Spel ni är dåliga på men vill vara bra på?

Medlem
Spel ni är dåliga på men vill vara bra på?

Spel ni vill vara bra på men är kassa på?

Zelda, jag brukar aldrig hitta vad jag ska göra för att komma vidare. Fastnar alltid i något tidigt tempel.

2D fighting som Street fighter. Efter att förlorat 25 gånger i rad mot Sagat så skallade jag sönder mitt sprillans nya gameboy advance, sa till mamma att jag tappade det i golvet, fick dock inget nytt 😞

Vilka spel är ni dåliga på men vill vara bra på?

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Spel ni vill vara bra på men är kassa på?

Zelda, jag brukar aldrig hitta vad jag ska göra för att komma vidare. Fastnar alltid i något tidigt tempel.

2D fighting som Street fighter. Efter att förlorat 25 gånger i rad mot Sagat så skallade jag sönder mitt sprillans nya gameboy advance, sa till mamma att jag tappade det i golvet, fick dock inget nytt 😞

Typ alla känns det som.

signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Jag är inte särskilt bra på något. För 15 år sedan försökte jag bli lite duktig på Virtua Fighter. Det gick bra tills jag upptäckte hur duktiga topp 1000 var… gapet mellan mig och dem var overkligt stort. De rörde sig på märkliga sätt och inget jag försökte med fungera för fem öre. Det fanns inte heller filmer på YouTube där man kunde se deras rörelsemönster på eller något. Det var ett helt annat spel på professionell nivå. Helt annat.

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

F-Zero 99. Släpptes för snart ett år sedan och har sedan dess kört några stycken race varje dag, men det är väldigt sällan jag faktiskt vinner. Tetris 99 var mycket lättare på det viset, efter ett tag så vann jag omkring 20% av gångerna i det spelet.

Medlem

Ja är ganska dålig på det mesta. Har helt enkelt för långsamma reflexer för att någonsin bli riktigt bra på något.

StarCraft II är väl det som vore roligast att bli riktigt bra på. Nådde aldrig längre än Diamond när jag tryhardade som mest. Tror möjligen att jag skulle ha kunnat nå master, men där hade det definitivt tagit stopp. Kunde inte multitaska/micra fortare än vad jag gjorde.

signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Avstängd

Poker

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Farornas Konung

Samantha Fox strip poker!!

Medlem

Ärligt så vet jag inte om jag är dålig, men jag inbillar mig det och skippar därför nästan alltid multiplayer.

Mitt svar får då bli: "alla multiplayer-spel'.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Backloggens befriare
Skrivet av Nomman:

Ja är ganska dålig på det mesta. Har helt enkelt för långsamma reflexer för att någonsin bli riktigt bra på något.

StarCraft II är väl det som vore roligast att bli riktigt bra på. Nådde aldrig längre än Diamond när jag tryhardade som mest. Tror möjligen att jag skulle ha kunnat nå master, men där hade det definitivt tagit stopp. Kunde inte multitaska/micra fortare än vad jag gjorde.

Det var ju SC2s stora svaghet, i mina ögon - allt var så extremt meta-styrt och den som utförde kartans och match-upens strategi med minst fel vann. I alla fall var det min upplevelse.

Diamond är/var väl inte så pjåkigt?

signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Det var ju SC2s stora svaghet, i mina ögon - allt var så extremt meta-styrt och den som utförde kartans och match-upens strategi med minst fel vann. I alla fall var det min upplevelse.

Diamond är/var väl inte så pjåkigt?

Jag upplevde aldrig det som något problem, men du har nog rätt. 90% av allt spel på laddern och 95% av allt professionellt spel handlade om att genomföra de 3-4 builds som tillhörde den aktuella metan. Med det sagt tyckte jag det var kul att försöka förstå metan och resonera kring hur den kunde utvecklas.

Tack Diamond var förstås inte helt pissigt, men när jag jämförde med vänner som investerade väldigt mkt mindre tid och ändå sprang cirklar runt mig var det inte jätteroligt (ska sägas att det gäller de flesta spel vi spelar; jag är inte fruktansvärt mycket sämre, men det är ändå märkbart i allt som kräver lite apm eller snabba reaktioner, typ rts, fps, moba)

signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Skribent

Multiplayer-FPS i största allmänhet. Jag brukar vara riktigt grym precis när ett spel har släppts, men i takt med att folk blir bättre hamnar jag allt som oftast på en K/D ratio som bara är snäppet bättre än plus minus noll.

Jag sitter å andra sidan aldrig och nöter ett och samma spel, så det kanske mest handlar om att jag inte riktigt anstränger mig.

Backloggens befriare
Skrivet av Nomman:

Jag upplevde aldrig det som något problem, men du har nog rätt. 90% av allt spel på laddern och 95% av allt professionellt spel handlade om att genomföra de 3-4 builds som tillhörde den aktuella metan. Med det sagt tyckte jag det var kul att försöka förstå metan och resonera kring hur den kunde utvecklas.

