Jo då, Horizon Zero Dawn Remastered verkar vara en grej

Medlem

Lite onödigt.
Jag var förvisso inte helt såld på varken det första eller det andra spelet. Det som drog ner Zero Dawn en hel del tycker jag var alla de ofantligt tråkiga konversationerna med helt döda npcer. Världen var magiskt vacker dock, likaså i tvåan. Forbidden West hade ju dock helt fantastiskt fina npcer ^^.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Du vet lika bra som jag att det inte handlar om ett ställningstagande från spelarnas sida. Hade nyheten handlat om Bloodborne hade ingen gnällt och samma personer som gnäller om mjölkning hade gått till butiken och köpt Bloodborne remaster.

Skillnad då Bloodborne inte ens fått någon next gen patch till ps5, det har horizon fått och rullar i 60 fps. Bloodborne å andra sidan rullar i 30fps på PS5 med dålig frame pacing.

Det här måste vara en av de mest onödiga remasters Sony tvingat fram.

Medlem

extremt överskattat spel. Finns inte någon anledning att remastera det heller. Det körs i 60fps och ser fortfarande bra ut

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Ska Guerilla Games lägga kraft på remakes/remasters så kan de väl istället lägga tiden på Killzone? Förstår att Horizon är ett större IP och logiskt på det sättet, men att se vad de kan göra med KZ nu hade varit intressant att se.

Det som gör det enklare med Zero Dawn är att det har en uppföljare. Så de kan flytta Zero Dawn till den nyare versionen av spelmotorn och implementera texturer och mesh från Forbidden West. Killzone hade varit ett nybygge från grunden.

Naughty dog har sagt att de använde sin remaster för att lära upp nya anställda att använda spelmotorn och samtidigt förstå arbetsmetodiken. Förmodligen så gör Guerilla samma sak

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Det som gör det enklare med Zero Dawn är att det har en uppföljare. Så de kan flytta Zero Dawn till den nyare versionen av spelmotorn och implementera texturer och mesh från Forbidden West. Killzone hade varit ett nybygge från grunden.

Naughty dog har sagt att de använde sin remaster för att lära upp nya anställda att använda spelmotorn och samtidigt förstå arbetsmetodiken. Förmodligen så gör Guerilla samma sak

Ja, vad jag upplevde i Zero Dawn var att grafiken ibland såg lite utfrätt och i ful brunton ibland. HDR:en fungerade sådär också. Och dialogen hoppade ur och ljudet försvann eller matchade inte alltid det textade och som skulle sägas. Så för de över det till uppföljarens nivå och fixar till sådana småproblem kan det absolut vara värt en remaster ändå. Skulle visserligen gärna se en Killzone Trilogy Remaster också, men det skulle som sagt ta väldigt mycket längre tid och kan komma i framtiden ändå. Men intressant att de använder det både som träning och utveckling i ett, då slösar de inte tid eller resurser utan slår två fåglar i en smäll så att säga.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ja, vad jag upplevde i Zero Dawn var att grafiken ibland såg lite utfrätt och i ful brunton ibland. HDR:en fungerade sådär också. Och dialogen hoppade ur och ljudet försvann eller matchade inte alltid det textade och som skulle sägas. Så för de över det till uppföljarens nivå och fixar till sådana småproblem kan det absolut vara värt en remaster ändå. Skulle visserligen gärna se en Killzone Trilogy Remaster också, men det skulle som sagt ta väldigt mycket längre tid och kan komma i framtiden ändå. Men intressant att de använder det både som träning och utveckling i ett, då slösar de inte tid eller resurser utan slår två fåglar i en smäll så att säga.

Jag har aldrig spelat Killzone så för mig hade det varit som en helt ny trilogi. Jag tar gärna emot det
I Zero Dawn hade jag gärna sett nyare ansiktsanimationer. Jag vet inte om de har tillräckligt med data för det, eller om de har en algoritm som kan lösa det. Men det hade gjort ett ordentligt lyft

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Jag har aldrig spelat Killzone så för mig hade det varit som en helt ny trilogi. Jag tar gärna emot det
I Zero Dawn hade jag gärna sett nyare ansiktsanimationer. Jag vet inte om de har tillräckligt med data för det, eller om de har en algoritm som kan lösa det. Men det hade gjort ett ordentligt lyft

Jag skulle mer än gärna också ta det, har ironiskt nog bara spelat igenom andra (de andra har jag testat men bara börjat på av någon anledning) så har enorma luckor där att fylla och skulle de använda senaste versionen av motorn för det skulle det nog bli fantastiskt!

