Hur börja spela pokemon?
Hej!
Jag och min 6-åring spelar ibland Pokemon go. Det enda vi egentligen gör att är att gå runt och samla Pokemons. Sonen är väldigt förtjust i pokemondjuren så jag skulle vilja börja spela nåt Pokemon-spel på Switchen med honom men känner mig lite vilsen.
Det finns en del spel som verkar vara samma spel men med olika namn, tex Pokemon scarlet och violet. Vad är skillnaden?
I de klassiska pokemonspelen så måste väl pokemons slåss mot varandra för att bli starkare så man kan komma vidare i spelet? Sonen är inte förtjust i tanken på att pokemons ska slåss med varandra.
Finns det pokemonspel där man typ bara samlar och tar hand om dem eller andra icke våldsamma pokemonspel?
Hej!
Jag och min 6-åring spelar ibland Pokemon go. Det enda vi egentligen gör att är att gå runt och samla Pokemons. Sonen är väldigt förtjust i pokemondjuren så jag skulle vilja börja spela nåt Pokemon-spel på Switchen med honom men känner mig lite vilsen.
Det finns en del spel som verkar vara samma spel men med olika namn, tex Pokemon scarlet och violet. Vad är skillnaden?
I de klassiska pokemonspelen så måste väl pokemons slåss mot varandra för att bli starkare så man kan komma vidare i spelet? Sonen är inte förtjust i tanken på att pokemons ska slåss med varandra.
Finns det pokemonspel där man typ bara samlar och tar hand om dem eller andra icke våldsamma pokemonspel?
Du har Pokemon Lets go-spelen till Switch som har samma fångst-mekanik som Pokemon go. Däremot kommer man inte undan att man måste fightas med andra tränare som i alla de andra spelen.
Min dotter började också med Pokémon Go ihop med mig och hennes mamma. Senare köpte vi Nintendo Switch med Pokémon Let's Go som inte var direkt fantastiskt, men, Sword & Shield var riktigt kul. Hon klarade det helt själv när hon var runt 7, fast hon inte kunde engelska då.
Ge det en chans och se vad ni tycker, det är inte vidare våldsamt.
Klart det finns! Kolla in New Pokémon Snap på Switch, där åker man runt och fångar Pokémon på bild bara.
Här är en bara en hastig titt på spelet och vad det går ut på:
http://popkorn.nu/spelarkiv/switch-mno.html#ankaresnap
Klart det finns! Kolla in New Pokémon Snap på Switch, där åker man runt och fångar Pokémon på bild bara.
Tänkte precis på samma! Pokémon Snap är ett utmärkt alternativ för pacifisten.
Tänkte precis på samma! Pokémon Snap är ett utmärkt alternativ för pacifisten.
Men man fångar väl inte Pokemon och tar hand om dem som OP önskade?
Men man fångar väl inte Pokemon och tar hand om dem som OP önskade?
Nä, det stämmer, men jag tänkte att det platsar under "andra icke våldsamma pokemonspel" som OP efterfrågar.
Edit: Sen finns ju också Pokémon Legends: Arceus som är mer fokuserat på utforskning än strider, men jag tror det är lite för svårt för en sexåring.