Robot
FC 25

Minsta motståndets lag är ledordet hos EA:s fotbollskodare.

#fc-25

Medlem

Låter ju jättebra om ett fotbollsspel inte gör mer än det skall!

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

FC 25 står det för Football Commander? Trodde det var Fifa dom hette från EA?

signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Gnällkuk
Skrivet av kallandes:

FC 25 står det för Football Commander? Trodde det var Fifa dom hette från EA?

Football Club har jag för mig. EA tackade nej till att fortsätta köpa rättigheterna efter att FIFA höjde den rejält. FIFA 23 var sista med den brandingen om jag inte missminner mig.

Vad fan är detta för grafiskt mästerverk? 😅

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Avstängd

Skapade en tråd och ömröstning om hur det är bäst få access till FC 25/EA Sports:

https://www.fz.se/forum/trad/460337-ea-play-pro-ea-sports-och...

Gå in och rösta.

Medlem

Sömnpiller, kanske dags att sluta släppa varje år?

signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Football Club har jag för mig. EA tackade nej till att fortsätta köpa rättigheterna efter att FIFA höjde den rejält. FIFA 23 var sista med den brandingen om jag inte missminner mig.

<Uppladdad bildlänk>

Snyggt ju, senaste grafiken ser du! De har verkligt använt Frostbites fulla potential.

Skribent
Skrivet av trickeh2k:

<Uppladdad bildlänk>

Hahaha, det är när man spelar karriärläge som manager, de ungdomar man får in i laget (ej riktiga spelare) ser heltokiga ut både i profilbild och när man spelar med dem.

Medlem

Inget nytt under solen med andra ord.

signatur

Change is the only constant

Medlem

Vi kan inte vänta oss något annat tills FIFA börjar ge ut sitt eget spel. EA har saknat konkurrens i fotboll och ishockey alldeles för länge.

Medlem

Jag kan ärligt inte se skillnad på gameplay från EA FC 24 och EA FC 25, exakt samma animationer. De nya instruktioner som spelarna kan få och som ska skapa mer djup i AIn, hur de tänker och rör sig fungerar absolut inte.

Det är samma ojämna gameplay som redan känns förut bestämt vem som ska ha alla fördelar med sig och AIn beter sig inte på något speciellt sätt alls.

Årets spel är nog de som är mest copy paste av samtliga titlar jämfört med föregående år och det säger en hel del.

Gnällkuk
Skrivet av tootey:

Hahaha, det är när man spelar karriärläge som manager, de ungdomar man får in i laget (ej riktiga spelare) ser heltokiga ut både i profilbild och när man spelar med dem.

Haha, är snubben i lila en ungdomsspelare!? Påminner om öppningsscenerna i saints row 3(2?) när man har de där jättemaskerna och på sig och ska göra en stöt.

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Själv minns man tiden när man fick från FIFA94/FIFA95 till FIFA96 och vilken skillnad. Sedan var varje ny utgåva verkligen värd det. FIFA98 till N64 bjöd tex på inomhusfotboll! Detta var långt innan futsal var en grej.

Fifa spelen tycker jag dock peakade under åren 2009-2012. Spelar just dessa utgåvor än idag. Charmiga och sådan spelglädje det var i de spelen.

Numera unnar jag mig fortfarande att köpa ett FIFA de åren det är VM. På fyra år har det hänt tillräckligt mycket.

signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem

Fotboll är låtsaskrig. Fotbollspel är låtsas-låtsaskrig. Snacka om meta.

Medlem

FC25 hade all möjlighet att vara kul. De hade kunnat bjuda på ett karriärläge där man som kvinnlig spelare skulle kunnat spela i mansligan; de hade kunnat utöka karriärläget till att bli ett läge där man på riktigt bygger sin egen historia, de hade kunnat göra så jävla mycket med det här spelet som jag har en hatkärlek till.

Och de fortsätter göra ingenting för så länge FUT drar in cashen finns inget intresse att förbättra det gamla, inte ens när buggar som funnits sedan FC22 fortfarande ler brett åt att de inte blivit fixade. Man har inte ens lagt till de nya spelarnas namn i listan över namn som kommentatorerna kan uttala så kommentatorn kan säga mitt namn för en annan spelare men jag kan inte välja det själv.

Vad FC25 desperat behöver är en konkurent inom Careerläget.

Medlem
Skrivet av Freddan:

Själv minns man tiden när man fick från FIFA94/FIFA95 till FIFA96 och vilken skillnad. Sedan var varje ny utgåva verkligen värd det. FIFA98 till N64 bjöd tex på inomhusfotboll! Detta var långt innan futsal var en grej.

Fifa spelen tycker jag dock peakade under åren 2009-2012. Spelar just dessa utgåvor än idag. Charmiga och sådan spelglädje det var i de spelen.

Numera unnar jag mig fortfarande att köpa ett FIFA de åren det är VM. På fyra år har det hänt tillräckligt mycket.

Jag håller med till stor del. SJälv kan jag fortfarande sakna känslan i PES5 och PES6, satan vad roligt det var. spelade säkert 10år i karriärsläget på de spelen. Även FIfa 07 och fifa 11 gick varmt hemma.

Det är synd att PES inte längre håller samma nivå för att kunna konkurera längre, för jag tycker verkligen de var minst lika bra som FIFA om inte bättre vissa år.

1
Skriv svar