Concord är dött och begravet – Sony stänger Firewalk Studios

Medlem

Jag förstår fortfarande inte varför spelet var så dåligt? Ser aldrig någon skriva om själva gameplay.
Karaktärsdesignen var ju inte speciellt tilltalande. Men restet av spelet? Vad var dåligt?

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag är int dö än.

Tur e väl det


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Jag förstår fortfarande inte varför spelet var så dåligt? Ser aldrig någon skriva om själva gameplay.
Karaktärsdesignen var ju inte speciellt tilltalande. Men restet av spelet? Vad var dåligt?

Spelat var inte dåligt jag spelade hela tiden roligt som fan det ända som det är dåligt är hade inte campaign story inte var 3 person kameran men folk klagade på finns för mycket mörkhyad🤔

Medlem
Haeshtaaggg: Mediokert,Team,FPS, BattleRoyal,Guardians of the Galaxy at home.
Medlem
Skrivet av Ronzem:

Jag förstår fortfarande inte varför spelet var så dåligt? Ser aldrig någon skriva om själva gameplay.
Karaktärsdesignen var ju inte speciellt tilltalande. Men restet av spelet? Vad var dåligt?

Citerar mig själv från en annan tråd:

"Extremt medioker gunplay, extremt seg movement, karaktärer som såg ut som skit, karaktärers abilities var ingen höjdare, banor som var tråkiga. Sen var det annat som kändes irriterande, typ att man inte kunde ladda om när man sprang m.m.

Där har du en del saker jag kände av under tiden jag spelade den öppna betan."


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av WebeJaxx:

Jag ser det som en stor win för spelindustrin!

Absolut tråkigt för alla som förlorat sina jobb (exklusive den lilla minoritet som uppmanade folk som kritiserade spelets look innan det släpptes att ”inte spela” om dom inte gillar det, samt kallade kritiker talanglösa osv).
Men de flesta som jobbar på spelet har bara gjort sina jobb, däremot bör producenter och andra som drivit spelet få sig en känga.

Det jag är glad över är att detta bevisar att stora företag inte bara kan tvinga ut en dålig produkt och räkna med att folk spelar, speciellt när det rör sig om live service för sakens (pengarnas) skull. Power to the players!

spelutvecklarna gjorde ju ett dåligt jobb. Vilket är helt ok att kritisera. Lika ok som när man ger beröm till dem för ett bra spel. Med alla de pengarna de fått för att utveckla spelet borde de ha gjort ett bättre jobb helt enkelt.

Medlem

Hoppas detta spel får återuppstå någon gång en PS5 emulator skapas och folk lyckats rippa av spelfilerna från de sålda skivorna.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Nu kan Concord-studion de/them anamma nya pronomen was/were.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Väldigt väntat gällande Concord. Tänk om de här resurserna istället gått till något annat?

Ca. 1 500 000 000 sådana kvällar. Om jag räknat rätt, och det är inte säkert jag gjort det

Medlem

Det var snygg art och assets i spelet, mycket finns på artstation.com - men dessa talanger får ju jobb någon annanstans.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
+ Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24GB + NVLink, 191GB ECC RAM
+ HP Zbook Fury 16 G11 Workstation, i9-14900HX, RTX 5000 16GB Ada-Gen, 128GB RAM

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Det var för det bästa. Jag hoppas att de som nu behöver söka jobb inte har det på cvn.

Inte direkt något negativt att ha dåliga spel på CVn (nu vet jag inte om Concorde faktiskt var dåligt). Man lär sig oftast mycket nyttigt av att jobba på problematiska projekt, och seriösa studios vet att en person inte är ansvarig för det som gick fel.

Medlem

Vem hade kunnat tro att ett live service spel med fula karaktärer, tråkig visuell design, medioker gameplay med en prislapp på 400-500kr skulle bomba 🤷

Medlem
Skrivet av Majoren:

Nu kan Concord-studion de/them anamma nya pronomen was/were.

Det kunde varit kul skämt om det varit pronomen. Det är det inte. Det är verb.

12
Skriv svar