Mass Effect ska bli till tv-serie på Amazon
Detta kan bli bra om de bara dumpar allt DEI-skit och håller sig till den riktiga loren. Om de sedan väljer femshep eller inte spelar mindre roll, bara de gör det snyggt och rent utan en massa inklusivitetsskit. Håll er till loren och spelen, och ska ni hitta på nåt så gör det rimligt enligt materialet som finns.
Tyvärr så har jag väldigt lite förhoppningar, de har visat gång på gång att de inte kan hålla labbarna borta från att modifiera det för den "moderna publiken" (som inte existerar), så tyvärr så tror jag det blir ett bottennapp. Eller så blir det en "Halo", nåt som delar namn och element från spelet men som eg inte har nåt öht att göra med det faktiska materialet.
Jo, men kvinna i huvudrollen tillsammans med en svart man?
Woke as fuck.
Ja faktiskt, en vit kvinna tillsammans med en svart man. JÄTTEWOKE!!
Cause i need to watch things die
Jag känner nästan tvärtom. Om man ändå ska berätta en annan historia, varför göra det i MEs universum?
Visst skulle man kunna göra något mer småskaligt, t.ex. om inklusive mans organisation, shadow brooker eller när mänskligheten hittade mass relays. Men för egen del skulle jag bara bli rastlös och invänta Reapers.
För mig är det så att spel, tv serie, bok, och film är alla olika media som passar olika typer av berättelser, så det som kändes nice i spelen känns sällan nice i en serie. Och ofta görs det massa onödiga retcons när det byter form av media. Så hellre att man gör en egen berättelse inom universumet som är helt anpassad för det media det ska sändas på, då har man större frihet att göra en bra historia, precis som böckerna har egna historier anpassade för sitt format. Ovanpå det har vi frågan ”varför” när hela upplevelsen finns på moderna system, känns onödigt att då ha samma sak igen, förutom det självklara cyniska svaret.
För mig finns det ingen mening i att återberätta samma historia igen. Och reapers kan man ha med även om det handlar om någon annan
Men helst av allt hade jag velat ha en serie som inte är kopplad till ett spel, film, eller bok, en helt ny historia.
För mig är det så att spel, tv serie, bok, och film är alla olika media som passar olika typer av berättelser, så det som kändes nice i spelen känns sällan nice i en serie. Och ofta görs det massa onödiga retcons när det byter form av media. Så hellre att man gör en egen berättelse inom universumet som är helt anpassad för det media det ska sändas på, då har man större frihet att göra en bra historia, precis som böckerna har egna historier anpassade för sitt format. Ovanpå det har vi frågan ”varför” när hela upplevelsen finns på moderna system, känns onödigt att då ha samma sak igen, förutom det självklara cyniska svaret.
För mig finns det ingen mening i att återberätta samma historia igen. Och reapers kan man ha med även om det handlar om någon annan
Men helst av allt hade jag velat ha en serie som inte är kopplad till ett spel, film, eller bok, en helt ny historia.
Det är trendigt att ta nåt som nån annan gjort och göra det bättre. Jag väntar fortfarande på att man gör remakes på klassiska skivor.
Det är trendigt att ta nåt som nån annan gjort och göra det bättre. Jag väntar fortfarande på att man gör remakes på klassiska skivor.
”Bättre”
Väntar med spänning tills någon gör en remake av Tjajkovskijs alla symfonier och frångår originalet helt för att istället sätta sin egen ”prägel” på verken.
Tycker väl egentligen att Mass Effect-trilogin säkert kan bli rätt så bra som TV-serie. Visst, mycket av upplevelsen var att bygga sin egna karaktär/grupp, men tycker att huvudstoryn egentligen var rätt så linjär med massa cinematisk set-pieces.
Men å andra sidan trodde jag Fallout-serien skulle bli pannkaka och det var den bästa spel-serien/filmen änsålänge.
Men blir det en man eller kvinna som Shepard?
Dom får se till att spela in två versioner så man kan välja.
00:00:02:42
”Bättre”
Väntar med spänning tills någon gör en remake av Tjajkovskijs alla symfonier och frångår originalet helt för att istället sätta sin egen prägel på verken.
Ja, och älskade klassiker med Elvis, The Beatles, Led Zeppelin, Queen, AC/DC, JImi Hendrix skulle låta så mycket bättre om man spelar in dom nu. Längre. Och mer.
”Bättre”
Väntar med spänning tills någon gör en remake av Tjajkovskijs alla symfonier och frångår originalet helt för att istället sätta sin egen ”prägel” på verken.
