Indiana Jones and the Great Circle
Det är ID tech tror jag...
Rimligt, de har väl använt den till sina andra titlar. Bra flyt i den, men tycker tidigare Machinegames titlar har haft ganska trist art direction.
Har spelbranschen som hobby
Lmao alla sa det om redfall förutom typ en medlem här
Precis. Alla sa att det var bra, under Preview. Sedan var det en bajsmacka, när det väl släpptes. Minnet är inte så bra men väldigt selektivt, eller hur?
Trevlig text! Jag har känt ett väldigt mellanljummet "kanske på Game Pass om jag däckar ett par dagar i feber"-sug efter det här spelet - vilket inte alls är någon kul känsla att ha när en svensk välrenommerad spelstudio ska spänna bågen - men nu får jag lite roligare vibbar. Gillade särskilt det här:
Det är den här känslan jag tycker så mycket om. Äventyr som byggs lager på lager. Något som tycks oansenligt döljer ofta mer. När jag sätter fart mot ännu en sån där sten visar det sig vara starten på ett betydligt större äventyr.
Om utvecklarna lyckas få mig som spelare att vilja bege mig till en sån där sten, baserat på litet mer än löftet om att det kan gömma sig en upplevelse där som gör mödan värt, då är jag såld. Sen har alla timmar i diverse likriktade actionäventyrsspel med öppna spelvärldar utan speciellt unikt innehåll urlakat det där suget rätt ordentligt, men det gör också att jag blir desto mer positivt överraskad när det väl sker.
Är spelet svårt, förresten? Är det lagom mängd handhållning och färgglada pilar som visar vägen? Det här känns lite som ett spel som skulle kunna locka spelare från samma fålla som Hogwarts Legacy gjorde. Någon som kanske inte spelar datorspel timvis varje vecka, men som kan hitta in i ett spel såvida man är lite bekant och nyfiken på världsbygge och karaktärer.
Ja, jag hoppas det här intrycket ska bestå. Att spelet överraskar ständigt. Men den biten är svår. Jag tror spelet först och främst inte behöver vara "uppblåst", att det är lagom kort/långt. Den där sortens artificiell "förlängning" är inte kul i framför allt open world-spel. Men ja, helt hundra kan vi inte vara förrän 9 december. Men jag har god magkänsla, det känns som om Machinegames vågat göra ett annorlunda AAA-spel. Det är värt mycket.
Om spelet är svårt – det är en bra fråga! Man fick markeringar i världen OM man öppnade kartan såg jag, men annars inte. Kanske kan stängas av också. Jag hoppas det. Annars var det ett lågmält UI. Blev inte alls störd av något. Kameran kan användas i pussel, OM man vill ha ledtrådar. De trycks alltså inte upp i ansiktet – är löftet, i alla fall.
En Bamseponny av folket
Precis. Alla sa att det var bra, under Preview. Sedan var det en bajsmacka, när det väl släpptes. Minnet är inte så bra men väldigt selektivt, eller hur?
Jag previewade det (Redfall, alltså) och gillade det inte. Gav mig liksom ingenting. Jag har en totalt annan känsla den här gången. (Sedan är det ju omöjligt att jämföra i övrigt. Är två totalt olika spel.) Men är alltid svårt att sia om exakt HUR bra det ska bli från tre timmar kontra, tja, tjugo. Hade nog varit enklare om det var enklare att sätta fingret på, men nu får jag gå på min magkänsla. Den är väldigt bra. Hoppas det håller hela vägen, för detta kan bli ett fantastiskt äventyr när det passar som bäst (mörka men mysiga december och julledighet).
En Bamseponny av folket
Rimligt, de har väl använt den till sina andra titlar. Bra flyt i den, men tycker tidigare Machinegames titlar har haft ganska trist art direction.
Oj! Då tycker vi olika. Tycker Machinegames spel är väldigt stilsäkra.
En Bamseponny av folket
Precis. Alla sa att det var bra, under Preview. Sedan var det en bajsmacka, när det väl släpptes. Minnet är inte så bra men väldigt selektivt, eller hur?
Jag föreslår att du går tillbaka och läser igenom kommentarerna till FZ:s förhandstitt på Redfall. Ditt minne sviker dig nämligen. De flesta i tråden är inte imponerade alls. Du, och en handfull till, är dock positiva i tråden.
För egen del såg Redfall aldrig intressant ut. Vampyrer, co-op, grälla färger och hetsigt tempo är inget för mig. Indian-Jonas ser betydligt trevligare ut.
