Robot
NHL 25

Får ett väbehövligt lyft när EA vågar släppa de gamla konsolerna.

#nhl-25

Avstängd

Och ingen PC version

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Återigen kommer det inte in pc... PPPPPPPPPSEEEEEEEEEEE.. snyft.

Medlem

NHL 98 ❤️

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Testpilot

Tråkigt att Be A pro läget inte verkar ha förbättrats nämnvärt. Det var ändå det som jag spelade mest senast jag spelade NHL.

Medlem
Skrivet av tootey:

Sega menyer

Ah! EA Sports signum

Medlem

Kommer det till PC?

Annars är jag fankingen beredd att köpa ett ps5 bara för detta Ja och lite bilspel, som gör sig mycket bättre framför TV´n än på PC

signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem

Tack för en genuin och bra skriven recension. Brukar alltid sätta mitt betyg efter hur kul varje version av nhl är i soffan med vänner.
Men i år verkar spelet även vara kul att lira ensam och försöka få sitt favorit lag att nå toppen av en liga.
Har jag förstått recensionen rätt då? 🙂

signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Kilrah:

Återigen kommer det inte in pc... PPPPPPPPPSEEEEEEEEEEE.. snyft.

Skrivet av kallandes:

Kommer det till PC?

Annars är jag fankingen beredd att köpa ett ps5 bara för detta Ja och lite bilspel, som gör sig mycket bättre framför TV´n än på PC

Knappast.
Det har inte kommit ett NHL till PC sedan NHL 09, vilket är mer än 16 år sedan. Jag vill minnas att det redan då var en alldeles för liten skara som faktiskt spelade det på PC. Själv har jag inte spelat NHL på dator sedan NHL 2001.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Knappast.
Det har inte kommit ett NHL till PC sedan NHL 09, vilket är mer än 16 år sedan. Jag vill minnas att det redan då var en alldeles för liten skara som faktiskt spelade det på PC. Själv har jag inte spelat NHL på dator sedan NHL 2001.

Tänkte att nu när dom ditchade äldre konsoller, kanske ville ersätta dessa spelare med PC folk? Men jag tänker lite som EA, NHL gör sig bäst på konsoll. Köpte nya NHL varje år till min PS1, innan jag gick all in på PC ca 1999. Köpte aldrig NHL till PC, efter att ha testat ett demo. Men kan sakna sofflirandet med NHL, och många bilspel fortfarande.

signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Knappast.

Jorå, det kommer, när helvetet frusit till is.

Avstängd

Vi på PC får hålla oss till andra hockey-spel helt enkelt 😬

signatur

Medlem

Sist jag lirade NHL, var NHL 93 till Sega haha.
Men shit vad kul vi hade då.

Medlem

Finns det något hyfsat tutorial-läge denna gången?

Medlem

Tempot och såpakänslan påminner mer om curling än ishockey.
Seriöst…ser übertråkigt ut och som en nioåring skjuter i fartkänsla.

Medlem

EA skulle behöva rejäl konkurens på sina sportspel. Känns som om de gör det minimala varje år. Be a player och franchise som offline har inte fått några nämnvärda framsteg i deras sportspel på vad som känns omkring 10 år.

Det är säkert riktigt kul och bra för de som spelar online i de lägen som genererar pengar till EA.

Medlem

Ett NHL som kommer till PC vore ju drömmen, där singleplayer prioriteras, det vore nått det!

Men tyvärr tjänas det mest pengar på booster packs och dylikt i onlineläget, så det lär inte ske förrens man är besökare på fonus.

Har haft så mycket glädje i min ungdom med hockeyspel, men dom har med åren bara blivit sämre och sämre tyvärr. Det är inte så att man kastar ut pengar på en konsoll som en PC spelare för att spela ett spel. Som Nasder är innte på så är det nog tyvärr så att dom exklusiva licenserna när det gäller egentligen samtliga sportspel är till ondo. Det finns inget incitament att förbättra nånting alls, för du sitter på den upphandlade licensen och har ensamrätt på det. Varför ska du då bränna X antal pengar på att förnya och förbättra spelet, när du vet att samma flock får kommer köpa samma karbon kopia igen med uppdaterade rosters för fullpris. sport-gaming är dött, och döden heter EA

Medlem

Du missade en av de starkaste stjärnorna på hockeyhimmelen.

Dessutom gratis! Gick varmt senaste LANet med många högljudda rop och skratt.

signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Skribent
Skrivet av Tassel:

Tack för en genuin och bra skriven recension. Brukar alltid sätta mitt betyg efter hur kul varje version av nhl är i soffan med vänner.
Men i år verkar spelet även vara kul att lira ensam och försöka få sitt favorit lag att nå toppen av en liga.
Har jag förstått recensionen rätt då? 🙂

Det är min ringa åsikt i alla fall!

Skribent
Skrivet av aNewTime:

Finns det något hyfsat tutorial-läge denna gången?

Det finns lite tutorials inne i spelet, men om man är helt ny räcker det nog inte utan man får nog plugga på lite själv på Youtube.

