En remastrad Dragon Age-samling vore "komplicerat", enligt Bioware
Eftersom spelen använder olika spelmotorer, inklusive gamla Eclipse Engine.
Gör mig redo, det handlar om dragon age
Hur var det då tänkt att KotOR skulle remastras (eller ser de en remake som något annat?), då det bygger på föregångaren till Eclipse? (Aurora/Odyssey) 🤔
Klart att det blir lättare iaf när samtliga spel i en spelserie (nåja, i trilogin i alla fall) bygger på samma spelmotor, som exemplet med Mass Effect och UE3. Men så länge inte källkoden är totalt bortglömd/död/begraven (jag gråter fortfarande en skvätt över Homeworld: Cataclysm) borde någon kunna ta tag i det.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Det är fyra spel med (mer eller mindre) fyra olika stilar. Känner inte remaster-behovet på samma sätt som i ME- och Shepard-fallet. Finns ju dessutom moddar.
Lite så, Mass effect är ju en sammanhängande trilogi som plus/minus element och teknisk utveckling funkar liknande. Dragon age har ju utvecklats till lite av en hodge podge samling av spel i en gemensam fantasyvärld.
Origins behöver ingen remaster eller remake på PC. Moddningscommunityn har gjort ett otroligt bra jobb så det känns faktiskt hyfsat modernt, både gameplay och grafik. Körde det igen för några år sedan och det var en sann njutning. Sen litar jag inte på att moderna Bioware klarar av att göra dark fantasy, eller att de ens vet vad dark fantasy är för något.
tycker dom ska i alla fall patcha orginalent. på PC fungerar inte spelet utan en 4GB patcher. fast att EA säljer trasiga spel är ju inget nytt
Fast det var väl bättre förr och alla spel fungerade utan problem?
nej?
nej?
Det är så det skrivs när trasiga spel kommer på tals. Förr i tiden släpptes alla spel hela och fungerade felfritt.
Det är så det skrivs när trasiga spel kommer på tals. Förr i tiden släpptes alla spel hela och fungerade felfritt.
Kommentaren du svarade på bad om en kompatibilitetspatch för att göra det enklare att spela ett 15 år gammalt spel på modern hårdvara. I vilken värld får du det till att spelet var trasigt när det släpptes?
Du har hört talas om software rot? Hur olika program slutar fungera eller fungerar sämre för att tekniken går vidare och mjukvaran slutar supportas ordentligt, eller får ingen support alls, framförallt på PC. DA:O designades inte för maskiner som har tillgång till mer än 2gb virituellt minne, där av behovet av 4gb patchen.
fast det var inte det jag menade med min kommentar. jag menar att DA:O inte funkar på moderna datorer om man har mer en 4GB RAM pågrund av hur det är progammerat. så man måste ladda ner ett third party program för att patcha så att det funkar