Ja, och älskade klassiker med The Beatles, Led Zeppelin, Queen, AC/DC, JImi Hendrix skulle låta så mycket bättre om man spelar in dom nu. Längre. Och mer.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Och många suger. Symfonier må spelas av många orkestrar men de ändras extremt sällan, som tur är.
Jag fattar verkligen inte hela denna diskussion om "woke" hit eller "woke" dit. Så tröttsamt att läsa.
En serie på Mass Effect? Ja tack. Håller tummarna för att det blir bra. Fallout blev bra, TLoU blev bra medan The Witcher blev usel. Olika företag som ligger bakom förvisso, så tror det är viktigt att de som var med och skapade spelen får vara med i processen.
Min favoritspelserie någonsin, så hoppas på något bra. Bryr mig inte om de återskapar spelet eller gör en egen tolkning, så länge de behåller stämningen från spelen med lens flares och härlig synthmusik.
En egen tolkning är ju alltid trevligt som ett troget fan som spelat alla spelen och läst alla böcker och serietidningar, så jag får något nytt att gotta mig med och en chans att bli överraskad.
Jag fattar verkligen inte hela denna diskussion om "woke" hit eller "woke" dit. Så tröttsamt att läsa.
En serie på Mass Effect? Ja tack. Håller tummarna för att det blir bra. Fallout blev bra, TLoU blev bra medan The Witcher blev usel. Olika företag som ligger bakom förvisso, så tror det är viktigt att de som var med och skapade spelen får vara med i processen.
Ja, idioterna dyker upp mer och mer i kommentarsfältet här på FZ. Det är nästan som det hänt något sistone som gjort att de vågar visa sina trångsynta ansikten mer offentligt 😒
Amazon en av de mest woke företag, med Bioware som är lika woke idag. Kan gå bara åt ett håll. Kolla bara vad som hände med Warhammer 40K serien som Henry Cavill ville göra när han ville inte vika sig för Amazons woke bajs.
Har inga förväntningar på detta.
Vad hände med serien? Där finns ingenting sagt.
Jo, men kvinna i huvudrollen tillsammans med en svart man?
Woke as fuck.
Ja faktiskt, en vit kvinna tillsammans med en svart man. JÄTTEWOKE!!
Det skulle lätt kunna uppfattas så, men eftersom båda karaktärerna är där organiskt och hudfärg inte spelar roll så funkar det lätt. Fallout är en av de få saker Amazon gjort som inte kändes woke öht.
Jag antar du motsätter dig all filmatisering av böcker då. Eftersom det är en återberättelse. Ingen skillnad mot spel. Det är en berättelse, precis som en bok. Skillnaden är att spelet är interaktivt.
I drank what?
Men blir det en man eller kvinna som Shepard?
Dom får se till att spela in två versioner så man kan välja.
Fyra versioner menar du vål?
Du måste ju kunna välja om du vill se "Paragon" eller "Renegade" versionen.
Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.
Fyra versioner menar du vål?
Du måste ju kunna välja om du vill se "Paragon" eller "Renegade" versionen.
Sen måste ju serien ha tre "olika" slut också, because... reasons. 😏
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Jag antar du motsätter dig all filmatisering av böcker då. Eftersom det är en återberättelse. Ingen skillnad mot spel. Det är en berättelse, precis som en bok. Skillnaden är att spelet är interaktivt.
I största allmänhet, ja. Sen finns det visserligen lyckade filmatiseringar, men för varje film som är i klass med Sagan om Ringen så finns det minst 30 i klass med Eragon, och för varje Tinker Tailor Soldier Spy finns det en uppsjö av The Da Vinci Codes. Eller boken The Great Gatsby och alla försök att göra filmatiseringar av den, där filmerna tappar all form av nyansering och subtilitet. Sällan lyckas den nya versionen fånga alla nyanser som fanns i orginal mediat och allt som oftast blir det bara sämre. Är naturligt med tanke på att olika media passar för olika typer av berättande.
Att göra spel av en film eller film av ett spel funkar sällan och tycker att inga av serierna baserade på spel har tillfört något eller ens varit bra. Vissa avsnitt av Fallout var okej, men inte mer än så.
Allt som oftast blir dessa adaptioner sämre än orginalet, och allt för ofta kommer det några sälvgoda jeppar och tror de vet bättre och ska peta runt och göra storyn till "sin egen". Undantag kommer alltid att finnas men rent generellt är jag emot det.
Sen måste ju serien ha tre "olika" slut också, because... reasons. 😏
Låt folk välja på ett grönt, ett rött, och ett blått filter över hela sista avsnittet så är det fixat