Vad behöver man till en Switch?

Medlem
Vad behöver man till en Switch?

Hej!

Det är snart dags att köpa en Switch åt familjen. Vad finns det för bra tillbehör?

Jag har hört att många tycker att medföljande handkontroll är dålig. Ska man köpa en annan?

Rattarna till Mario kart ser roliga ut, är de värda att skaffa?

Andra tips?

Redaktör
Ponny

Kan rekommendera å det grövsta: Pro-kontroller. Har knappt aldrig petat på mina joy-cons (förutom i handhållet läge).

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Mina spontana tankar efter att ha ägt Switch i sju år:

• Fodral och skärmskydd är ett måste.

• Köp ett SD-kort om ni inte tänker köpa fysiska spel, internminnet är fjuttiga 32 GB. Jag har ett SD-kort på 128 GB och har klarat mig fint med det.

• Ett extra par JoyCons behövs om ni ska spela t.ex. Super Mario Party med fler än två pers.

• Pro Controller är trevlig om man har större händer och spelar mycket framför TV:n.

• En vägguttagsadapter så ni kan ladda Pro Controllern eller Switchen var som helst.

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

Medlem

Använder Pro Controllern extremt mycket, tycker den är ett måste. Om ni i familjen ska spela tillsammans framför TVn så borde ni köpa flera stycken. Med en Pro Controller så kan man spela igenom allt i Mario Party Superstars, behövs inga JoyCons för det spelet.

Jag är kanske lite konstig, men jag gillar fasen att köra med joycons! Trots att jag har andra hk:s med. Såatteh, ymmw?

Medlem

Pro Controller.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Kan rekommendera å det grövsta: Pro-kontroller. Har knappt aldrig petat på mina joy-cons (förutom i handhållet läge).

Här rekommendera jag 8Bitdo’s kontroller om du vill komma undan lite billigare.

signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch

Medlem

Om konsolen är för en hel familj, köp i alla fall ett par konventionella dosor. Har du råd så kör på officiella Pro Controller då den har bäst ergonomi och fantastisk batteritid (40h+). Om du vill spara pengar så finns det ett antal hyfsade tredjepartskontroller, kör dock på kända märken på kinesiska off-brands brukar ha konstiga tillkortakommanden. Kolla efter att kontrollen, liksom övriga tillbehör, är licensierade av Nintendo, det brukar innebära god grundläggande kvalitet.
Ett minneskort är också bra att ha från start då internminnet inte räcker till särskilt mycket, speciellt om du brukar köpa spel digitalt. Kör på minst 256GB direkt så slipper du köpa ännu ett minneskort i efterhand om du snålade och köpte ett för litet från start.
En bra bärväska
Ett skärmskydd

Medlem

Vi har skaffat:

Extra joycons och en adapter till så man kan göra dem till handkontroll, tog en sån där man kan ladda medans man spelar.

En hållare för 4 joycons som även laddar dem

En 8bitdo ultimate handkontroll. Den klarar allt pro controllern gör utom nfc, funkar till datorn också och har hall-effect spakar. Denna verkar inte jättepopulär för folk med riktigt stora händer, men vi gillar den.

En 8bitdo bluetooth adapter så vi kan använda andra handkontroller (wii u, xbox, dual sense, etc)

8bitdo's kit som konverterar en N64 handkontroll till att vara en switch-handkontroll

En väska/fodral för enheten och lite spel

En extra docka (tredjepart) så den är lätt att flytta mellan olika tv-apparater, också bekväm att ha när man reser

En adapter för att koppla in gamecube handkontroller, men den är mest tänkt att användas till wii-u då vi inte spelar super smash bros. Bara inte öppnat för att spela GC-spel på den ännu så faktiskt aldrig testat den

1
Skriv svar