicX2 där dem antagligen också kommer skapa en Collection edition med ett {Mount/Pet} värt ingenting alls, för du äger det ändå inte.
Sanningen är, dem vill ha åt ditt $kreditkort$ du betalar vad för *wow* i månaden för wow?
60 Days of Game Time…
Get access to World of Warcraft®, now including Dragonflight, Cataclysm Classic™, Classic Season of Discovery, and more!
€25.98…
Så till sist: Det jag vill komma till är, ni kanske borde lära er lite mera om {USA} Blizzard, innan ni hugger ner regn-skogens logik tänkande hyckleri.
”Det är allt jag har att säga, sen får ni ha vilka korrupta, duma eller vilse ledande kommentarer som helst, som inte kan acceptera det, att Blizzard is done for!”
Eller då Toxic/Elaka kommentarer som tar åt er via {Fakta & info!} lägger en text på er själva.
Era åsikter & val att sponsra ett sådant vidrigt företag eller inte, men min gräns har gått av dem, det gick i krasch år efter att förstått hur ruttna dem är & har totalt förstört flera år tillbaka i tiden av beroende spelande, att spela ett spel som *WOW* där allt jag sparat på spelet köpt & skapat för är värt – {Zero-Nada puff ingenting alls} du hyr spelet nu bara.
Absolut ingentings alls!
PS; Plus du äger ingenting längre via Blizzard, tack vore deras nya regler ni kan läsa om!
”Vad är poängen då!?” /Att spela ett spel som har {Noll värde!?}… Tänk runt det där lite granna, all tid du slösat bort i ditt liv.
”Du hade kunnat spendera med nära kära eller andra, eller lagt den tiden på, typ skriva en bok, eller faktiskt göra något viktigt i ditt liv!”
Man undrar ju vad du har tagit som slagit slint
Ett lootsystem som spelare använder där looten som droppas går till den spelare som bjuder mest guld för itemet. Det här resulterar i att folk köper guld som satan för att sen joina gdkp runs. Bottarna blir tätare och folk köper sig till player power samt att ekonomin i spelet blir totalt förstörd. Men med gdkp bannat så blir ekonomin iaf lite mindre skev samt att alla pugs inte bara är för de som köpt guld eller är experter på att flippa items på AH väldigt hälsosamt för spelet att skiten bannas helt, avskyr det.
Tack och ja det låter bra att det bannas.
What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?
Blizzard
60 Days of Game Time…
€25.98…
Absolut ingentings alls!
Är du OK?
PC | PS5 | Switch
Så du har precis spelat från vanilj till wotlk och nu ska du göra det igen?
Nej, jag har inte spelat genom det någonsin.
Jag är för gammal för classic. Har inte tid och orkar inte sitta och nöta classic. Men det jag har svårast för är att gå tillbaka 20 år grafiskt. Man skulle få välja att spela med den uppgraderade grafiken om man vill.
Finns ju inget som är bättre egentligen med wows nuvarande grafik bortsett från typ vattnet och ljus/skuggor. Karaktärsmodeller osv är totalt bedrövliga i retail, önskar de gamla fortfarande fanns kvar.
Fresh är något helt annat, ny ekonomi, alla börjar samtidigt, release hypen osv. Dessutom är GDKP bannat den här gången och det är dessutom bara en vecka bort
+1 på det här, det roligaste som finns i WoW Classic är ju när det startar om. Världen är levande på ett helt annat sätt och det finns gott om folk att göra dungeons med. Jag överväger att köpa en månad speltid bara för att vara med på launch-kaoset, och jag har inte spelat på mer än tre år.
Skulle önska att man löser problemet med att man inte kan se sina medspelare ingame. Brorsan har börjat spela på min server. Samma faction och båda spelar humans. Vi kan inte ens se varandra. Vill vara med han och questa men han är ett spöke i princip. Vi står bredvid varandra men ser inte varandra.
Ursäkta men vilket skräp....
Skulle önska att man löser problemet med att man inte kan se sina medspelare ingame. Brorsan har börjat spela på min server. Samma faction och båda spelar humans. Vi kan inte ens se varandra. Vill vara med han och questa men han är ett spöke i princip. Vi står bredvid varandra men ser inte varandra.
Ursäkta men vilket skräp....
På retail? Det har med phasing att göra, det vill säga att ni befinner er i olika faser i en quest chain/i den zone ni befinner er vilket gör att ni inte kan se varandra. Phasing tekniken behöver finnas där för att blizzard skall kunna på quest chains/events att faktiskt påverka tex hur en zone ser ut, om npcer är döda/levande osv osv beroende på din progress.
Skulle säga att det inte har så mycket med att många är "lätta att tillfredsställa" utan mycket mer handlar om att det inte finns några substitut. Det finns liksom inga andra MMO's som gör det classic wow gör.
Classic finns redan och har funnits i några år nu. Jag tror du älskar hajpen mer än att faktiskt spela spelet.
Classic finns redan och har funnits i några år nu. Jag tror du älskar hajpen mer än att faktiskt spela spelet.
