F.d. GTA-utvecklare tror att förväntningarna på GTA VI är lite väl höga

Medlem
Skrivet av Kyathab:

Jag tror att han är ganska rätt ute. Det lilla man sett ifrån GTA 6 känns det väldigt mycket som GTA 5 fast i Miami.
Teknologin finns inte för ett stort språng, utan jag tror vi kanske kommer se lite ny/lånade features, som någon nämnde "Stealth" kanske är något dom lägger till. Skulle lätt se att dom lägger in "Turf Wars", vill minnas att dom hade det i något tidigare spel. Men inget världsomvälvande nytt.

Med det sagt dock kommer det fortfarande vara ett grymt spel, förmodligen ^^

Jag tror lika. GTA 5 var ju så att man tappade andan när det kom. För mig vore det tillräckligt med en putsad uppdatering mot föregångaren, kanske bättre bilfysik och kortare laddningstider. Där ligger mina förväntningar.

Är sugen på att köra GTA5 men får obehagliga rysningar när jag tänker på laddtiderna och sega sekvenser som inte går att skippa.

Medlem

Beror väll på vad man tappar hakan av. Rdr2 är imo ett stort steg från gta v. Jag tror det största lyftet till mestadels kommer ligga i animationerna. Typ att om man kisar lite så känns världen nästan som på riktigt. Strand scenen ja. Men sen kommer det fortfarande vara gta. Dvs man åker bil och skjuter, mördar och begår brott med en härlig story som knyter ihop det, kryddat med ny spelmekanik vi inte sett tidigare. Nån nämnde mer stealth t.ex. med mera. Som sagt jag tror inlevelsen och världen åtminstone kommer få mig att säga wow shit yes när det väl släpps

Medlem

Rockstar bryr sig om detaljerna och fansen kommer alltid att älska dem för det.

Medlem

Vilken naiv inställning. Vi kanske har stött på en liten platå här, men framtiden kommer definitivt börja leverera exponentiellt i spelupplevelser igen.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

känns som att man borde sluta spela i runt 6 år, sen kommer maskininlärda spel finnas så man kan göra vad fan man vill, precis som med musik, bild och film nu. jag hatar att köpa dessa usla, politiserade skitspel och jag hoppas maskininlärning gör så varenda en av dom går bankrupt

såg att R* pep om att de var rädda för "review bombing" också. dvs de vet att det gör något som förargar spelarna, och så många av dom att de tror de kommer påverka dom väldigt negativt, men de tänker ändå göra det. idioter.

Medlem
Skrivet av Mannagryn:

känns som att man borde sluta spela i runt 6 år, sen kommer maskininlärda spel finnas så man kan göra vad fan man vill, precis som med musik, bild och film nu. jag hatar att köpa dessa usla, politiserade skitspel och jag hoppas maskininlärning gör så varenda en av dom går bankrupt

såg att R* pep om att de var rädda för "review bombing" också. dvs de vet att det gör något som förargar spelarna, och så många av dom att de tror de kommer påverka dom väldigt negativt, men de tänker ändå göra det. idioter.

Ja för maskinlärning och AI kommer absolut inte resultera i ännu värre spel..

Medlem

Med tanke på att det vid förmodad release kommer ha gått 12 år av teknikutveckling & utvecklingstid så är det med all rätt att man har höga förväntningar

Medlem
Skrivet av Partyprime:

Ja för maskinlärning och AI kommer absolut inte resultera i ännu värre spel..

Nej. Spelen kommer helt enkelt mer gå över till spelarna, det är dom som kommer kunna göra spelen. Så "AAA"-industrin kommer dö lika hårt som Disney, och till stora delar Hollywood gör nu.

Medlem
Skrivet av Mannagryn:

Nej. Spelen kommer helt enkelt mer gå över till spelarna, det är dom som kommer kunna göra spelen. Så "AAA"-industrin kommer dö lika hårt som Disney, och till stora delar Hollywood gör nu.

Dummaste jag någonsin hört.

Medlem
Skrivet av Partyprime:

Dummaste jag någonsin hört.

Det är inget argument. Förklara dig istället.

De spel som intresserar mig idag är de som vi spelare tagit över, spel så som STALKER, Morrowind, Gothic, Skyrim, Fallout mfl, det är numera spelarnas spel.

Med maskininlärning kommer det tillslut bli gränslöst. Jag tror inte det kommer ta så lång tid.

Jag hade 100% rätt när det gällde maskininlärd musik, folk sa för bara runt 2 år sedan att maskininlärd musik aldrig skulle bli en grej eftersom det DÅ inte lät bra. Självklart skulle det bli en grej, självklart skulle det tillslut låta lika bra eller bättre än det som finns.

Jag tror inte "AAA"-spel kommer vara alls lika intressant, eller knappt en grej om 6-10 år. Igen, ta bara musik som exempel, hur är försäljningen för musikalbum idag? Och nu, speciellt med den suveräna update som kom till Udio igår, så kan alla utmana jättarna och bara rendera sitt eget album på några timmar. Ännu en dödsstöt för musikindustrin

Medlem

Gör inget om det skulle bli lite för likt GTA V. Jag älskar ju det spelet 😄

Medlem

Det är nog mänskligt att ha höga krav tror jag. Sedan kan det ju bli farligt om det blir över-hype

12
Skriv svar