Releasehästryttare

Klarade spelet nu ikväll, 10/10 grymt spel!

En enorm skillnad i hur snabbt man rör sig när man börjar och när man låst upp all teknologi, i slutet så kan man ta sig från en kant av kartan till den andra på under 10 minuter och då räknar jag inte portalen man kan sätta upp för att ta sig på noll tid till en annan portal.

Medlem

Hur är det med tidigare ofärdigt material efter 1.0? Sånt som var markerad som work in progress och inte hade någon användning tidigare.

Medlem

Jag upptäckte precis att man kan spränga bort gasgrejerna, det kunde man inte göra sist jag lirade. Hittade en fet grotta långt bort med både SAM och pure quartz men sprang igenom gasen och tuggade nötter som en galning, bara för att komma fram till en avblockerad utgång(ingång). Jag fick springa tillbaka genom gasen igen😆 Jag forskade fram nobelisken och återvände, det visade sig ligga nära där jag börjat bygga kolminers, sen visade det sig också att man kunde spränga bort även gasgrejerna😃 Det har tillkommit en hel del qol-saker.

Medlem
Skrivet av TTibbs:

Hur är det med tidigare ofärdigt material efter 1.0? Sånt som var markerad som work in progress och inte hade någon användning tidigare.

Alla dem sakerna har ett syfte nu.

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av Devan:

Klarade spelet nu ikväll, 10/10 grymt spel!

En enorm skillnad i hur snabbt man rör sig när man börjar och när man låst upp all teknologi, i slutet så kan man ta sig från en kant av kartan till den andra på under 10 minuter och då räknar jag inte portalen man kan sätta upp för att ta sig på noll tid till en annan portal.

herregud, jag har knappt börjat med stål, och lirat varje kväll.
Har du nått tips för att nå slutet mer effektivt/snabbt?

Releasehästryttare
Skrivet av Piigge:

Tog mig 60 timmar att klara det men då hade jag ju spelat EA innan. Det går BETYDLIGT snabbare andra gången du spelar.

Sen skippade jag saker som Tåg och Atom energi som man inte måste göra för att klara spelet.

Och jag brydde mig inte om att saker va snygga utan bara effektiva.

Ett tips kan ju vara lite senare dock när du låser upp olja är att lära sig använda smart splitters som har en funktion som heter overflow vilket gör att om bandet är fullt så kan du leda om flödet till ett annat håll typ biljett printern.

Ett annat tips är att använda den inbyggda miniräknaren när man behöver göra beräkningar, den är normalt bunden till N knappen, den är VÄLDIGT hjälpfull!

Releasehästryttare
Skrivet av Piigge:

"Slide hoppa" är väldigt användbart om man gillar att röra sig fortare, jag skiftade C med SHIFT för att det skulle bli enklare.
Det kräver lite träning, men när man väl vant sig så använder man det hela tiden.

"Run straight ahead → perform a crouch-jump → at the last moment before hitting the ground while still in the air crouch again to activate sliding on landing and immediately jump again. This seems to bring up "walking" speed to almost 20m/s on level surface, or even higher boost on downhill slope."

Använd dina hotbars, till exempel 3 ger dig MK1 band men har du dem framme och trycker på E så byter du till MK2 också vidare.

Skall du crafta saker för hand i en craftbench så kan du tycka på space en gång i stället för att hålla nere musen eller space.

Hoppas något av detta hjälper!

Releasehästryttare

Två saker till, skapa en scanner om du inte har det redan, väldigt bra när man springer runt och utforskar.

Och använd Zoop mode när du bygger foundations istället för att bygga en och en, jag gjorde det misstaget länge!

Medlem

"Beroendeframkallande" bör oironiskt vara en neutral. Det är verkligen inte ett renodlat positivt attribut oavsett om det handlar om datorspel, droger, eller något annat.
Inte ur att ordet har en negativ klang, utan för att spelskapare idag blivit så jävla bra på att hacka folks hjärnor - med just syftet att hacka folks hjärnor, och det tar så lång tid innan man inser att det faktiskt inte är spelglädjen som gjort att man spenderat så enormt mycket tid av sitt liv i spelet, utan just att man blivit hackad. Precis som droger; ta LSD för att det är motsvarigheten till spelglädje, heroin för att det är beroendeframkallande. Det ena ger en fantastisk (eller i alla fall rejäl) upplevelse, när det är över så är du nöjd med upplevelsen och återgår till livet med upplevelsen i minnet. Den andra ger en upplevelse, som du fortsätter jaga i oändlighet, du är inte nöjd när du inte är där, du vill inte återgå till livet, trots att du inte ens tycker ditt nya liv är särskilt kul, det är bara nya normalen. Trots den är mindre äkta, mindre produktiv, och mindre bra på i princip alla sätt, så kan trots det inte slita sig. "Jag har ju för fan inte ens kul, nu slutar jag, ska bara....."

När man väl kör spel som man vill hem och fortsätta spela för att det är spelglädje, tills spelet är över, eller tills man tröttnar, så inser man hur dåliga de här beroendeframkallande spelen som bara hackar ens hjärna är.

12
Skriv svar