Ja, nej. Bara för att du inte vill spela/eller har intresse för classic fresh så innebär det inte att andra inte har det Det är kul när alla börjar på nytt samtidigt, server economy inte är helt fucked och att få geara upp en ny karaktär och känna känslan av stadig progression. Bör inte vara ett så svårt koncept att förstå Hade inte spelat wow i sisådär 16 år med endast några få pauser om jag inte tyckte om att spela spelet.
Bliz är mästare på hype. Inget nytt.
Dom rebrandar produkter med hypen.
Business model som fungerar och pengarna trillar in.
Man behöver inte kalla det någonting egentligen, att starta om / upp nya wow servrar har gjorts kontinuerligt i nästan 20 år nu, inget konstigt eller spektakulärt att Blizz gör likadant. Många spelare älskar att starta upp nytt på fräscha servrar, och därmed är det alltid stor hype och mycket folk när detta sker.
På retail? Det har med phasing att göra, det vill säga att ni befinner er i olika faser i en quest chain/i den zone ni befinner er vilket gör att ni inte kan se varandra. Phasing tekniken behöver finnas där för att blizzard skall kunna på quest chains/events att faktiskt påverka tex hur en zone ser ut, om npcer är döda/levande osv osv beroende på din progress.
Classic körde ju med server layers( eller var det bara SoD?) som delade upp folk i x-antal lager, man kunde trixa med byte av lager genom att få en invite av en person i ett annat lager.
Classic körde ju med server layers( eller var det bara SoD?) som delade upp folk i x-antal lager, man kunde trixa med byte av lager genom att få en invite av en person i ett annat lager.
Jo precis men det här lär inte vara layers. Layers och phasing är två skilda saker.
Tråkigt och höra så många ha en negativ syn på andra som tycker om spelet fortfarande.
För mig är spelet ett "chill" spel. Har spelat av och på sen US betan. Men har inget intresse alls för retail War Within. Det är alldeles för infekterat av dopamin källor. Jag menar det finns ju till o med en slot machine i huvudstäderna.
Jag har dock inte lika mycket sug efter att gå med i ett stort guild och raida varje vecka. Gjorde det 2019 och det blev ju att man bara spelade WoW och missade annat o se/spela/göra.
Jag förstår inte skillnaden mellan folk som kör sin 10k runda i CS, LoL, CoD, eller startar upp Skyrim, Sims för hudrade gången och de som fortfarande spelar Classic. Alla har sin preferens. Så varför se ner på dem?
Tråkigt och höra så många ha en negativ syn på andra som tycker om spelet fortfarande.
För mig är spelet ett "chill" spel. Har spelat av och på sen US betan. Men har inget intresse alls för retail War Within. Det är alldeles för infekterat av dopamin källor. Jag menar det finns ju till o med en slot machine i huvudstäderna.
Jag har dock inte lika mycket sug efter att gå med i ett stort guild och raida varje vecka. Gjorde det 2019 och det blev ju att man bara spelade WoW och missade annat o se/spela/göra.
Jag förstår inte skillnaden mellan folk som kör sin 10k runda i CS, LoL, CoD, eller startar upp Skyrim, Sims för hudrade gången och de som fortfarande spelar Classic. Alla har sin preferens. Så varför se ner på dem?
Så logiskt tänkande går inte hem hos den arga mobben
Gud vad många som verkligen hatar en ny Classic launch... Om ni inte gillar det, spela det inte! Så enkelt är det trots allt
Jag blev övertygad att spela The War Within, det var sådär. Tänker inte säga att det är sämre eller bättre än Classic, det är ett annat spel helt enkelt och inte något jag särskilt tycker om. Hade kvar game-time så drog precis upp en karaktär till 60 i SoD och det var väl okej, men föredrar fortfarande Classic.
Jag tycker det ska bli skitkul med en fräsch Classic launch och kommer definitivt spela nästa torsdag. Som många andra som verkar gilla Classic tycker jag faktiskt det är kul att lvla och questa i världen, och det gör mig inget att det tar tid. Tyckte SoD gick lite väl för fort med 150% extra XP...
Fattar absolut att det inte är något alla tycker om, alldeles för långsamt för andra, men för mig och många andra uppenbarligen väldigt kul.
Finns ju inget som är bättre egentligen med wows nuvarande grafik bortsett från typ vattnet och ljus/skuggor. Karaktärsmodeller osv är totalt bedrövliga i retail, önskar de gamla fortfarande fanns kvar.
Ja, smaken är som baken. Jag började i slutet av bc och jag längtar då inte tillbaka kantiga landskap, undermåliga effekter och ansikten där man inte kan utgöra varken ögon, näsa eller mun Jag älskar inte heller den stilen wow har idag, lite för barnslig. Men måste jag välja mellan något som ser ut som tibia och dagens wow så väljer jag det sistnämnda alla dagar i veckan.
För mig är grafiken relativt viktig del av att jag ska känna mig som en del av världen.