Hmm, ansiktsanimationerna vet jag inte om jag störde mig så mycket på? Men kanske det finns utrymme för förbättring av dem också. Men tror fokus kommer ligga på främst ljuset och ray-tracing och bättre HDR faktiskt. Grafiska lyftet från Zero Dawn till Forbidden West var rätt stort så finns mycket att ta igen grafiskt där.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Jag skulle mer än gärna också ta det, har ironiskt nog bara spelat igenom andra (de andra har jag testat men bara börjat på av någon anledning) så har enorma luckor där att fylla och skulle de använda senaste versionen av motorn för det skulle det nog bli fantastiskt!

Hmm, ansiktsanimationerna vet jag inte om jag störde mig så mycket på? Men kanske det finns utrymme för förbättring av dem också. Men tror fokus kommer ligga på främst ljuset och ray-tracing och bättre HDR faktiskt. Grafiska lyftet från Zero Dawn till Forbidden West var rätt stort så finns mycket att ta igen grafiskt där.

Karaktärerna talar ofta genom tänderna, de ser sammanbitna ut.
Forbidden West är väldigt vackert. Ett av de snyggaste på marknaden

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Karaktärerna talar ofta genom tänderna, de ser sammanbitna ut.
Forbidden West är väldigt vackert. Ett av de snyggaste på marknaden

Ok, ingenting jag tänkte på men som sagt kanske finns rum för förbättring. Och ja, otroligt vackert spel! Bara börjat på det, men blev från start helt amazed över hur snyggt det är!

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det är fortfarande inte alla spelare.
Är du inte själv en "spelare"? Talar du utifrån dig själv så fall.
Folk som gillar Horizon verka ju många tycka det är onödigt tom.

Känns lite udda att behöva precisera att något inte gäller alla spelare i hela världen. Men för att göra dig nöjd kan jag istället säga gnälliga #gamergate spelare. Det blir en lite mindre grupp.

Medlem
Skrivet av asdfg:

Skillnad då Bloodborne inte ens fått någon next gen patch till ps5, det har horizon fått och rullar i 60 fps. Bloodborne å andra sidan rullar i 30fps på PS5 med dålig frame pacing.

Det här måste vara en av de mest onödiga remasters Sony tvingat fram.

Nu handlade inlägget om brist på fantasi och inget annst. En remaster är fortfarande en remaster och det är en produkt som släpps enbart för att lura folk på pengar. Men tydligen är det inget problem för företag att vara fantasilösa och ooriginella så länge de släpper grejer du vill ha?

Medlem
Skrivet av Damion:

Hade gärna sett en remake av Killzone 2 och 3.

Hade gärna sett remake av 1 till 3 och kanske en reboot av 4an.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ja, vad jag upplevde i Zero Dawn var att grafiken ibland såg lite utfrätt och i ful brunton ibland. HDR:en fungerade sådär också. Och dialogen hoppade ur och ljudet försvann eller matchade inte alltid det textade och som skulle sägas. Så för de över det till uppföljarens nivå och fixar till sådana småproblem kan det absolut vara värt en remaster ändå. Skulle visserligen gärna se en Killzone Trilogy Remaster också, men det skulle som sagt ta väldigt mycket längre tid och kan komma i framtiden ändå. Men intressant att de använder det både som träning och utveckling i ett, då slösar de inte tid eller resurser utan slår två fåglar i en smäll så att säga.

Det du beskriver är en patch eller buggfix. Inte en Remaster som det skall betalas för.

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Hade gärna sett remake av 1 till 3 och kanske en reboot av 4an.

samma här. missade chansen att spela dom, killzone 2 försökte jag köra via ps4 streaming grej sak men input lag var så fruktansvärd att jag gav upp.
Killzone trilogy rekilled och Resistance trilogy resisted hade varit en anledning för mig att skaffa en ps5 eller ps5 pro.