Lmao alla sa det om redfall förutom typ en medlem här
Det var faktiskt några till här på forumet som var förväntansfulla inför Redfalls släpp. Jag är dock osäker på vad de tyckte såg så bra ut.
Rimligt, de har väl använt den till sina andra titlar. Bra flyt i den, men tycker tidigare Machinegames titlar har haft ganska trist art direction.
Jag tycker dom fått till karaktärerna i Indy men ser lite stelt ut. Har vänner som jobbat på Machine Games tidigare med Wolfenstwin och en som varit med i ux teamet till Indy. Dock har dom haft mycket restriktioner från att prata om spelet så han har inte kunnat säga mycket om det.
1# FZ Troll
Oj! Då tycker vi olika. Tycker Machinegames spel är väldigt stilsäkra.
Tycker de varit ”gråbruna” med tråkiga ansikten. Spelat igenom TNO och TNC och tyckte de var solida spel, men har inga direkta minnen från dem. Mellanmjölk.
Har spelbranschen som hobby
Indiana Jones som spel... Gäässsp...
Filmerna från 80-talet gillar jag. Tomb Raider är det bästa äventyrsspelet nånsin. Uncharted gillar jag också.
Men att spela som Indy? Gäässsp...
Ja föredrar man äventyrsspel som Tomb Raider och Uncharted så kommer man nog inte gilla detta.
Lara och Nathan är ju mycket mer smidiga och akrobatiska än Indy så det är mer Action-äventyr över dem spelen än detta.
Det här har ju en helt annan inriktning och kommer locka till sig en helt annan publik och typ av spelade då det siktar på mer lågt-tempo, pussel och smygande.
Ja föredrar man äventyrsspel som Tomb Raider och Uncharted så kommer man nog inte gilla detta.
Lara och Nathan är ju mycket mer smidiga och akrobatiska än Indy så det är mer Action-äventyr över dem spelen än detta.
Det här har ju en helt annan inriktning och kommer locka till sig en helt annan publik och typ av spelade då det siktar på mer lågt-tempo, pussel och smygande.
Tomb Raider har inte speciellt högt tempo, inte så mycket action heller. Där handlar det mer om atmosfären, utforskande och en del klurande.
Ser verkligen fram emot att få panga nazister i spel igen!
Kan inte låta bli att tycka att det ser fruktansvärt stelt och janky ut rent spelmässigt.
Typ opolerat, man ser objekt klippa igenom varandra och själva animationerna ser ofärdiga ut.
Håller med, kikade lite på Wolfenstein 2 från 2017. Tycker det ser bättre ut grafiskt, både gameplay och mellansekvenser.
Elektriciteten på golvet i egyptenklippet ser ju nästan half-life 1 ut
Men jag är ändå pepp och trycker det ser riktigt kul ut även om grafiskt sett det sviktar lite för ett spel som släpps 2024.
Såg att det släpps en samlarutgåva av spelet... som innehåller en steelbook men inget fysiskt spel. :-/
Riktigt hypad på detta. Skriker verkligen Indiana Jones om spelet.
Vet inte vad jag ska tro. Tycker inte det verkar bra alls, men mitt ”track record” sistone är lite dåligt. Tyckte Outlaws såg ganska kasst ut i de sista videorna, men jag älskade det och plöjde ner nästan 50h i det. Tyckte Veilguard såg kasst ut, men spelar det nu och är hittills störtförnöjd.
Hoppas innerligt att jag har fel också här.
Detta ser jag fram emot även om jag inte sett filmerna men jag tror spelet kan passa mig.
Hoppas bara det är hyfsat optimerat för och ser okej ut på lägre inställningar, för kollade och mitt grafikkort är bara ett steg över minimum. Annars får det bli på xboxet men ogillar fps spel där.
Längtar!!!!! Dock när det fallit i pris till runt 150kr. Snål som jag är
120kr för en månad pc gamepass, om längtan blir för stor.
Detta ser jag fram emot även om jag inte sett filmerna men jag tror spelet kan passa mig.
Hoppas bara det är hyfsat optimerat för och ser okej ut på lägre inställningar, för kollade och mitt grafikkort är bara ett steg över minimum. Annars får det bli på xboxet men ogillar fps spel där.
Samma sits. FPS med handkontroll är inte min grej, datorn är lite under kraven.
Får testa tangentbord med mus på xboxen