Diskutera – När i livet var det roligast att spela?

Medlem
Skrivet av cyppa:

Ja, det är ju bra att folk har olika uppfattningar, hade alla tänkt och tyckt som jag hade det nog inte funnits nya spel idag, ingen hade köpt något 🤣
Jag tycker spelkänslan var väldigt annorlunda då än nu.
Många gillar äldre spel, dels pga nostalgi men också för att vissa tycker som jag i detta område.

Geeeteeeeaaaaa sääääx. Blir nog ett toppenspel för vissa. Andra kommer hata det, precis som vanligt 😁

Yes jag cringar nästan lite när folk skriver här, det måste vara nostalgi och annat som spökar hos folk.. Men klart alla har rätt till sin uppfattning! För mig är det dock som att säga att den ursprungliga Game Boy skulle vara bättre än Steam Deck. 😁

Medlem

Det är ju fan omöjligt att svara på när spel har varit en del av ens liv sen 1985.

Med det sagt så är nog ändå perioden Xbox360/PS3 den som står ut mest. Framför allt Xbox360. Jag bodde själv i en sunkig 1:a och köpte på mig typ alla spel jag ville ha. Körde med projektor på 90 tum och kunde utan problem komma hem från jobbet en fredag och sen inte lämna lägenheten förrän måndag morgon. Fritiden varvades med spel, film och innebandy. Jag tog ledigt från jobbet när det var stora releaser och körde semester på hösten (till chefens lycka) istället för att kunna sitta hemma och spela.

Semestern har av någon anledning fortfarande blivit synonymt med gaming. Nu har jag barn och semester mitt i sommarn men ÄLSKAR fortfarande att sitta en varm sommarkväll och spela.

Skriv svar