Medlem

Alla dessa ser ju fasen bättre ut än EA's version av hockey.

Avstängd
Skrivet av 4liv3:

Du missade en av de starkaste stjärnorna på hockeyhimmelen.

https://www.youtube.com/watch?v=vo_hNp7w9Qc

Dessutom gratis! Gick varmt senaste LANet med många högljudda rop och skratt.

Det har jag helt missat 👍

signatur

Medlem

Tekniska ändringar i gameplay är ju bra men när man återanvänder pond hockey introt fyra år i rad (enligt Reddit) så är det ju läge att också prioritera presentationen! I ett spel om sport där utgångspunkten alltid är samma sak som innan så kan man inte konstant använda samma dialoger, målgester och animationer som innan heller.

Medlem

Totalt ointressant om de inte släpper det på PC, så synd.
Fråga: Hur svårt/dyrt ska det vara att porta ett spel till PC idag?

Hockey är ingen stor sport som fotboll fattar jag så klart (mindre marknad).

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Tråkigt att Be A pro läget inte verkar ha förbättrats nämnvärt. Det var ändå det som jag spelade mest senast jag spelade NHL.

Jag tycker nog att det finns en hel del förbättringar till BaP-läget. Den största skillnaden är hur mycket du behöver kontrollera din energi på isen, det funkar inte längre att köra Hustle hela tiden. Du måste verkligen tänka på hur och när du kör sprint.
Att hamna hos sitt favoritlag efter en draft verkar mycket lättare. Man väljer favoritlag första gången man startar spelet och sen gäller det. För mig, som är ett Red Wings-fan, tog det 54(!) försök att hamna där i NHL 24 efter att ha övertygat min GM. Den här gången gick det på första försöket.
Du har fler val i konversationer, även om de flesta är lika onödiga som recensionen antyder. Bättre överblick på hur du skaffar dig abilities och en Box Office tab som bidrar till att ha koll på dina divisionsmotståndade gillar jag också. 😊

signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Testpilot
Skrivet av Priapsi:

Jag tycker nog att det finns en hel del förbättringar till BaP-läget. Den största skillnaden är hur mycket du behöver kontrollera din energi på isen, det funkar inre längre att köra Hustle hela tiden. Du måste verkligen tänka på hur och när du kör sprint.
Att hamna hos sitt favoritlag efter en draft verkar mycket lättare. Man väljer favoritlag första gången man startar spelet och sen gäller det. För mig, som är ett Red Wings-fan, tog det 54(!) försök att hamna där i NHL 24 efter att ha övertygat min GM. Den här gången gick det på första försöket.
Du har fler val i konversationer, även om de flesta är lika onödiga som recensionen antyder. Bättre överblick på hur du skaffar dig abilities och en Box Office tab som bidrar till att ha koll på dina divisionsmotståndade gillar jag också. 😊

Tack för ett bra svar! Jag minns också att det var klurigt att hamna i rätt klubb, kanske lite mer realistiskt men segt om man verkligen vill spela i en specifik klubb. Jag har för mig att jag läste att just det här läget skulle få en make over men får läsa lite mer om det och se då, det är framförallt det läget som jag gillar.

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Tack för ett bra svar! Jag minns också att det var klurigt att hamna i rätt klubb, kanske lite mer realistiskt men segt om man verkligen vill spela i en specifik klubb. Jag har för mig att jag läste att just det här läget skulle få en make over men får läsa lite mer om det och se då, det är framförallt det läget som jag gillar.

Ja, samma här! Spelar nog 90% av min tid i NHL i just BaP. Otroligt jobbig AI förresten i nya, mina vanliga moves funkar inte i längden. 😅

signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Avstängd

Gjorde en tråd och omröstning häromveckan som handlar om EA-sportspel och hur/vart man helst köper dem.

https://www.fz.se/forum/trad/460337-ea-play-pro-ea-sports-och-ea-appen

Gå gärna in och kommentera.

Medlem

Ser riktigt bra ut. Lirade hockey 🏒 i 14 år i yngre dagar upp till J-20 nivå och spelen känns rejält verkliga. Gick från NHL 22 till NHL 24 och tyckte gameplay tog många kliv framåt. Ska bli spännande att prova på NHL 25 så småningom.
Hade tänkt att shoppa spelet igår på ElGiganten som säljer det för 599:- men kan fan inte släppa tanken på Silent Hill 2 releasen som nästan är kommen. Blir att vänta lite till på köpet av NHL 25.

signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||

Medlem

Köpte NHL 23 och hade väldigt kul med det även om jag främst spelar Franchise-mode som snarare gått bakåt dom senaste 20 åren. Hade dpcl omte några som helst tvivel om att hoppa över 24an. Blir nog att avvakta minst ett år till även om jag välkomnar att man gått över till nästa generation helst.

När det gäller PC så höll mod-communityn igång NHL 09 på ett bra sätt väldigt länge. Osäker om de fortfarande håller på, och som jag förstod så var det en hard-limit på 30 lag så blev strul efter expansionerna.

12
Skriv svar