Crimson Desert-utvecklaren ska ha nekat Sony tidsbunden PS5-exklusivitet

Robot
Crimson Desert-utvecklaren ska ha nekat Sony tidsbunden PS5-exklusivitet
Medlem

Exklusivt eller inget alls. Känns bara dumt att göra ett spel tidsbunden tycker jag.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Exklusivt eller inget alls. Känns bara dumt att göra ett spel tidsbunden tycker jag.

Ekonomisk fråga.
Kan vara svårt att motstå när dom stora kommer med pengasäckarna

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av lonian:

För Sony är det en bra deal

Medlem

Bådar ju gott om de är så självsäkra och tror att spelet kommer sälja. För det lär ju varit bra pengar Sony erbjöd.

Medlem

Spel säljer väl inte så mycket till Xbox ändå så tror inte de vinner så mycket på att ha det tidigt där. De borde tagit pengarna och låtit Sony ha det hos sig ett bra tag. Minns när MS körde samma taktik under 360-eran främst och köpte många tidsexklusiviteter. Sen har Sony kontrat i flera år och nu när MS ligger långt efter på konsolsidan ångrar de sig nog lite.

Medlem

Feel the burn Sony...

Medlem

Gissar på att de tittade på hur det gick för Square Enix.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Spel säljer väl inte så mycket till Xbox ändå så tror inte de vinner så mycket på att ha det tidigt där. De borde tagit pengarna och låtit Sony ha det hos sig ett bra tag. Minns när MS körde samma taktik under 360-eran främst och köpte många tidsexklusiviteter. Sen har Sony kontrat i flera år och nu när MS ligger långt efter på konsolsidan ångrar de sig nog lite.

Sony säljer fler konsoler än MS, när det kommer till spel så är det bara att titta på Sony de senaste 6 månader där Xbox spel varit i toppen på Ps store listan och försäljningen. Tar man Sonys pengar så är det som att leka med elden, antingen går dom förlust men några 100 miljoner $ och utvecklaren lägga ner eller tar dom minst 50% av utvecklarens vinst för att ge ut ett spel som utvecklarna verkar ha förtroende för.

Medlem

Detta såg ju intressant ut tills dom sa att det var ett singelplayer spel... Känns/ser ut som ett mmo fast är ett sp, inte direkt vad man är sugen på.

signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av robbis:

Detta såg ju intressant ut tills dom sa att det var ett singelplayer spel... Känns/ser ut som ett mmo fast är ett sp, inte direkt vad man är sugen på.

För mig är det tvärtom, hade det varit multiplayer eller mmo hade det inte varit intressant för mig iaf.

signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Vet inget om spelet men jag blir glad när utvecklare står emot försök att göra deras verk exklusiva i ett försök att låsa ute spelare i syfte att de ska tvingas köpa två likartade konsoler eller behöva välja hårdvara baserat på vilka spel som erbjuds (konkurrera med att göra bästa och mest prisvärda hårdvaran istället). Även om det kanske var utvecklarnas egna ekonomiska intressen som styrde valet så är det bra för hela gamer-communityt i stort enligt mig. Hoppas vi får se mer sånt här framåt.

1
Skriv svar