Kul, kan ju kanske också bero på att när Sc2 släpptes hade jag redan spenderat 10+ år på StarCraft Brood War och när det således "bara" (det är ju inte så bara, men det är enligt mig den tråkigaste delen av strategispel) att utföra en förutbestämd build blev det väldigt snabbt väldigt tråkigt.

Var ju på många sätt samma i sc:bw såklart och det var också därför jag nästan bara spelade team games, där finns mycket mer utrymme att experimentera även på högre nivå.

signatur

Ad hoc addendum

Avstängd
Skrivet av Jonny Myrén:

Multiplayer-FPS i största allmänhet. Jag brukar vara riktigt grym precis när ett spel har släppts, men i takt med att folk blir bättre hamnar jag allt som oftast på en K/D ratio som bara är snäppet bättre än plus minus noll.

Jag sitter å andra sidan aldrig och nöter ett och samma spel, så det kanske mest handlar om att jag inte riktigt anstränger mig.

Att folk koncentrera sig på K/D ratio förstör många lagbaserade mp spel.

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

FM-guru
F.d. Sisyr

FromSoft-titlar. Jag gillar dem och spelar dem, framför allt efter Elden Ring (då jag börjat gå tillbaka och spela äldre titlar), men jösses vad jag önskar att jag var en vassare spelare när det gällde denna typ av lir. Har framför allt förtvivlat svårt att komma ihåg attackmönster och dylikt. Känner mig smått dement.

Medlem

FPS i största allmänhet. Har helt tappat mitt aim och reaktionstiderna har tagit stryk över åren, så det är inte ofta det är statistik på plussidan varken individuellt eller på lagnivå nu för tiden.

signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Spel som EVE Online eller liknande som är "Freelancer fast mer hardcore" hade varit sjukt kul att vara bra på, men kommer aldrig in i dom. Samma sak med rymd-RTS som Stellaris eller Galactic Civilisation-spelen. Det går bra i början, men utan förvarning så går allt åt skogen.

signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

RTS. Det är så mycket att hålla koll på samtidigt.

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Vem gör inte det?

Medlem

Age of Empires 2/RTS överlag.
Jag brukar hålla en bra nivå vid starten, poängmässigt, men ju längre tiden går ju mer okoncentrerad blir jag, börjar tänka på annat och faller efter.

MarioKart/SuperSmash/Tekken och andra soffspel. Jag har aldrig ägt dessa själv så när det väl spelas får jag alltid stryk av dem som äger dessa.

signatur

🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || ROG 34" 21:9 1440p
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem

Online multiplayer hade varit roligt om man var bra på men att lyckas ta sig dit är för hög tröskel och jag ger alltid upp när jag blir mördad gång på gång. Känns som att man måste spela varje dag för att nå upp till andra spelares nivå.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Spel där man ska koordinera många knapptryckningar i rätt ordning, typ Spiderman och fightningspel.
Har alltid velat vara bra i sådana spel men trycker alltid på fel knappar så blir bara rage spam

Medlem

Boccia

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Nu bryr jag mig inte längre men i min ungdom ville jag vara grym på att smattra snabbt på knapparna i Track n´ Field 2 till NES. Minns en kompis som slog i princip alla rekorden och som jag alltid förlorade mot i versus mode. Måste varit nåt genetiskt för hur mycket jag än nötte (och det vart många timmar) blev jag aldrig bättre...

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Spel där man ska koordinera många knapptryckningar i rätt ordning, typ Spiderman och fightningspel.
Har alltid velat vara bra i sådana spel men trycker alltid på fel knappar så blir bara rage spam

Mortal Kombat 😑, helt omöjligt att få in någon fatality

It's not a lake, it's an ocean

Jag var nog betydligt bättre på allt som yngre, känns det som. Men framför allt spel som kräver väldigt snabba reaktioner, vilket väl är ganska många när jag tänker efter.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Soulslikes utan tvekan! De är roliga spel, men jag är inte bra på dom för fem öre Inte lätt att "Git gud" när man e 30 plus och aldrig spelat dessa typer av spel.

signatur

To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!

Medlem

Pusselspel med fallande objekt där detta med att skapa kedjereaktioner är en grej.

Columns.
Wario’s Woods.
Puyo Puyo.
Super Puzzle Fighter 2 Turbo.

Klarar inte av att tänka i flera steg framåt.

Medlem

Typ 4x-spel. Ser så jävla roligt ut att köra en civilisation från start till att totalt dominera kartan, men jag kan verkligen inte sätta mig in i dom tillräckligt för att kunna det...

signatur

Submission is for the weak

Medlem

Varenda jävla MOBA.
Hur fan ska jag hålla reda på alla 60 karaktärers 6 olika spells plus 10 olika item builds. Hur ska jag lära mig utan att förlora 50 matcher först. Tröttnar ju efter 5 förlorade matcher.

Men ser ju kul ut när man observerar de som kan det.

Medlem

Spelar bara SP förutom när jag spelar Gang Beasts med mina barn och de är så j-a elaka och jag är så j-a dålig. Hade önskat att jag vinner någon gång i alla fall.

signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

12
Skriv svar