Concord är dött och begravet – Sony stänger Firewalk Studios

Medlem

Jag förstår fortfarande inte varför spelet var så dåligt? Ser aldrig någon skriva om själva gameplay.
Karaktärsdesignen var ju inte speciellt tilltalande. Men restet av spelet? Vad var dåligt?

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag är int dö än.

Tur e väl det

signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Jag förstår fortfarande inte varför spelet var så dåligt? Ser aldrig någon skriva om själva gameplay.
Karaktärsdesignen var ju inte speciellt tilltalande. Men restet av spelet? Vad var dåligt?

Spelat var inte dåligt jag spelade hela tiden roligt som fan det ända som det är dåligt är hade inte campaign story inte var 3 person kameran men folk klagade på finns för mycket mörkhyad🤔

Medlem
Haeshtaaggg: Mediokert,Team,FPS, BattleRoyal,Guardians of the Galaxy at home.
Medlem
Skrivet av Ronzem:

Citerar mig själv från en annan tråd:

"Extremt medioker gunplay, extremt seg movement, karaktärer som såg ut som skit, karaktärers abilities var ingen höjdare, banor som var tråkiga. Sen var det annat som kändes irriterande, typ att man inte kunde ladda om när man sprang m.m.

Där har du en del saker jag kände av under tiden jag spelade den öppna betan."

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av WebeJaxx:

Jag ser det som en stor win för spelindustrin!

Absolut tråkigt för alla som förlorat sina jobb (exklusive den lilla minoritet som uppmanade folk som kritiserade spelets look innan det släpptes att ”inte spela” om dom inte gillar det, samt kallade kritiker talanglösa osv).
Men de flesta som jobbar på spelet har bara gjort sina jobb, däremot bör producenter och andra som drivit spelet få sig en känga.

Det jag är glad över är att detta bevisar att stora företag inte bara kan tvinga ut en dålig produkt och räkna med att folk spelar, speciellt när det rör sig om live service för sakens (pengarnas) skull. Power to the players!

spelutvecklarna gjorde ju ett dåligt jobb. Vilket är helt ok att kritisera. Lika ok som när man ger beröm till dem för ett bra spel. Med alla de pengarna de fått för att utveckla spelet borde de ha gjort ett bättre jobb helt enkelt.

Medlem

Hoppas detta spel får återuppstå någon gång en PS5 emulator skapas och folk lyckats rippa av spelfilerna från de sålda skivorna.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Nu kan Concord-studion de/them anamma nya pronomen was/were.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Väldigt väntat gällande Concord. Tänk om de här resurserna istället gått till något annat?

Ca. 1 500 000 000 sådana kvällar. Om jag räknat rätt, och det är inte säkert jag gjort det

Medlem

Det var snygg art och assets i spelet, mycket finns på artstation.com - men dessa talanger får ju jobb någon annanstans.

signatur

Lead 3D Artist, Sweden
+ Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24GB + NVLink, 191GB ECC RAM
+ HP Zbook Fury 16 G11 Workstation, i9-14900HX, RTX 5000 16GB Ada-Gen, 128GB RAM

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Det var för det bästa. Jag hoppas att de som nu behöver söka jobb inte har det på cvn.

Inte direkt något negativt att ha dåliga spel på CVn (nu vet jag inte om Concorde faktiskt var dåligt). Man lär sig oftast mycket nyttigt av att jobba på problematiska projekt, och seriösa studios vet att en person inte är ansvarig för det som gick fel.

Medlem

Vem hade kunnat tro att ett live service spel med fula karaktärer, tråkig visuell design, medioker gameplay med en prislapp på 400-500kr skulle bomba 🤷

Medlem
Skrivet av Majoren:

Nu kan Concord-studion de/them anamma nya pronomen was/were.

Det kunde varit kul skämt om det varit pronomen. Det är det inte. Det är verb.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Nästa gång kanske de ska satsa på en målgrupp som både har pengar, vill spela deras spel samt existerar.

Mmm, men ett problem var väl att dom tog för lång tid på sig:
https://www.ign.com/articles/sonys-live-service-hero-shooter-...

8 (!!!!) år. Hero-shooter hypen hann ju komma, toppa och bli fylld på den tiden... Sen är det väl iofs tvielaktigt om spelet hade lyckats i sin nuvarande form för säg 4 år sedan, men då kanske man iaf hade försökt laga det.

Trist, jag hade ändå trott på att dom skulle försöka rädda det som F2P, men hade väl krävt för mycket arbete som folk tidigare i tråden sagt.

Medlem
Skrivet av Sarato:

Det kunde varit kul skämt om det varit pronomen. Det är det inte. Det är verb.

Det är verb som identifierar sig som pronomen.

signatur

I drank what?

Medlem

Tråkigt att de inte fick chansen att presentera planer för ett nytt spel (det kanske de i och för sig fick).

Både Bungie och 343 har sagt upp personal nyligen så det kan nog vara hård konkurrens om de platser som finns.

Medlem

Oväntat men glada nyheter.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Det är verb som identifierar sig som pronomen.

Haha, den där satt där den skulle

Ambassadör
Xbox

Kanske inte årets mest oväntade nyhet.

signatur

Jump in.

Medlem

En aspekt som intresserar mig med entreprenörskap är hur studios köps/stängs/mergas kors & tvärs. Man kan tycka att det borde finnas värden i IP/studios, ändå stängs dem (som rent allmän reflektion).

Vore intressant att sätta sig in i branschen hur de resonerar - utifrån får man intrycket att det är "business only" och man missar värdet i fanbase/IP. Kanske finns nån podd inom game dev/business?

Lyssar mest på aktiepoddar man tänker specifikt mer åt spel & "behind the scenes"

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

PSVR2 är en skitbra maskin, men Sony valde att glömma den i samma sekund dom släppte den. Så dumt.

Sony är experter på att överge support till sin egna teknik haha. Men PSVR2 rullar iaf på och efter prissänkningen de gjorde utomlands så drog även försäljningen av dessa VR hjälmar iväg av vad jag läst.

signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Redaktör
Ponny
Skrivet av SunShine:

Sony är experter på att överge support till sin egna teknik haha. Men PSVR2 rullar iaf på och efter prissänkningen de gjorde utomlands så drog även försäljningen av dessa VR hjälmar iväg av vad jag läst.

Kul i så fall! Det är ett riktigt bra stycke VR-hårdvara.

signatur

En Bamseponny av folket

12
Skriv svar