Astro Bot är en kyrkogård av missad Playstation-potential

Medlem
Skrivet av Molotov:

Du verkar missa poängen.
Om man släpper PSVR2 så om man vill få folk att inhandla ett PSVR2 ist för tex Quest 3 så borde man rimligen även släppa lite exklusiva spel till den.
Ok ska jag säga pankaksspelare ist för flatscreeners

Kan kalla det för normala gamers och onormala gamers

Avstängd
Skrivet av DieZe:

Kan kalla det för normala gamers och onormala gamers

Alla är ju gamers
Flatscreeners används i comunityt. Ska jag säga plattskärmsspelare?

Det är ju inte som VR gamers inte spelar vanliga spel, vi spelar bara VR spel när det är bättre vilket det imo är 9ggr av 10

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Ja! Älskar första spelet så otroligt mycket.

Verkligen, helt underbart och underskattat spel. Världen dom har skapat är riktigt bra det finns då mycket att ta på där.Köpte det nyligen på Steam för att spela det igen

Medlem

Jag minns E3 2015 när Sony visade The Last Guardian och Horizon, och som det inte vore nog presenterade man också de högt önskade spelen FF7 Remake och Shenmue 3 på samma presskonferens. Jag vill nu att Sony hoppar in och ser till att Beyond Good & Evil 2 blir en realitet. Det hade varit coolt om de kunde få loss skräckdemot P.T. också inklusive Kojima, men det lär aldrig hända.

Av de gamla spelserierna som Sony har i sin katalog ser jag gärna ett nytt Jak & Daxter, ett nytt Sly och mer från Ratchet. Grymma serier som förtjänar sin existens.

signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Mycket obefogat gnäll på Sony trots att de genomgående skapat väldigt mycket högkvalitativt. Både nya ipn och gamla. Ändå

Avstängd
Skrivet av joedanger:

Mycket obefogat gnäll på Sony trots att de genomgående skapat väldigt mycket högkvalitativt. Både nya ipn och gamla. Ändå

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Haha inte riktigt spelet jag tänkte på. Den olyckssagan knöt väl Sony ändå ihop rätt bra.

Medlem

Det blir lätt så här.
Men man ska aldrig säga aldrig.
Nintendo gjorde Punch Out till NES och det skulle dröja ända fram till Wii innan det kom en uppföljare
Så man vet aldrig när Sony får för sig att damma av några gamla titlar.

signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Nintendo gjorde Punch Out till NES och det skulle dröja ända fram till Wii innan det kom en uppföljare
Så man vet aldrig när Sony får för sig att damma av några gamla titlar.

Räknas inte Super Punch Out till Snes? Min favorit iaf.

Medlem
Skrivet av AdamMK:

Min med!

Medlem
Skrivet av lasselason:

Men lyckades aldrig spöa nästsista (och sista såklart) boxaren Rick Bruiser . Kanske skulle ta o försöka igen, var 10 år sedan eller något.

Medlem
Skrivet av AdamMK:

Men lyckades aldrig spöa nästsista (och sista såklart) boxaren Rick Bruiser . Kanske skulle ta o försöka igen, var 10 år sedan eller något.

Jag tror vi klarade det till slut men det var nog min kompis som drog det tunga lasset😊

Medlem
Skrivet av AdamMK:

Ja just det. Det glömde jag helt bort. Du har så rätt där. från SNES till Wii var det vi fick vänta hehe

signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Jeff Gerstmann har exakt samma inställning i sitt senaste avsnitt. Han använder samma retorik och är samstämmig. Gissar på att många som gillar Playstation genom åren kanske får samma känsla, inte så konstigt ändå?

I övrigt bra artikel och all online-hysteri måste få en slut! Låt oss få spel där man kan mysa lite när sluttexterna rullar och man får en känsla av bedrift och tomhet. Känslan att det där var kul och nu kan jag ta mig an nästa spel!

signatur

Har spelbranschen som hobby

Medlem

Uppföljare till eller reboots av Jak and Daxter, Killzone Days Gone, Motorstorm, Ghost of Tsushima, Cool Boarders, Twisted Metal, Parappa the Rapper, Last of Us 2, Spiderman 2, Resistance osv osv borde vara något som Sony kunde fokusera på, samtidigt som de arbetar med att investera i nya IPn för att skapa innovation. Försäljningen av uppföljare borde kunna finansiera de riskerna.

Just nu känns det som båda läger knappt gör ett skit.

Skribent
Skrivet av sealc:

Jeff Gerstmann har exakt samma inställning i sitt senaste avsnitt. Han använder samma retorik och är samstämmig. Gissar på att många som gillar Playstation genom åren kanske får samma känsla, inte så konstigt ändå?

I övrigt bra artikel och all online-hysteri måste få en slut! Låt oss få spel där man kan mysa lite när sluttexterna rullar och man får en känsla av bedrift och tomhet. Känslan att det där var kul och nu kan jag ta mig an nästa spel!

Tackar. Och håller helt med dig.

signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Arbetsplatsträff:

När man snor idén till en artikel tycker jag att det är god ordning att hänvisa till den ursprungliga artikeln. Det är en fin tradition att spinna vidare på andras idéer med sina egna tankar i en ny artikel. Men gör man det och samtidigt låtsas som om man fått idén helt själv, utan att referera tillbaka till den artikeln man tog idén från, framstår man mer som en högstadieelev än en journalist.

https://www.thegamer.com/astro-bot-isnt-a-celebration-its-a-g...

Ja tom gamla Svenska PCGamer undanhöll aldrig att de i stort översatte artiklarna från engelska PCGamer.

Det här var bara mesigt plagiat, herr skribent, du kan bättre gör bättre.

signatur

P.L.U.R

Medlem

Astro Bot studion är tydligen 65 pers sedan folk som kommer och går och vissa saker som outsourcas.

Vore grymt om dom kunde göra ett typ Pilot Wings spel i Astro anda också

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Ett nytt Wipeout!

Medlem

Sony kommer inte ge upp live service. Its all bout the dollars.

Jag är övertygad om att dom lägger alla resurser dom kan i detta nu på att försöka sminka om Concord till ett f2p, med kosmetika/mikrotransaktioner som intäktskälla istället.

Det tragiska är väl att -ett- lyckat live service spel har potentialen att dra in mer deg än hela deras portfölj, så man förstår ju att alla lockas till att försöka vinna jackpoten.

Edit:
Fortnite, the popular online video game, has generated billions in revenue since 2018. It earned $5.8 billion in 2021, $5.1 billion in 2020, $3.7 billion in 2019, and $5.4 billion in 2018.

Yes, you heard that right, The Last of Us, along with Uncharted and God of War is in the list of $1 billion PlayStation franchises, according to Michael Mumbauer's experience section on his LinkedIn profile (via Exputer).

Nu har vi inga exakta, uppdaterade siffror på dom tre sista. Men i grova drag:
Fortnite drar in mer deg på ett år än 3 av Sonys största varumärken gjort totalt.

Medlem

Om de inte gör ett nytt Killzone kan de väl ändå göra remakes av 1 till 3.

Medlem
Skrivet av heady89:

Ett nytt Resistance och Killzone vore magiskt.

Jag håller med om Killzone. Även om båda serierna var på nedgång i slutet. Så skulle verkligen Killzone multiplayer vara trevligt.

12
Skriv svar