Nästa Naughty Dog-spel sägs erbjuda massor av frihet till spelarna

Robot
Nästa Naughty Dog-spel sägs erbjuda massor av frihet till spelarna

Och håll i er nu, för det kommer att "bli helt fantastiskt".

#Naughty-dog

Releasehästryttare

Så open world?

Medlem
Skrivet av Devan:

Så open world?

Hoppas inte. Det räcker med sånt.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Hoppas inte. Det räcker med sånt.

Hade gärna sett en unik tolkning av GTA formulan, som Saint’s Row 3 ungefär. Tror Naughty Dog har musklerna att kunna konkurrera med Rockstar om de bara vill. Och mer konkurrens = bättre spel.

signatur

Change is the only constant

Avstängd

Ett survival MMO i TLOU-universumet.

Redaktör
Ponny

Vad kul! Ser fram emot ett nytt Jak and Daxter. (Nej, jag vet, men tänker ALDRIG ge upp.)

Borde spela klart TLOU2 men det var så väldigt långt, och jag lessnade. Ettan var perfekt i längd medan tvåan bara körde på och körde på.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Vad kul! Ser fram emot ett nytt Jak and Daxter. (Nej, jag vet, men tänker ALDRIG ge upp.)

Borde spela klart TLOU2 men det var så väldigt långt, och jag lessnade. Ettan var perfekt i längd medan tvåan bara körde på och körde på.

TLOU2 är nog designat för modern publik. Så känns inte omöjligt att det blir ett spel i den världen med andra karaktärer, där allt är större och mer och snyggare och mer. Och mer.

Avstängd

Tycker tlou2 hade bra längd.

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Alltid intressant å se vad ND kokar ihop.

Medlem
Skrivet av QBAN92:

Och mer konkurrens = bättre spel.

Så enkelt som att det blir bättre spel bara för att vi får fler är det inte.

Medlem

jag spelade för andra gången klart nyligen där jag pausade halvvägs eftersom jag lessnade ngnstans där med Abby. När jag fortsatte däremot då kunde jag inte sluta. Men jag håller tex med om att när man tror att spelet borde vara slut då fortsätter den även om det är vettig från ett berättelse perspektiv.
första omgången tror jag brakade jag bara genom (nyfikenhet), men åt andra sidan så har jag en svaghet för Naughty Dog spelen, så jag är inte väldigt objektiv ;P

Medlem

NEEeeeejj! Ge mig ett linjärt spel! Orka open world.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Rh3nium:

jag spelade för andra gången klart nyligen där jag pausade halvvägs eftersom jag lessnade ngnstans där med Abby. När jag fortsatte däremot då kunde jag inte sluta. Men jag håller tex med om att när man tror att spelet borde vara slut då fortsätter den även om det är vettig från ett berättelse perspektiv.
första omgången tror jag brakade jag bara genom (nyfikenhet), men åt andra sidan så har jag en svaghet för Naughty Dog spelen, så jag är inte väldigt objektiv ;P

Jag borde spelat klart, uppleva hela berättelsen. (Alltså, jag kan ju ändå lira rollspel som är mer än dubbelt så långa.) Är också svag för Naughty Dog men har aldrig klickat riktigt lika bra med Last of Us som jag gjorde med Uncharted och Jak and Daxter.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Hoppas inte på något jädra soulslike iaf.

signatur

| Z790 Formula | 14900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00 | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck | Simagic Alpha U |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Avstängd

Hade varit roligt att se Naughty dogs version av open world.

Medlem

Enda spelet jag planerar köpa vid släpp.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Så enkelt som att det blir bättre spel bara för att vi får fler är det inte.

Tror du får läsa mitt inlägg igen. Jag efterfrågar alltså ordentlig konkurrens. Inte generiska spel som saturerar marknaden.

signatur

Medlem

Tur man inte längre har förmågan att känna "hype. Då blir man inte besviken åtminstone och kan muttra mitt gubbiga "ja jo blev som jag trodde hmm" om det blir skit.

Medlem
Skrivet av RallarFrasse:

Tur man inte längre har förmågan att känna "hype. Då blir man inte besviken åtminstone och kan muttra mitt gubbiga "ja jo blev som jag trodde hmm" om det blir skit.

Naughty Dog har dock en stark trackrecord av kvalitativa spel, så tror inte du behöver oroa dig särskilt mycket av att se fram emot något riktigt bra från dem.

signatur

Medlem
Skrivet av RallarFrasse:

Hype är väldigt underskattat, och halva glädjen. Om spelet visar sig vara mindre bra så har man i alla fall gottat sig med alla mysig känslor man får när man går omkring och ser fram emot något. Visst är det inte längre som när jag var liten, men jag hoppas den aldrig helt försvinner. Hoppas du återfinner den glädjen!

Medlem

Tvåan börjar bra, men efter några timmar blev det segt. Tvåan har Ellie och Ellie, en väldigt, väldigt tråkig duo jämfört med ettan. Tror faktiskt det var det jag tröttnade mest på, men själva formulan blir lite tråkig också; strid, säkert ställe, de båda är så hårt separerade hela tiden vilket gör att spelet känns artificiellt. Är det open world vet man aldrig riktigt vad man kommer träffa på eller när.

Medlem

De hade diskuterat upplägget som Bloodborne hade på den tiden de utvecklade Last of us 2.

"For the first four or five months, the game was kind of an open world inspired by Bloodborne. And it was purely melee focused, like it was all hand-to-hand combat," Newman said.

"It wasn't just the melee combat; we were also looking at layout structure," added lead game designer Emilia Schatz. "Bloodborne had sort of an open space that kept getting bigger and bigger as you explored. I really like that feeling that you get of mastery over the world. It starts to become kind of almost a character in the game itself. And so that was also something we were looking at."

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av RallarFrasse:

Håller med dig 100%, känner ingen hype längre för spel, kanske ålder som spelar roll.

Medlem
Skrivet av RallarFrasse:

Jag är över 50 så jag är gubbe och även om det inte känns som när jag spelade för 25 år sen, så kan jag fortfarande känna hype inför vissa spel nu. Som Cyberpunk och Tears of the Kingdom.
Remakes är jag inte så förtjust i. Nyversionerna av RE2 och RE4 är bra, men jag föredrar originalen.
Det var bättre förr.

Medlem

Hoppas en får välja sitt pronomen i nya spelet också.

Medlem

Open world känns givet.

Det intressanta är ifall de kör på samma formula som From sett till berättande. Bort med handhållning och mer organiskt berättade från detaljer i miljön.

Lär bli något i stil med The Last of us/Uncharted sett till tema. Alltså riktiga människor i hyfsat realistisk värld. Hoppas dock på något mer fantasifullt.

Naughty Dog är riktigt grymma så jag tror på detta projektet.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

1
Skriv svar