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Nu handlade inlägget om brist på fantasi och inget annst. En remaster är fortfarande en remaster och det är en produkt som släpps enbart för att lura folk på pengar. Men tydligen är det inget problem för företag att vara fantasilösa och ooriginella så länge de släpper grejer du vill ha?

Att remasters enbart släppa för att lura folk på pengar låter lite hårt. I sådana fall släpps väl alla spel för att lura folk på pengar. Remasters kan fylla en viktig funktion som att frigöra spel som är låsta till en plattform så fler kan uppleva dem t.ex. Last of us från ps3 till ps4, alla wiiu spel som släppts till switch då nästan ingen ägde en wiiu etc. Att få uppleva spelen i högre upplösning med stabilare bilduppdatering är också en trevlig bonus.

Håller med om att remastra Horizon när det redan ser fantastiskt ut och rullar i 60 verkligen visar på brist på fantasi. Lite känslan överlag med Sony just nu. Bara marvel-spel från Insomniac de närmaste 10 åren, ösa in pengar i live service som ingen vill ha och de intressanta single player-spelen tar minst 5 år att utveckla. Allt började gå åt pipan när de flyttade huvudkontoret från Tokyo till Kalifornien.

Det jag hoppas med bloodborne är en remaster med stabil framerate i 60 och gärna högre upplösning. En enkel performance patch verkar Sony inte intresserade av tyvärr.

Medlem

Ytterligare en till Remaster. Jag förstår nu varför Microsoft släpper sina egna spel där. De har inga.

Medlem

Enligt Jeff Grubb kan Sony utannonsera en "less exciting" remaster än Horizon på sin kommande State of play. Kanske måste sen den här bara för att se hur lågt de kan sjunka. 😅

Medlem

Alltså, spelet är fortfarande vansinnigt vackert, och det går att spela på current gen. För en gångs skull behövs verkligen inte en remaster. Mitt enda klagomål är animationen av karaktärer, speciellt deras ansikten, i dialoger. Stelare robotar får man leta efter.

Med det sagt, ett apbra spel som verkligen inte behöver en remaster. Vi behöver Horizon 3!!!!


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Känns lite udda att behöva precisera att något inte gäller alla spelare i hela världen. Men för att göra dig nöjd kan jag istället säga gnälliga #gamergate spelare. Det blir en lite mindre grupp.

Ok.
Låter som du besitter en gnutta självförakt.
Dom som blint sväljer remaster är fantasilösa och dom som vill ha annat är gnälliga.
Vilken grupp tillhör du?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Kiske:

Det du beskriver är en patch eller buggfix. Inte en Remaster som det skall betalas för.

Ja, att det inte redan har patchats till förstår jag inte. Men nu lär de fixa till det tillsammans med nyare grafik och annat lull-lull som ray-tracing. Det kan de inte riktigt patcha in bara sådär. Detta kommer ju lyfta spelet till en helt ny nivå. Om du vill betala för det eller inte är upp till dig men så är det.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Spelare är minst lika fantasilösa med tanke på vilka spel som säljer bäst varje år.

Sant!
Det är lite av en ond spiral.
Känns tyvärr som det nästintill enbart gnällgubbar som mig som vill ha djuplodande spel med gediget innehåll kontra grafik, loot-boxes och DLC:en.

Medlem
Skrivet av Starscream:

Sant!
Det är lite av en ond spiral.
Känns tyvärr som det nästintill enbart gnällgubbar som mig som vill ha djuplodande spel med gediget innehåll kontra grafik, loot-boxes och DLC:en.

Jag älskar långa enspelarkampanjer där jag kan grotta ned mig i handlingen, världen, karaktärerna och min egen utveckling! Men ser inte DLC:n som är främst storydrivna som något fel, när jag var mindre kallades de expansioner bara

Medlem

Men asså släpp en jävla patch bara. Hoppas man iaf får den gratis om man redan äger originalet på PC. Inte ens kört ut det för prestandan toksög vid release.

12
Skriv svar