PSVR1-adaptern för PS5 slutar tillverkas

Robot
PSVR1-adaptern för PS5 slutar tillverkas

Klockan klämtar, varnar Sony.

#playstation-vr, #psvr

Medlem

Molotov har väl redan en sådan ändå?

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Blir att hålla hårt i den man har då.
Lär ju vara många som tappar bort med tiden.

Fragtjuv

Man skulle kanske köpa upp en jävla massa och sälja dyrt om några år? Level 1 scalper!

signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

Medlem
Skrivet av Joe Swallows:

Man skulle kanske köpa upp en jävla massa och sälja dyrt om några år? Level 1 scalper!

Problemet är att de går inte att köpa utan du får en gratis om du fyller i ditt PSVR1-headsets serienummer på en hemsida.

Avstängd
Skrivet av Hipshot:

Molotov har väl redan en sådan ändå?

Nope har aldrig ägt ett PSVR.

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Nej, är glad att jag inte hoppade på hypen med psvr, det blev som jag misstänkte, alldeles för få intressanta spel för min smak.

signatur

-:Observe the masses and do the opposite:-

Skribent

Jag köpte någon inofficiell från amazon och den funkar så tror inte detta blir något större problem?

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag har adaptern.
Det är bara ett PS5 som saknas...

signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem
Citat:

Hur PSVR2 har sålt är oklart, men nyligen släpptes en adapter för att spela pc-VR via PS5. Eventuellt är den överflödig.

Inte bra, sett till att Sony lade ner tillverkningen efter ett år, dumpade lagret genom att sänka priset med 36% (så det fick det sålt i allafall), och lade sen i stort sett ner satsningen på vr-spel.

Medlem

Nu är väl inte deras VR satsning nedlagd. Men jag är glad att jag inte köpte något headset. Det är inte direkt så det pumpas ut spel som jag är sugen på.

Iof kan man säga samma sak om det väldigt skrala ps5 exklusiva spelutbudet också. Så synd att det ska vara såhär torrt, ps3/ps4 eran skämde bort mig.

Avstängd
Skrivet av filbunke:

Inte bra, sett till att Sony lade ner tillverkningen efter ett år, dumpade lagret genom att sänka priset med 36% (så det fick det sålt i allafall), och lade sen i stort sett ner satsningen på vr-spel.

PSVR2 är inte nedlagd.
Det är inte dom att det finns ett begränsat antal PSVR2 och när dom är slut så är der slut.
Det var en rea.
Sony kanske inte gör egna first party VR spel just nu, men dom hjälper till med utveckling och promotar VR spel på deras platform.

signatur

Medlem
Skrivet av Molotov:

PSVR2 är inte nedlagd.
Det är inte dom att det finns ett begränsat antal PSVR2 och när dom är slut så är der slut.
Det var en rea.
Sony kanske inte gör egna first party VR spel just nu, men dom hjälper till med utveckling och promotar VR spel på deras platform.

Den kanske inte är nedlagd men den göms undan ganska bra. PSVR2 fliken är numera borta från butiken. Lite synd, jag tyckte det var bra att ha alla samlade.

Avstängd
Skrivet av GustavA:

Den kanske inte är nedlagd men den göms undan ganska bra. PSVR2 fliken är numera borta från butiken. Lite synd, jag tyckte det var bra att ha alla samlade.

Jag ser då fortfarande en PSVR2 både i butiken på webben och telefonen som egen kategori.

signatur

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag ser då fortfarande en PSVR2 både i butiken på webben och telefonen som egen kategori.

För mig är den utbytt mot en PS5 Pro ruta vilket för mig bara visar ett felmeddelande eftersom jag inte äger en pro.

Avstängd
Skrivet av GustavA:

För mig är den utbytt mot en PS5 Pro ruta vilket för mig bara visar ett felmeddelande eftersom jag inte äger en pro.

PSN är bara buggigt, och har väll alltid varit allmänt snurrigt.
Handlar inte om att gömma undan nått iaf, det vore helt ologiskt.

signatur

Medlem
Skrivet av Molotov:

PSN är bara buggigt, och har väll alltid varit allmänt snurrigt.
Handlar inte om att gömma undan nått iaf, det vore helt ologiskt.

Så är det nog.

1
Skriv svar