Tidernas bästa konsol – 16-delsfinaler (del 2 av 2)
16-delsfinalerna är avgjorda! 50 procent av de kvarvarande är Nintendo-konsoler.
Wii mot Series X/S, någon vill eliminera alla xbox konsoler tidigt
Tror nog 360 klarar sig fint mot Atari iaf.
00:00:02:42
Tror nog 360 klarar sig fint mot Atari iaf.
Jo blir nog lika lätt som för PS5 mot psp
Jo blir nog lika lätt som för PS5 mot psp
PSP är det rätta svaret va?
Vita > Switch!
Jäklar vad jag gillade Vita! Riktigt fin retrokonsol också. Skön känsla. Har nog minst 100 timmar Everybody's Golf på den. (Fortfarande mitt favorit-golf-spel!)
En Bamseponny av folket
Att tvingas välja mellan Mega Drive och Wii U är som att tvingas välja bort ett av ens barn. Om man har några.
Att välja mellan Mega Drive och Wii U är som att välja mellan sitt favoritbarn och en strumpa med hål på hälen.
Skippy R.I.P. 17/7 2006
Jäklar vad jag gillade Vita! Riktigt fin retrokonsol också. Skön känsla. Har nog minst 100 timmar Everybody's Golf på den. (Fortfarande mitt favorit-golf-spel!)
Japp, grymt golfspel! Står så fint i spelsamlingen. Är inte på resande fot så ofta men Vitan följer med på längre tågresor. Perfekt formfaktor också.
Hear hear!
"adventurers always go left"
Hear hear!
PS5 är tidernas bästa konsol inget snack om saken. Kraftmaskin som kan spela flera generationers spel och dessutom gör så att spel till äldre generationer är snabbare och snyggare. PS1 må vara min favorit konsol den har spottat fram några av världens bästa spel och jag har sjukt mycket goda minnen från den tiden men helt ärligt är den chanslös mot PS5.
PS5 är tidernas bästa konsol inget snack om saken. Kraftmaskin som kan spela flera generationers spel och dessutom gör så att spel till äldre generationer är snabbare och snyggare. PS1 må vara min favorit konsol den har spottat fram några av världens bästa spel och jag har sjukt mycket goda minnen från den tiden men helt ärligt är den chanslös mot PS5.
Så kan man se på saken, men det du säger är en kraftfull maskin med bra grafik. Jag tycker spelkvalitet väger högre och jag är varken imponerad av vad PS5 eller XBS generationen har levererat hittills. Bakåtkompabilitet i all ära men spelen släpptes trots allt på en annan konsoll från början och bör inte ge konsollen snålskjuts för det.
Själv har jag nog haft roligast på NES, men sen vet man inte om det är ens barnasinne som spökar och isf är det XB360 som ligger närmast därefter.
Så kan man se på saken, men det du säger är en kraftfull maskin med bra grafik. Jag tycker spelkvalitet väger högre och jag är varken imponerad av vad PS5 eller XBS generationen har levererat hittills. Bakåtkompabilitet i all ära men spelen släpptes trots allt på en annan konsoll från början och bör inte ge konsollen snålskjuts för det.
Själv har jag nog haft roligast på NES, men sen vet man inte om det är ens barnasinne som spökar och isf är det XB360 som ligger närmast därefter.
Håller med. För mig är Switch den bästa konsolen, helt enkelt för att mängden bra Nintendospel finns där. Tycker även om ps5 men det har inte funnits en strid ström av bra spel där för mig/oss.
Trist att Nintendo 3DS är utslaget. Speciellt den uppgraderade versionen har ju riktigt bra 3D, hur många andra kan skryta med det? Fanns ju många bra spel också, barnen har spelat otroligt mycket, inte minst de olika Zelda-spelen.
I en sådan här jämförelse får man tänka lite på vad som fanns samtidigt också. Klart PS5 är bättre än PS1, men...hur mycket nytt kommer PS5 med? (Sedan är jag iofs inget fan av PS1)
Haha jag kanske är för fyrkantig och jämförde konsoler rakt av (bästa konsolen och inte vilken som har bästa exklusiva titlar osv). Men räknar man med nostalgiska minnen, vilka spel som hade premiär på konsolen, gimmicks och annat krimskrams ligger ju inte PS5 så bra till 😅. PS1 är min vinnare men även Gamecube, C64, NES, Gameboy och Xbox ligger bra till. PS4 generationen var inte så jävla dum den heller!
Vita > Switch!
Helt klart!
Vita > Switch!
Jag gillar min Vita och tänkte i samma bana först, men Nintendo släpper faktiskt spel till Switch och den har ett bättre bibliotek överlag, så det blev en röst på Switch. Om Sony hade vågat satsa mer så hade det kanske blivit annorlunda.
Nintendo Switch och Playstation Vita blev ett svårt val alltså om vi bara talar om själva konsolen.
Gillar formatet mer på PS Vita/ergonomi men Switch har bättre spel utbud.
Konsol som jag haft roligast med blir nog ps4.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Nintendo Switch och Playstation Vita blev ett svårt val alltså om vi bara talar om själva konsolen.
Om vi bara talar om själva konsollen så kan den ena kopplas till en TV och den andra kan inte kopplas till en TV. Sony gjorde självmål.
I mitt tycke blir det slam dunk för Switchen i denna kategori på grund av denna bizarra tekniska brist. Spelen för PS Vita är riktigt bra och jag har båda konsollerna men .... nä.
나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야
1. Switch
2. GameCube
3. Dreamcast
4. SNES
5. NES
Min topp 5. Sorterat efter subjektiv glädje som konsolen givit mig.
Lustigt, min lista går åt andra hållet...
1. NES
2. SNES (så tajt emellan)
...
PC?
Lustigt, min lista går åt andra hållet...
1. NES
2. SNES (så tajt emellan)
...
PC?
Ordningen är svår, dagsform, lättare att säga topp 5 i osorterad ordning…